8 Reacties

5 jaar geleden

Ik zou eens kijken of er een ehbo vereniging is in de buurt. Bij mij in de buurt geven die ook cursussen en daar zit tegenwoordig ook jeugd / baby bij omdat dit een verplicht onderdeel is van het diploma. Of je na de cursus gaat herhalen om je geldigheid te behouden is aan jezelf Dat is hoogstwaarschijnlijk goedkoper dan via een commerciële route. Succes

5 jaar geleden

Je zou eventueel ook naar je zorgverzekering kunnen kijken. Sommige aanvullende verzekeringen vergoeden een deel van een ehbo cursus. En qua wat je het beste kunt volgen: Dat hangt denk ik vooral af van wat jij zelf prettig vind. Ik vind het zelf prettiger om fysiek te volgen, dan pak ik het sneller op, ben beter gemotiveerd, het is persoonlijker en vind het gezelliger. Dat het duurder iets reanimati heeft ook te maken met huur van het gebouw, personeel, materiaal enz. Online is ooit al eens opgenomen of word thuis gedaan waardoor het goedkoper is dan live

5 jaar geleden

Eerder kon je ook iemand aan huis laten komen. Dan kan je een groep verzamelen (vriendinnen met kinderen, broers/zussen opa/oma) en zo ook de kosten delen. Maar door het hele corona gebeuren weet ik niet of ze dat nog wel doen. Ik heb er destijds ook naar gekeken maar nooit gedaan. Maar wil het nog steeds doen.

5 jaar geleden

Ik vind het opzich prima om online te volgen. Maar bij die optie zit nergens iets van reanimatie in.

5 jaar geleden

Reactie op MLUAL

Ik vind het opzich prima om online te volgen. Maar bij die optie zit nergen ...
En dat heeft natuurlijk ook te maken met dat je dat het beste fysiek kan leren. Heel begrijpelijk.. Maar ik weet niet of ik dat dan de extra kosten waard vind, of het echt nodig is.

5 jaar geleden

Reactie op MLUAL

En dat heeft natuurlijk ook te maken met dat je dat het beste fysiek kan le ...
Als het al eens nodig is, leggen ze je van 112 stap voor stap uit wat je moet doen bij een reanimatie is de ervaring hier(was niet bij een kind, maar neem aan dat ze het dan ook doen). En die bel je toch meteen.

5 jaar geleden

Wat je kan doen: - Via je werkgever, Die heeft namelijk graag mensen in dienst met een EHBO. Daarbij kan je kijken of je met korting dan het onderdeel kinderen kan doen - Via de verzekering kan je kijken of je vergoeding hiervan krijgt. In verschillende buurthuizen en consultatie bureaus bieden ze avonden aan. In ieder geval bij ons in de buurt. Ikzelf heb vanuit mijn werkveld als fysieke EHBO/BHV, dat vind ik altijd prettiger. Je krijgt direct feedback op je handelen en kan tussendoor vragen stellen. Dat gaat online altijd wat lastiger.

5 jaar geleden

Reactie op Angel1313

Als het al eens nodig is, leggen ze je van 112 stap voor stap uit wat je mo ...
Ja dat is natuurlijk ook zo. Het is ook niet zo dat ik helemaal niets van reanimatie weet. Ik heb het alleen nooit op een babypop geleerd.