30 Reacties

5 jaar geleden

Als je borstvoeding geeft kun je wat afkolven en dat in zijn badje doen

5 jaar geleden

mijn zon ook het selfde probleme ik heb hem gesmeerd ook met Naif en heb ik just probleme so als u.nu doet ik gewoon met badoli van Switzal en is nu heeel veel beter bijn niet niets merre .

5 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met Balneum maar wij hebben de eerste weken ingesmeerd met pure kokosolie. Dat zou ook verzachtend kunnen zijn bij eczeem.

5 jaar geleden

Wassen met enkel water is niets mis mee. Zou dat voorlopig wel aanraden. De huidjes zijn nog erg dun en kwetsbaar.

5 jaar geleden

Wij wassen wel met alleen water en dan een klein beetje shampoo in zn haartjes

5 jaar geleden

Ik zou hiermee toch eens langs de dokter gaan, lijkt me geen gewone droge huid... Doet me meer aan een schimmelinfectie denken. Komen er ook witte schilfers op?

5 jaar geleden

Gewoon water is prima. Met washandje goed te doen en en daarna natuurlijke olie. Juist die zeepjes maken de huid heel droog en kunnen ze mogelijk allergisch voor zijn.

5 jaar geleden

Wij gebruiken ook Balneum ! 1x per week in badje. Rest van de week alleen even gezichtje, nekje, billetjes etc wassen met water en washandje. Na t badje merken we direct dat haar huidje veel zachter is. Heb nu ook Balneum crème besteld om haar in te smeren, ga ik vanmiddag bij de drogist ophalen. Balneum heeft een speciale babylijn. Was het badje niet te warm? De foto lijkt erop hoe ik er zelf uit zie na een warme douche 😌 ik moet echt kouder dan 38 graden douchen anders krijg ik dat. Ik heb overigens eczeem. Die plekken worden dan ook dik en branden dan.

5 jaar geleden

Mijn kindjes hebben helaas ook een extreem droge huid (van mij geërfd) Ik gebruik 'Inoli intensief vettend'. En een niet te warm badje. Na t badderen smeer ik ze in met babyolie op basis van natuurlijke oliën.

5 jaar geleden

Inderdaad zeker geen zeep gebruiken bij zo'n heftige reactie! Ik gebruik vanaf het begin af aan bewust helemaal geen enkele vorm van zeep uit voorzorg. Ivm exceem etc in de familie. Sowieso raden ze aan de eerste maanden geen zeep oid, omdat babyhuidjes gewoon gevoelig zijn Alle vormen van zeep drogen uit, ook veel zalfjes en zelfs in vaseline zitten uitdrogende bestanddelen! Ik gebruik zelf alleen extra virgin kokosolie (van royal green). Werkt perfect, kokosolie trekt goed in en bevat ook de nodige vitamines voor de huid.. In veel landen gebruiken ze dit standaard :)

5 jaar geleden

Reactie op Rensie

Inderdaad zeker geen zeep gebruiken bij zo'n heftige reactie! Ik gebruik v ...
Sorry voor alle uitroeptekens, beetje heftig haha 😅

5 jaar geleden

Nou, nogmaals de assistente gesproken. Ze raad aan het badje op 34 graden te doen ipv 37. 2 keer per dag smeren met vaseline. Ze denkt ook dat het echt een reactie was op de Naïf creme (ik gebruik maar helemaal geen Naïf meer). Voorlopig maar geen zeep meer en geen haar wassen. Nu zit ik alleen een beetje met het feit dat vaseline ontiegelijk vet is en me dat voor hem niet echt lekker lijkt als je er kleertjes overheen doet 🤔. Ze durfde niet te zeggen of shea butter of kokosolie kwaad kunnen...maar dat trekt tenminste in...wat denken jullie?

5 jaar geleden

Reactie op Jazebel

Nou, nogmaals de assistente gesproken. Ze raad aan het badje op 34 graden ...
Ik zou persoonlijk liever sheaboter of kokosolie gebruiken dan vaseline. Het is veel natuurlijker, trekt beter in, hydrateert en is beter voor het milieu (vaseline is een bijproduct als olie geraffineerd wordt tot benzine). Overigens kun je haar prima wassen met alleen water. Google maar eens op ‘no poo’😉 (poo staat voor shampoo, niet voor 💩)

5 jaar geleden

Lanette crème is mij geadviseerd voor droge huid en na een reactie op Zwitsal olie. Verkrijgbaar bij drogist. Succes!

5 jaar geleden

Bij ons zit huid problemen in de familie. Ikzelf kan ook nergens tegen. De kleine reageert ook al snel. Mijn hele leven gebruik ik nagenoeg geen zeep. Anders zit ikzelf onder de eczeem. Haren wassen doe ik 1x per week op advies kapper. Omdat ik anders aanvallen krijg op mijn hoofdhuid. Ik gebruik ook vaseline voor mijn hoofd, omdat het goed vet houd en mijn huid pakt dit wel goed. Voor de kleine doe ik dus hetzelfde. Ik begrijp dat dit gek voelt, maar eczeem is zo niet fijn. De huid is in staat zichzelf te onderhouden. Bij het wassen met zeep haal je die goede laag dus steeds weg. Bij een normale huid geeft dat niet. Bij huidproblemen wordt je dus niet blij van zeep. Ik heb hormoonzalf etc gehad. Daar wordt je ook niet blij van. Sinds ik dit doe voor mijzelf heb ik nog nauwelijks eczeem terug gezien. En natuurlijk gebruik ik wel eens zeep om te kijken wat dit doet. En dit werkt altijd weer slecht uit. Soms gebruik ik iets waarin olie zit (sowieso voor mijn haar). En verder smeer ik mij in. Naturel huidolie, haarolie.... Ik denk dus wel een goed advies van de arts. Kijk hoe het uitwerkt voor de kleine. En vertrouw op de natuurlijke werking van de huid als dat lukt voor de hygiëne.

5 jaar geleden

Neutral producten en idd smeren met pure witte vaseline. Fien is ook zo gevoelig op alles met parfum. De oudste had het ook dus ik had al neutral in huis wat ik wel doe is na het aankleden een beetje naif creme op mijn handen en dan over het pakje smeren. Zo ruikt ze toch lekker!

5 jaar geleden

En waar was je zijn kleertjes mee? Het kan ook een combinatie zijn, en een reactie van te geparfumeerde douche gel en (te) geparfumeerde wasmiddel.

5 jaar geleden

Kan je niet eerst een klein beetje kokos vet (of andere benoemde producten) proberen op een klein stukje huid ipv gelijk z’n hele lichaam in te smeren? Mocht hij dan een reactie krijgen, kan je in ieder geval gelijk schakelen en is het zo weg.

5 jaar geleden

Z'n reactie heeft mijn oudste dochter gehad op balneum voor droge huid in het gezicht. Ik ben fan van dr leenarts. Gebruik daar de droge huid crème van. Lijkt op vaseline, smeert lekker uit en plakt niet zo. Gebruik daar ook de olie van voor in bad is echt lekker vettend. Wassen met alleen lauw water is overigens niks mis mee. Onze huid is helemaal niet gemaakt voor allerlei zepen.

5 jaar geleden

Pas wel op met vaseline.. zoals hieronder ook al staat is het een afvalproduct van aardolie. Teveel vaseline op een heel lijfje kan een baby zelfs verstikken! Naast alle andere tips die al gegeven zijn, ook nog de tip om eens naar de producten van drs. Leenarts te kijken. Succes!!