5 Reacties
4 jaar geleden
Deze drager is, ondanks dat de naam het wel zegt, niet ergonomisch. Je kindje vooruit laten kijken is enorm slecht voor de houding. Ook lijkt deze drager een verhard rugpand te hebben. En lijken de knietjes niet boven de heupen te komen.
Ik zou aanraden om een draagconcult te boeken en verschillende zakken (en eventueel doeken) te proberen.
Als je meer wil weten over ergonomisch dragen zou ik je graag uitnodigen om een kijkje te nemen op de facebookpagina draagliefde.
Zelf ben ik erg fan van doeken en de half buckle. Een aanrader om daar eens naar te kijken. Mijn man maakt graag gebruik van de ByKay zak die we hebben... ook een hele fijne.
4 jaar geleden
Oh top! Dank je wel, heb helaas geen Facebook maar ga even goed verder zoeken!!!
4 jaar geleden
Deze lijkt idd helemaal niet ergonomisch! Helaas is die term niet beschermd, dus iedereen kan dat gebruiken.
Draagdoek consulenten raden vooruit dragen helaas af, ook bij een ergonomische draagzak. Omdat ze zich niet kunnen afschermen van prikkels, door bijv hun hoofdje neer te leggena. En ze worden in eenn (ergonomische) houding geforceerd, ipv dat de natuurlijke houding ondersteund wordt.
De M houding is vooral belangrijk en de draagzak moet altijd ondersteunen tot de knieholtes, dat lijkt bij deze ook niet het geval!
Als je toch zo ergonomisch vooruit wil dragen kun je bijv kijken naar de omni 360. Die kan ook op rug en heup :)
Succes!
4 jaar geleden
Ik weet niet of ik deze site mag delen, maar misschien heb je er wat aan.
https://www.blabloom.com/nl/blog/algemeen/5-redenen-waarom-je-je-kindje-best-niet-met-het-gezicht-naar-voren-draagt/789/