92 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook exceem. Het is steeds erger geworden door de weken heen. Ik ben gestopt met de cremes van Weleda die ik vanaf de geboorte gebruikte. Ik smeer nu een hele dikke vaseline creme van de apotheek, was alles met een neutraal wasmiddel, ben begonnen met probiotica en doe hem minder vaak in bad. Ik merk dat het langzaam verschil maakt, maar het gaat nog niet helemaal weg. Als het niet weggaat, ga ik binnenkort langs de huisarts.
5 jaar geleden
Reactie op Irinahanu
Mijn zoon heeft ook eczeem. Hij krijgt maar twee keer per week een bad. E ...

Wij gebruiken ook deze. Werkt super goed!
5 jaar geleden
Reactie op Irinahanu

Waar haal je deze?
Mijn dochter heeft denk ik niet echt eczeem maar wel hele droge schrale vlekken over het lijfje. Gebruikte overal zwitsal nu mee gestopt. En gestart met neutral crème. Morgen maar even ander wasmiddel halen.
5 jaar geleden
Reactie op Karen38
Waar haal je deze?
Mijn dochter heeft denk ik niet echt eczeem maar wel hel ...
Van newpharma
De balsem:
https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/663893/la-roche-posay-lipikar-balsem-ap-plus-m-bodylotion-huid-met-neiging-tot-eczeem-pompfles-400ml.html?ef_id=CjwKCAjwjbCDBhAwEiwAiudBy6NCcIxU3bq5FKXCcAajpprFfWR9hrzim5EYGfu8_GKxLOr8cDwLaBoCTI8QAvD_BwE:G:s&s_kwcid=AL!470!3!395258261176!!!g!857119499964!&s_kwcid=AL!8749!3!395258261176!!!g!857119499964!&cid=paidsearch&gclid=CjwKCAjwjbCDBhAwEiwAiudBy6NCcIxU3bq5FKXCcAajpprFfWR9hrzim5EYGfu8_GKxLOr8cDwLaBoCTI8QAvD_BwE
En de wasmiddel
https://www.newpharma.nl/la-roche-posay/600382/la-roche-posay-lipikar-syndet-ap-plus-huid-met-neiging-tot-eczeem-pompfles-400ml.html?ef_id=CjwKCAjwjbCDBhAwEiwAiudBy1aj_gjeUOjF_0e0B9U0lXECJa0YSc4cXsVJiSFpeDl7MScbFGchjxoCkegQAvD_BwE:G:s&s_kwcid=AL!470!3!395243128020!!!g!826919571802!&s_kwcid=AL!8749!3!395243128020!!!g!826919571802!&cid=paidsearch&gclid=CjwKCAjwjbCDBhAwEiwAiudBy1aj_gjeUOjF_0e0B9U0lXECJa0YSc4cXsVJiSFpeDl7MScbFGchjxoCkegQAvD_BwE
5 jaar geleden
Reactie op Irinahanu

De balsem gebruiken wij ook! En vrijwel direct resultaat. Op advies van cb eerst cemetagrol gebruikt, omdat de eczeem op het gezichtje van ons dochtertje steeds erger werd. Maar dat deed weinig (en stinkt ook nog vind ik 🤭). Van La Roche proefmonster geprobeerd en is echt top spul! Echt letterlijk niks meer van te zien 🥳
5 jaar geleden
Voor mij is niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen eczeem en een droge huid. Moet ik daarvoor naar de huisarts om dat vast te laten stellen?
Mijn dochter heeft namelijk wel echt een heel droge huid in haar gezicht en op haar hoofdhuid, ik smeer het vaak in, zeker dagelijks, met lanettecreme en huidolie, maar het wordt niet echt beter eigenlijk
5 jaar geleden
Reactie op Nathaly81
Is er al gekeken naar eventuele koemelkallergie? Eczeem komt van binnenuit, ...
Soms is het te herleiden naar een allergie. Maar ook sterk genetisch bepaald helaas.
Bij mijn baby ook.
Sommige voedingsmiddelen of stress.kunnen het wel verergeren. Maar een sterke aanleg kun je helaas niks aan doen.
5 jaar geleden
Hier ook een baby met eczeem. M.n. op de beentjes en knietjes. Ook iets op haar hoofdje. Op een regeldag of veel huilen is het erger...
Ik was er al bang voor! Als baby zelf ook onder het eczeem gezeten...
Maar zoals jij het beschrijft, heeft jouw baby het wel in ergere mate dan die van mij.
Naast neutral wassen, 1a2 x badje in de week etc. Hieronder tips die mij geholpen hebben:
Zelf al koemelk, suiker en gluten geschipt uit mijn dieet.
Een waterontharder maakt voor mijzelf veel verschil.
En een luchtzuiveraar met HEPA filter ook.
Zo zielig voor de kleintjes. Beterschap 🍀
5 jaar geleden
Ik ben zelf arts en raad altijd het volgende aan aan patiënten:
Insmeren met 2-3x per dag vaseline cetomacrogol 20 of 50% helpt heel erg goed. Dit houdt de huid lekker vet en voorkomt eczeem plekjes. Er zitten geen conserveringsmiddelen of hormonen in en kost maar 3-4eu voor een grote tube. Daarnaast Balneum Hermal extra vettende badolie, dit werkt ook super goed! En max 2x per week in bad.
Dit wordt beide aangeraden door dermatologen.
Mochten er dan toch echt rode droge of nattende plekken opkomen dan kun je het beste naar je huisarts voor hydrocortison zalf.
5 jaar geleden
Droge huid zalf van Drs Leenarts. Las dat veel kindjes met eczeem er baat bij hebben, mijn zoontje heeft een heel erg droge huid en bij hem helpt het goed.