31 Reacties

3 jaar geleden

Eerst 4 weken lang ziek. Daarna paar plekjes dag later wat meer. Ziek was meteen weg en nergens last van gehad.

3 jaar geleden

Eerst 2 dagen lang koorts gehad en toen begonnen de eerste plekjes te komen. Toen de koorts weg ging begonnen de waterpokken ook ineens veel erger te worden en met veel jeuk. Duurde volgens mij ook echt 2 weken tot je niets meer zag op de huid.

3 jaar geleden

Onze kleine had alleen wat plekjes op der armen en benen geen last van gehad waren met week of 2 weg

3 jaar geleden

Met zulke plekjes, echt meer een paar en vuurrode wangen. Dat ging door in 2 dagen naar 茅cht regelrechte hel, vreselijk hoge koorts en zat van top tot teen onder, tot op z鈥檔 eikeltje aan toe. Hij was echt heel erg ziek ervan helaas

3 jaar geleden

Reactie op MomJ鈥檚

Met zulke plekjes, echt meer een paar en vuurrode wangen. Dat ging door in ...
Ah gosh wat sneu! :( arm ding!

3 jaar geleden

Reactie op eylem

Eerst 2 dagen lang koorts gehad en toen begonnen de eerste plekjes te komen ...
Zaten die plekjes verspreid over het lichaampje of meer op 1 plek?

3 jaar geleden

Hier begon het met een paar plekjes en lichte verhoging die snel opliep naar 41. 6 graden koorts voor 3.5 dagen lang. Binnen 36 uur zat ze eronder, rug , buik, en hoofd waren her ergste maar ze zaten overal. In de mond, in de keel, in de navel, vagina. Was verschrikkelijk! Volgende kind word hier gevaccineerd want deze hel wens ik geen kind of ouder toe. 馃様

3 jaar geleden

Een twee-tal weken na de besmetting kreeg ons meisje 3 dagen hoge koorts, geen eetlust, hangerig.. Pas daarna kwam er een eerste pok, en weer 3 dagen later kwamen er langzaam nog een 15-tal grote pokken bij, verspreid over het ganse lichaam. Dus hier veel het heel goed mee! Fenistyl druppeltjes tegen de jeuk, en een verzachtende, uitdrogende lotion Aderma Cytelium op de pokken Enkel wassen met een washandje (met havermout) zodat de pokken niet inweken Enkel paracetamol, zeker geen ibuprofen geven!

3 jaar geleden

Reactie op Jvdb88

Hier begon het met een paar plekjes en lichte verhoging die snel opliep naa ...
Oh meid ik herken het helemaal! De oudste had nagenoeg geen last ervan, dit in tegenstelling tot onze jongste van toen net 1 jaar oud. Met als klap op de vuurpijl mijn man.. Zijn moeder wist zich niet meer te herinneren of hij het had gehad als kind zijnde.. Nou, niet dus! Wat een hel! Hier komt er geen derde i.v.m. compleet gezin en mijn leeftijd, maar anders had ik die zeker laten vaccineren!

3 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Oh meid ik herken het helemaal! De oudste had nagenoeg geen last ervan, dit ...
2 avonden achter elkaar in de stress gezeten met de huisartsenpost vanwege dat ze niks wou eten en drinken. Bij 19 uur had ze gewoon nog maar 90ml gedronken over de hele dag. Geen ontlasting, geen plasluiers. Beide avonden tot 22 uur gekregen om minstens 120ml erbij in te krijgen en anders moest ze aan infuus. Het was zo zielig om mijn dochtertje zo ziek te zien. Raar dat het hier niet in het standaard vaccinatie programma zit. In Noord Amerika en veel EU landen word het standaard gedaan. Als ze het dan krijgen is het meestal heel erg mild.

3 jaar geleden

De onze heeft nu 3 dagen vlekjes. Hij eet minder maar is verder behoorlijk vrolijk, geen koorts ook. Volgens de opvang mag hij niet komen als de plekjes open gaan. Heeft iemand enig idee hoe lang dat duurt na het verschijnen van de plekjes? En het leek mij nogal onwaarschijnlijk dat ze tegelijk open gaan, of is dat wel zo?

3 jaar geleden

Ik ben vandaag op jacht geweest naar VSM waterpokken spray. Er werd mij verteld dat al dat soort producten uit de handel zijn genomen. Ook online is de spray niet meer verkrijgbaar. Wat is een goed alternatief? De spray leek me zo prettig omdat je dan de open pokken niet aan hoeft te raken en dus de kans op infectie vermindert

3 jaar geleden

Reactie op Jazebel

Ik ben vandaag op jacht geweest naar VSM waterpokken spray. Er werd mij ver ...
Herkenbaar! Alles is overal uitverkocht. Een paar keer per dag in een havermout badje heeft hier erg goed geholpen. Het verlicht de pijn, jeuk en de blaasjes drogen sneller in. Ik heb er verder niks opgesprayf of gesmeerd. Gelukkig had mijn zoontje geen jeuk.

3 jaar geleden

Reactie op wb91

Herkenbaar! Alles is overal uitverkocht. Een paar keer per dag in een haver ...
Vreemd genoeg (?) kreeg hij juist jeuk na het havermout badje. Het ging mij echt puur om het verlichten van de jeuk. Hij lijkt verder niet erg ziek. Ik vind het zo vreemd dat er niets meer tegen te krijgen is 馃

3 jaar geleden

Reactie op Jazebel

De onze heeft nu 3 dagen vlekjes. Hij eet minder maar is verder behoorlijk ...
Het verloopt in 3 fases waarvan ze de eerste dagen de open plekken houden. Hier duurde het 10 dagen waarvan de laatste 3 geen open pokken meer. In iedere fase komen er wat nieuwe bij en drogen de andere van de vorige fase uit. De VSM was hier geen succes, hij moest zo erg huilen bij het opsprayen. Havermout badje en dr leenarts lotion was 茅cht geweldig hier en deed het meeste. Hier zat hij echt helemaal onder..

3 jaar geleden

Reactie op Jazebel

Ik ben vandaag op jacht geweest naar VSM waterpokken spray. Er werd mij ver ...
Op aanraden van een vriendin die kinderarts is heb ik volgende producten met succes gebruikt (Belgi毛) - A-Derma Cytelium (verachtende en uitdrogende lotionspray) - Fenistil druppeltjes tegen de jeuk

3 jaar geleden

Reactie op 83k

Op aanraden van een vriendin die kinderarts is heb ik volgende producten me ...
Oh bedankt! Ik ga kijken of ik dat online kan vinden 馃槉

3 jaar geleden

Wat is de heftigste dag volgens jullie? 馃様馃様馃様

3 jaar geleden

Reactie op Roos23

Wat is de heftigste dag volgens jullie? 馃様馃様馃様
Dag 3 en 4 was hier het heftigst

3 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Dag 3 en 4 was hier het heftigst
Qua hoeveelheid wat er aan pokken bij kwam? Hier een jongetje wat 3.5 week koorts had en denk 2 weken later wat kleine lichte bultjes op de benen. 1 week later bij zijn oren en op zijn schouders en hoofd en nu al wat meer op zijn romp vooral bij de luier sluiting. Is het normaal dat het zo verspreid opplopt? 馃檭