12 Reacties

5 jaar geleden

Lijkt me geen probleem. Het is gewoon een andere merknaam, maar de werkzame stof (omeprazol) is hetzelfde, dat mag gewoon tijdens zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op LC1

Lijkt me geen probleem. Het is gewoon een andere merknaam, maar de werkzame ...
Ik twijfel alleen of hier andere stoffen in zitten omdat het een ander merk betreft. Wat je tijdens je zwangerschap dan net even weer niet mag.

5 jaar geleden

Werkzame stof is gewoon omeprazol van beide maakt niet uit welk merk je hebt, beide is gewoon veilig tijdens zwangerschap

VRIEND

5 jaar geleden

Nee hoor, mag gewoon. Ben apothekersassistent :) werkzame stof is hetzelfde

5 jaar geleden

https://www.apotheek.nl/ Op deze site staan alle medicijnen beschreven. Daar staat ook hoe en wat qua zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op Moniek9

Werkzame stof is gewoon omeprazol van beide maakt niet uit welk merk je heb ...
Heb jij zelf ervaring met dit merk? Ik kan het nu niet navragen bij de huisarts, maar achteraf twijfel ik dus omdat ik altijd (HTP) dit merk gebruikt heb, en tijdens zwangerschap kreeg ik ineens Sandoz.

5 jaar geleden

Reactie op fibm8

Nee hoor, mag gewoon. Ben apothekersassistent :) werkzame stof is hetzelfde ...
Enig idee waarom ik dan ineens tijdens zwangerschap een ander merk moest gebruiken?

VRIEND

5 jaar geleden

Enig idee waarom ik dan ineens tijdens zwangerschap een ander merk moest ge ...
Je verzekering kiest het merk, soms is het ene niet leverbaar en wordt er van merk geruild. Maar het is gewoon hetzelfde.

5 jaar geleden

Je kan het gewoon gebruiken, werkzame stof is hetzelfde!

5 jaar geleden

Heb jij zelf ervaring met dit merk? Ik kan het nu niet navragen bij de huis ...
Ik ben ook apothekersassistent, een dokter schrijft nooit een merk van een middel uit maar gewoon op stofnaam omeprazol, en apotheek levert een merk wat op voorraad is of van verzekering geleverd moet worden,maakt dus niet uit welk merk je nu hebt kan gewoon veilig nemen het werkt beide hetzelfde

5 jaar geleden

Reactie op fibm8

Je verzekering kiest het merk, soms is het ene niet leverbaar en wordt er v ...
Ok dit voelt nu wel vertrouwd ook omdat je vanuit je rol als apothekersassistent spreekt. Nog 1 vraag, waar je wellicht ook een antwoord op hebt, kan het kwaad als ik deze tegelijkertijd inneem met de Davitamon mama pil? Dankjewel voor de verduidelijking. 💪🏼

5 jaar geleden

Reactie op Moniek9

Ik ben ook apothekersassistent, een dokter schrijft nooit een merk van een ...
Dankjewel voor de verduidelijking! 👍🏼👍🏼