26 Reacties

5 jaar geleden

Zelf nog geen ervaring mee, maar lees hele goede dingen over de KipKep warmtekussens. Alvast aangeschaft voor ons meisje. https://kipkep.nl/product/woller-warmtekussen/

5 jaar geleden

Warme pittenzak op zn buik en gebogen houden in houding dat die zn beentjes wat buigt? Dan kunnen ze zich toch vaak wat ontspannen wat ik hier bij de jongste vaak zag 😊

5 jaar geleden

Probiotica hielp hier enorm bij beide kindjes. Nu in verwachting van de 3e en gebruik het zelf ook al een maand, zodat het straks via de borstvoeding binnen komt. Moet zeggen dat het mij ook enorm helpt nu qua darmen en ontlasting.

5 jaar geleden

Johannesbroodmeel gebruikten wij altijd, 1 schepje in elk flesje geven, helpt de fles iets te verdikken zodat ze geen lucht drinken en niet gulzig drinken. Staat bij alle flesvoeding in de winkel.

5 jaar geleden

Bij ons hield Sab Simplex erg goed.

5 jaar geleden

Probiotica hielp hier enorm bij beide kindjes. Nu in verwachting van de 3e ...
Ik ben benieuwd, welke gebruik je precies?

5 jaar geleden

Er zijn verschillende redenen dat ze darmpkrampjes krijgen. Een mensenbaby is verre van af en zeker de darmen hebben nog jaren nodig voordat ze ‘af’ zijn. Dus zeker in het prille begin zijn deze erg van slag. Probiotica is een goeie optie. Bonusan infantis of orthiflor start zijn goede opties. Wat ook wel uitmaakt is of je borstvoeding geeft of de fles. Ik zelf zou nog geen johannesbroodpitmeel in een fles doen. Erg zwaar en dus juist voor die darmpjes al best heftig bij een week oud. Misschien gaatje 0 van avent dat drinkt ook langzamer? Als je de bortst geeft en het stroomt snel kan dat ook krampjes veroorzaken. Je zou dan eventueel liggend kunnen voeden zodat het minder snel stroomt of de ergste druk er een beetje af kunnen halen. Mijn dochter had ook meer last als melkproducten at of drank net prik dronk. Het blijft een zoektocht maar als ze zo klein zijn hoort het er helaas ook bij. Verder hoort Hier hielp het ook om de beentjes in hurkhouding omhoog te houden. Succes!

5 jaar geleden

Ik begon bij mijn beide kindjes met een difrax fles. Maar na een paar dagen stapte ik over op MAM, daar deden ze het echt heel goed op, zorgt ook voor dat er geen lucht in de darmen komen en na een fles even 15 tot 20 minuten omhoog houden, helpt echt! Kindjes worden ook vaak te snel neergelegd waardoor ze krampen krijgen of hun eten terug spugen. Het is het proberen waard😊

5 jaar geleden

Baby ergonomisch dragen (meer een optie voor overdag dan wel 🙃) op die manier wordt het buikje soort van gemasseerd. Onze dochter die werd binnen 1 minuut rustig in draagzak als ze last had van krampjes. ‘S nachts een warmte knuffel op de buik leggen (kip kep of senger natur gans ofzo) het gewicht en warmte geven wat verlichting. Huid op huid contact kan ook helpen. Bloot met opgetrokken beentjes op je buik/borst leggen.

5 jaar geleden

Ik heb Orthiflor Start aangeraden gekregen. Sterkte ermee!

5 jaar geleden

Reactie op Michellebloem1994

Bij ons hield Sab Simplex erg goed.
Hier ook! Echt een uitkomst!

5 jaar geleden

Reactie op margriet1987

Ik ben benieuwd, welke gebruik je precies?
Deze 😊 1 glaasje per dag. M’n kinderen kregen het in de fles. Je kan ook een klein beetje op een lepeltje doen en in t mondje geven als je bv geeft 😊

5 jaar geleden

Deze 😊 1 glaasje per dag. M’n kinderen kregen het in de fles. Je kan ook e ...
Kun je dit zelf ook nemen? En dan tzt doorgeven via borstvoeding?

5 jaar geleden

Bij ons hielp dragen in de draagdoek, en massage. Daar kun je wel filmpjes van vinden op youtube.

5 jaar geleden

Wij hebben infacol gebruikt bij de eerste! Werkte toen goed! 😊

5 jaar geleden

Wij gebruiken sabsimplex, homeopatisch middel uit Duitsland, werkt fantastisch, bij de eerste en nu weer ☺️ kun je online bestellen via duitse apotheek

5 jaar geleden

Deze 😊 1 glaasje per dag. M’n kinderen kregen het in de fles. Je kan ook e ...
Deze is top ja

5 jaar geleden

Ik heb zo’n kipkep woller kruik voor babies! Werkt echt super tegen de buikkrampjes van mijn mannetje! Hij is nu 5 dagen oud.

5 jaar geleden

Reactie op Hippie2

Kun je dit zelf ook nemen? En dan tzt doorgeven via borstvoeding?
Ja ik neem deze elke dag, vulling van de pil in een glas water. Geef ik idd straks door via borstvoeding 😊