3 Reacties

2 maanden geleden

volgens mij kun je dat nog niet bepalen, omdat het een concentratiestoornis is en de concentratie van een kind is sowieso nog 'onderontwikkeld'. kan ook karakter zijn, of gewoon veel energie! Dat is op zich normaal voor een kind. Is het bijvoorbeeld minder als ze veel heeft buiten gespeeld? Want merk het wel bij mijn dochter dat ze onrustiger is als we niet naar buiten gaan. je zou kunnen proberen (misschien doe je dit al), om haar actief rustmomenten aan te bieden als ze dit zelf lastig vindt? Met een ontprikkeltafel bijvoorbeeld, met kinetisch zand o.i.d. Mijn dochtertje (ook 3) heeft sinds kort een eigen tafeltje en stoeltje, dit vind ze fantastisch, ze pakt dan soms zelf iets om mee te spelen aan haar tafeltje. ga zelf nog kinetisch zand kopen, want dat werkt bij haar neefje echt heel goed als rustmoment.

2 maanden geleden

Reactie op Rensie

volgens mij kun je dat nog niet bepalen, omdat het een concentratiestoornis ...
Kinetisch zand hebben we. Ook kikkererwten enzo om te ontprikkelen. Maar na paar minuten is ze daar al helemaal wild mee. Na buiten spelen, opvang etc is ze nog steeds heel druk. Ze is wel gewoon lief. Niet mopperig of baldadig ofzo maar gewoon heeeeel druk en heel aanwezig.

2 maanden geleden

Reactie op MLE21

Kinetisch zand hebben we. Ook kikkererwten enzo om te ontprikkelen. Maar na ...
Oh ja, klinkt als lekker veel energie, haha. Maar snap je vraag, officieel kunnen ze er nog niks over zeggen, maar zelf ook wel benieuwd in hoeverre je dat al merkt op jongere leeftijd. Mijn man en ik hebben beiden adhd, dochter is ook best wel druk en als ze moe is ze ook baldadig.. Haha. Ze gaat dan niet rustig zitten of liggen of zo. Valt/ viel ook nooit spontaan in slaap, altijd moeite met slapen. Maar ik was zelf als jong kind heel rustig.. Hier ook wel benieuwd hoe ze zich ontwikkeld wat dat betreft. Ze kan meestal wel goed zelfstandig spelen, dat vind ik wel positief (en handig, haha).