13 Reacties

4 jaar geleden

Nee bij mij gebeurt dat niet. Heb je wel de juiste grootte van de schelpen erin gezet? Niet te klein?

4 jaar geleden

Bij mij was het de eerste keren ook zo! Dat was beter na een paar keer kolven. Mijn borsten moesten echt wennen aan de zuigkracht.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

De juiste maat borstschelp is inderdaad belangrijk. Daarnaast goed om te checken of hij goed in elkaar gedrukt zit, als ik bij mij geen vacuüm voel, dan zit vaak het groene rubbertje van de borstschelp niet goed (verschoven na het inklikken). Wat betreft de vergrote tepel, in het begin zette ik hem op een veel te hoge stand en kolfde ik te lang. Toen had ik er ook last van. Nu ik op stand 4 kolf en 10 a 15 min heb ik er geen last meer van. Ik moest ook even aan de kolf wennen, ik was de medela gewend, maar nu super fijn.

4 jaar geleden

Reactie op Bombana

Nee bij mij gebeurt dat niet. Heb je wel de juiste grootte van de schelpen ...
Ik denk misschien juist eerder te groot? Misschien dat die dan heel veel zuigt om de schelp op te vullen om er zo iets uit te krijgen?

4 jaar geleden

Reactie op Annelies90

Bij mij was het de eerste keren ook zo! Dat was beter na een paar keer kolv ...
Deed dat bij jou ook pijn? Hoe lang was je ongeveer bezig om hem vol te krijgen?

4 jaar geleden

Reactie op Joya85

De juiste maat borstschelp is inderdaad belangrijk. Daarnaast goed om te ch ...
Dank voor de tip!!

4 jaar geleden

Reactie op Joya85

Dank voor de tip!!

4 jaar geleden

Reactie op Joya85

Is het normaal dat ik er gewoon een vinger tussen kan doen als de kolf op m’n borst staat?

4 jaar geleden

Hier word mn tepel ook groter. Heb dat ook met kolven met de medela. Hier wel meer productie met kolven. Maar kolven moet je ook leren.

4 jaar geleden

Is het normaal dat ik er gewoon een vinger tussen kan doen als de kolf op m ...
Waar precies bedoel je? Bij mij sluit hij gewoon helemaal aan. Heb je toevallig de instructies gelezen voor het plaatsen in de handleiding? Daar staan namelijk ook tips om te checken of de maat van de borstschelp juist is. Misschien heb je daar nog iets aan
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Inderdaad zeker controleren of je de juiste maat borstschelp gebruikt. Verder heb ik altijd grote tepels na het kolven, had ik ook al met de Medela Freestyle

4 jaar geleden

Deed dat bij jou ook pijn? Hoe lang was je ongeveer bezig om hem vol te kri ...
De eerste keren was het wel gevoelig, ja. Na een tijdje helemaal geen last meer van. Je kan goed met de streepjes kijken of je de juiste maat hebt. Als je tepel er goed tussen past, zit het goed. Ook als je tepel groter wordt!

4 jaar geleden

Deed dat bij jou ook pijn? Hoe lang was je ongeveer bezig om hem vol te kri ...
Ik doe niet langer dan 10 minuten meestal.. dan is het bij mij wel 'op'