22 Reacties
3 jaar geleden
Hier in dec geweest. Net voor tweede verjaardag. Gewicht en lengte zoals altijd. Vragen over de variatie van de voeding en motorisch moest ze blokjes in de juiste gaatjes steken, eens heen en weer lopen, eens hurken en wat babbelen betreft zelf aangegeven wat ze kon. Ze babbelde toen al wat, maar amper twee maanden later een echte spraakwaterval en zwijgt niet meer 🤪
3 jaar geleden
In januari geweest met mijn dochtertje. Ze moest aanwijzen waar handjes, voetjes, buik enz was bij een pop. Een torentje maken met blokjes en ze vroeg of ze al woordjes kon zeggen, maar hoefde ze niet op commando te doen hoor. Was voor dat praten ook heel erg gespannen want dat doet ze dus echt niet. Ze heeft vooral een eigen taal. Maar alles was goed.
3 jaar geleden
Hij moest toren maken met blokjes, op pop lichaamsdelen aanduiden en met een bal gooien. Voor de rest standaard metingen en vragen (over eten, drinken, praten). Hier praat hij wel al veel maar hij lijkt net wat voor te zijn op dat vlak. Geen zorgen maken wat praten betreft, als je merkt dat hij wel al alles begrijpt komt dat wel. Ik had vorige week infosessie over kleuterschool en blijkbaar zijn er nog veel kindjes die op 2,5 jaar niet veel praten.
3 jaar geleden
Hier ook pas geweest helaas zit hij in een “nee” fase afgewisseld met driftbuien. Dus het eindresultaat was dat de pop naar de aardige mevrouw gegooid werd, de blokken weggegooid en hij niks wilde zeggen behalve neeeeee 🫠
Hij moet nu over een half jaartje terug komen ben benieuwd
3 jaar geleden
Wij zijn eind januari geweest. Moesten na het wegen en meten zo lang wachten op de jeugdarts, dat meneer het alweer zat was. Hij moest blokjes stapelen en in een vormenstoof doen. Verder wilde ze dat hij plaatjes zou aanwijzen en lichaamsdelen maar hij weigerde. Ik gaf aan dat hij nog weinig praat, maakte me geen zorgen, maar sindsdien heeft hij wel ineens een VVE verklaring zonder dat een logopedist hem gezien heeft. Meer waarbij dit zo snel ging?
3 jaar geleden
Reactie op JoyceD.
Hebben jullie deze afspraak zelf gemaakt of op uitnodiging van het cb?
Mijn zoontje is ook in januari al 2 geworden, en ik heb nooit een oproep gehad. Dus een paar weken later gebeld en toen hebben ze een afspraak ingepland op 17 april pas. Ik heb zo’n idee dat ze mijn zoontje vergeten zijn 🤦🏻♀️
3 jaar geleden
Ik heb gebeld omdat ik toch wel weer nieuwsgierig ben hoe zwaar mijn zoon nu is en hoe lang.
Ik ken iemand anders bij die bij hetzelfde cb zit, die had een brief gekregen al voor haar dochter 2 werd en moest ook echt rond die tijd al heen. En haar dochter is net een weekje ouder ofzo dan mijn zoon 😬
3 jaar geleden
Reactie op BDJVH
Mijn dochter is van 6 januari en ik had 'pas' 7 februari een afspraak. Ze m ...
Ons zoontje moest precies hetzelfde doen.
Vond het ook spannend, omdat hij niet of bijna niet praat als hij iemand niet kent. Nu was er tijdens het wachten een boekje met boerderijdieren, en tijdens het wachtte praatte hij wel over de plaatsjes in het boek en hoorde ze het.
3 jaar geleden
Ik moest ook zelf bellen. Verder inderdaad wegen en meten en dingen aanwijzen op de pop.
Ze was zelf met het poppenhuis spelen maar praten ho maar. Met gevolg dat we terug moeten komen om te kijken of er al verbetering is. Ze praat wel maar niet perse heel veel en ook niet echt in het dagelijkse leven. Maar ik maak me verder vrij weinig zorgen ze ontwikkeld goed en begrijpt alles.
3 jaar geleden
Bij ons in de gemeente doen ze bewust een huisbezoek omdat kindjes dan meer lagen zien dan op de vreemde locatie. Owen moest samen met de bal spelen en plaatjes en lichaamsdelen aanwijzen en benoemen. En ook nog blokjes stapelen. Wij kregen het advies in te schrijven bij de peuterspeelzaal omdat Owen daar wel echt aan toe is naast het kdv. Hij gaat daar vanaf maart naartoe.
Mijn advies vraag of ze thuisbezoek willen doen!
3 jaar geleden
Reactie op Pumba13
Mijn zoontje is ook in januari al 2 geworden, en ik heb nooit een oproep ge ...
Op de website van ons consultatiebureau staat “tussen de 2 en 3 jaar. Ongeveer bij 2,5 jaar”. Er zit dus veel verschil in bureau’s.
3 jaar geleden
Op de website van ons consultatiebureau staat “tussen de 2 en 3 jaar. Ongev ...
Dat zou kunnen. Maar ik weet dat die bij ons dus rond 2 jaar is. En ik heb ook al eens gehoord dat ze vaker kinderen vergeten zijn. Dat als je er niet achteraan belt dat je gewoon nooit meer een oproep krijgt