26 Reacties

5 jaar geleden

Als ik diarree.heb met buikpijn neem.ik gwn paracetemol. Verder veel drinken warme thee en water.

5 jaar geleden

Evt. Boullion voor een beetje zout. Evt. De huisarts morgen bellen en vragen wat de beste opties zijn ivm zwangerschap. Zou zo niet weten of diaree remmers mogen en straks geven ze het omgekeerde effect

5 jaar geleden

Wat banaan eten kan ook helpen. Maar misschien heb je iets verkeerds gegeten wat er nu uit moet. Zou sowieso wat bouillonsoep drinken voor je zout en vocht. Daarnaast 1 a 2 bananen. Mocht het blijven aanhouden even de huisarts bellen 😊

5 jaar geleden

Nog altijd beter dan obstipatie 😜

5 jaar geleden

Reactie op Esma55

Wat banaan eten kan ook helpen. Maar misschien heb je iets verkeerds gegete ...
Mag geen bananen eten door zwangerschap diabetes

5 jaar geleden

Reactie op Jenanes

Nog altijd beter dan obstipatie 😜
Bwa denk bijna zelfde ik heb keiveel buikpijn erdoor :(

5 jaar geleden

Loperamide wordt afgeraden omdat het niet getest is. Maar norrit mag gewoon. Heb van die pillen en neem ze per 5 werkt prima. Mag er 27 per dag geloof ik 😂

5 jaar geleden

Reactie op Angel1986

Bwa denk bijna zelfde ik heb keiveel buikpijn erdoor :(
Ik heb dit de afgelopen paar dagen steeds ‘s nachts gehad - en inderdaad ontzettend buikpijn erbij!! Hele heftige krampen. Ik had wel steeds dat als ik naar de wc was gegaan het even weg was, dan nam ik paracetamol en kon ik gelukkig weer slapen. Overdag is dat misschien wat lastiger. Ik zou denk even de verloskundige bellen, zeker als het al de hele dag aanhoudt! Je verliest heel veel vocht en juist dat is nu belangrijk! Daar zijn ze ook voor :)

5 jaar geleden

Reactie op Angel1986

Mag geen bananen eten door zwangerschap diabetes
O shit. Dat wilde ik ook als tip geven. (Mag ze zelf ook niet ivm suiker, dus hoop maar dat ik dat niet krijg)

5 jaar geleden

Reactie op jomario

Ik heb dit de afgelopen paar dagen steeds ‘s nachts gehad - en inderdaad on ...
Als ik morgen het nog heb ga ik bellen . Ja is echt water niet veel dat eruit komt . Sorry voor de ditails

5 jaar geleden

Leblebi! Geroosterde kikkererwten, te koop im turkse winkels of zelfs bij de Ah denk ik.. Of je kunt ze ook even zelf koken en bakken in pannetje. Een paar slokjes cola of halve banaan kan je toch wel even nemen tegen diaree?

5 jaar geleden

Reactie op Nurros

Leblebi! Geroosterde kikkererwten, te koop im turkse winkels of zelfs bij d ...
Cola en banaan mag ik niet omdat ik zwangerschap diabetes heb . Maar kan is kijken voor die kikkererwten

5 jaar geleden

Ik zou ook even een test laten doen. Diarree en krampen kunnen symptomen van corona zijn.

5 jaar geleden

Reactie op TweeZusjes

Ik zou ook even een test laten doen. Diarree en krampen kunnen symptomen va ...
Alles zijn symptomen haha . Nee is echt dan moet je voor het minste test doen .

5 jaar geleden

Ik heb dit ook eerder in mijn zwangerschap gehad, was buikgriep. Moest veel water blijven drinken en de volgende dag was het al minder.. even volhouden .

5 jaar geleden

Reactie op Angel1986

Alles zijn symptomen haha . Nee is echt dan moet je voor het minste test do ...
Mijn collega had alleen diarree en haar zoon ook. Allebei positief.

5 jaar geleden

Als je diarree hebt, zit er een bacterie die er uit moet. Door iets remmends te nemen, zorg je alleen maar dat het langer in je darmen blijft zitten. Morgenochtend even o.r.s. poeder halen bij de drogist of apotheek, werkt heel goed tegen uitdroging, en nu ook proberen te blijven drinken. Succes en beterschap!

5 jaar geleden

Rijst en aardappelen eten wil ook werken in een bouillon. Maar met diabetes kan ook dit lastig zijn ivm koolhydraten

5 jaar geleden

Genoeg blijven drinken allereerst, rijst helpt, bloemkool ook!