18 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb dit ook. Al sinds een paar weken (ben vandaag 20 weken). De baarmoeder drukt nu op je blaas (en andere organen) omdat hij steeds groter wordt. Soms is het een zeurderige pijn onder in mijn buik (een soort druk) maar ik heb ook steken af en toe. Hoorde erbij volgens de verloskundige.

5 jaar geleden

Reactie op Sofie1234

Ik heb dit ook. Al sinds een paar weken (ben vandaag 20 weken). De baarmoed ...
Hou het wel in de gaten dat het niet naar de zijflanken gaat. Want gaat het naar de zijflanken. Zo als ik het heb dan heb je een blaasontsteking. ;)

5 jaar geleden

Ja herkenbaar al ben ik bijna 21weken inmiddels. En zit ik dus nu met een blaasontsteking.

5 jaar geleden

Hier nog 1, gisteren 20 weken echo gehad en mevrouw vind het leuk om op mijn blaas te springen en te liggen, dus als ik zo in ene dat voel weet ik dat zij het is 😂 vandaag 19+3

5 jaar geleden

Dit heb ik nou ook! Ik heb het vooral als ik net geplast heb. Dan krijg ik ook een soort steek en druk waardoor het lijkt dat ik wat druppels verlies, wat uiteindelijk volgens mij niet het geval is. Ik vind het vooral een heel ongemakkelijk gevoel.

5 jaar geleden

Ja hier ook! Zoiezo moet ik om het halfuur plassen.... maar mijn blaas voelt ook continue vol en zwaar.. terwijl er eigenlijk niks in zit, er is al gecheckt op blaasontsteking maar dat is het niet de kleine zit met zn voetjes naar de 'uitgang' gericht haha, vk geeft aan dat het er echt bij hoort omdat je baarmoeder steeds groter word, ook bandenpijn door een volle blaas, voelt best naar maar ach tis gelukkig dus niks ergs!😊

5 jaar geleden

Ik voel continu druk in mn buik, mn baarmoeder zit ook al ver voorbij mn navel en is dus al aardig groot voor 22 weken... merk het ook met lopen, het wordt zwaarder en anders want alle organen in je buik maken ruimte voor je kleintje. Als plassen zelf pijn gaat doen laat je even Testen op een blaasontsteking.

5 jaar geleden

Hier ook ! Net uitslag van urine kweek heb bacteriële infectie voel ook enorm druk op me blaas

5 jaar geleden

Jaa vooral op de fiets voelt het alsof er letterlijk in m'n blaas geduwd wordt. Heel irritant. Moest me voor de zekerheid laten testen op blaasontsteking maar dat was het niet. Sinds paar dagen niet meer acute pijn gehad dus hoop voor jou dat je blaas straks ook weer (tijdelijk) wat meer ruimte krijgt. :)

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Alsof het een soort kramp heeft. Heb je dit ook net boven je schaambeen?

5 jaar geleden

Reactie op babykruimel

Ik heb dit ook! Alsof het een soort kramp heeft. Heb je dit ook net boven j ...
Ja klopt daar ongeveer haha. Maar voelt echt als een druk. En is niet gelukkig continu. Dan kan ik ook ineens het idee hebben dat ik moet plassen. Gelukkig geen pijn bij het plassen

5 jaar geleden

Reactie op Elvira Van Zanten

Ja klopt daar ongeveer haha. Maar voelt echt als een druk. En is niet geluk ...
Wat fijn om te lezen haha. Ik zat me alweer druk te maken of het harde buiken zouden kunnen zijn of iets. Maar zag net op plaatjes dat inderdaad de blaas daar ligt. De baby’s zullen wel lekker aan t dansen zijn Hahah.

5 jaar geleden

Vandaag 20 weken en ook hier al een paar weken last van druk op de blaas en vaak naar de wc gaan. Ik merk bij mezelf ook dat ik ongemerkt urine verlies, gebruik nu inlegkruisjes maar prettig is het natuurlijk allemaal niet. Hoorde van collega's dat het rond deze weken wel normaal is om dit te voelen en als straks de baarmoeder groter is je kindje wat hoger komt te liggen en dit weer over is maar dan geplette longen ervoor terug komen. De ongemakken van zwanger zijn lagen we maar zeggen, moet nu wel een beetje denken aan die film what to expect when you're expecting, hahaha Een ongemakkelijke roze wolk

5 jaar geleden

Ik heb dat gevoel ook, vooral als ik net geplast heb. Lijkt of de kleine dan gebruik maakt van de extra ruimte door de lege blaas, dansuhhh whoehoeee

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van. Pas bij de 20 weken echo zagen we ook dat de kleine heerlijk op m’n blaas ligt, ik voel ook wanneer ze op m’n blaas schopt. Ik heb vorige week al wel drie plasjes naar de dokter moeten brengen, maar krijg geen kuur, er zit een bacterie maar zo weinig dat ze denken dat ik het wel weg kan drinken. Dus veel water drinken en cranberry sap. Als de baby op de blaas ligt is de kans op een blaasontsteking weer groter omdat je moet goed uit kan plassen.

5 jaar geleden

Reactie op Lapop

Ik heb dat gevoel ook, vooral als ik net geplast heb. Lijkt of de kleine da ...
Ik heb precies hetzelfde! 😄

5 jaar geleden

Reactie op mommmy2be

Ik heb hier ook last van. Pas bij de 20 weken echo zagen we ook dat de klei ...
die 'bacterie' in je urine is normaal bij zwangere vrouwen.. door de zwangerschap komt er witte bloedcellen vanuit je vagina in je urine terecht! Dit word door de dokter als 'bacterie' of 'verontreinigde urine' gezien maar is dus geen ontsteking en hoort er dus bij! Ik had hetzelfde en mn VK legde me dit uit

5 jaar geleden

Is een normaal gevoel hoor, wordt ook erger naarmate de baby groeit. Sommige houdingen (zoals fietsen/autorijden) worden dan echt vervelend!