18 Reacties
5 jaar geleden
Dat had ik ook zo erg. En ook nog best pijnlijk. Nu is het morgen 8 weken geleden en nu pas wordt het echt beter.
5 jaar geleden
Ik ook 5,5 week geleden een keizersnede gehad en nog wat opgezette buik. En ook een soort overhangend stukje huid boven mijn litteken, ik noem het een afdakje. Hoop dat het wegtrekt. Verder ook last van ingegroeide haartjes in het litteken. Daarnaast ook nog wel pijn in het litteken als ik teveel heb gelopen of gedaan. Heb over een week controle bij de gynaecoloog. Als het goed is mag je na 6 weken weer wat gaan tillen en starten met sporten.
5 jaar geleden
Reactie op Thyrza87
Ik ook 5,5 week geleden een keizersnede gehad en nog wat opgezette buik. En ...
Mijn ervaring is dat het afdakje ook nu pas wat minder wordt (mijn keizersnede is 8 weken geleden).
5 jaar geleden
Ja hier ook. Nu 6 weken geleden. Pas sinds een week heb ik het idee dat mijn buikspieren wat aan het terug schuiven zijn. Ze zitten nog steeds niet helemaal in het midden. Voor vorige week toch best pijn nog gehad. Niet direct de wond van buiten, maar aan de binnenkant. Ook steken nog soms en ook last van mijn darmen, pijn en misselijk soms ook.
Ik vertrouwde het niet en ik ben ermee naar de huisarts geweest. Die zei dat het normaal is en rust belangrijk blijft. Het blijft een grote operatie en minimaal 6 weken herstel. Wel het idee dat als ik veel doe ik er ook meer last van krijg.
Het was normaal dat ik nog een bol buikje heb, omdat het een keizersnee is.
5 jaar geleden
Reactie op 007
Ja hier ook. Nu 6 weken geleden. Pas sinds een week heb ik het idee dat mij ...
Wat goed dat je langs de huisarts bent geweest, fijn om te lezen dat het toch wel normaal is!!
Ik hoor overal alleen maar dat iedereens buik meteen zo strak is weer na de bevalling 馃檲 maar ken ook niet zoveel mensen die een keizersnede hebben gehad!
5 jaar geleden
Reactie op Altay2018
Hoe voel je of je buikspieren weer op zn plek zitten? 馃檪
Nou bij overeind komen van liggen naar zitten kreeg ik zo een punt buik. Je zag de buikspieren aan de zijkant aanspannen.
Ik kom nu ineens beter overeind en ik zie dat de aanspanning nu meer in het midden is. Nog niet helemaal terug nog. Ik heb in het midden nog steeds het gevoel van gelei pudding zeg maar. Maar gelukkig minder erg. Mijn buik begint nu ook pas minder bol te worden. Dus wel goede hoop.
5 jaar geleden
Hier ook, fijn wat meer te lezen over keizersnede. Op internet gaat alles over herstel na een vaginale bevalling... irritant. Heb gister de nacontrole gehad en ik mag alles weer (5 en halve week). Ook nog soort harde plekken in mn buik maar dat trekt nog wel weg zei de gynaecoloog. Heb ook nog een overhangende buik maar wel al stuk minder dan wat het was de eerste weken.
5 jaar geleden
Ik ben bijna 8 weken verder en nog steeds een opgezwollen buik. Afgelopen week had ik mijn menstruatie voor eerste keer gekregen het is erger geworden en ook mijn litteken voelde dikker 馃ゲ. Wat gebruiken jullie op het litteken? En ik wil graag een Brazilian wax doen sinds wanneer kan dat weer?
5 jaar geleden
Heb vooral 's avonds een opgezwollen buik. Overdag ook nog wel blubberig of hoe je dat ook zegt 馃檲
5 jaar geleden
Ben 4 weken geleden bevallen. Geen striae, eerste kindje en helaas nog een bol flubberbuikje. Ik weet niet of mijn leeftijd een rol speelt? Ben 38, maar altijd slank van mezelf geweest. Ik hoop echt dat het nog wegtrekt, want ben hier echt niet zo blij mee. Het duurt nog wel even voor ik weer mag sporten en met borstvoeding geven zit minder eten er niet in馃槄