5 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van door de vorige zwangerschap. Ik heb een verstelbare band van Simian en zo'n elastieken steunband van Carriwel. Als je er echt een nodig hebt voor bekkenklachten kun je je beter door een bekkenfysio laten adviseren, daar zijn weer andere banden voor.

5 jaar geleden

Ik zou naar een goeie bekkenfysio gaan. Kon 4 weken geleden geen stap zetten zonder pijn. En nu met oefeningen en rust gaat het zoveel beter. En heb ik veel minder pijn. Laat je echt door een proffesional adviseren.

5 jaar geleden

Vorige zwangerschap ook veel last van gehad en deze zwangerschap al vanaf week 7. Ben bij een fysiotherapeut geweest en die heeft mij een bekkenband voorgeschreven die ik dan in een orthopedische winkel gaan halen ben (ik woon wel in Belgi毛, dus ik weet niet hoe dit in Nederland gaat). Ik gebruik hem geregeld. Als ik mijn zoontje ga halen van de creche of boodschappen moet doen (wanneer ik dus veel moet stappen of lang rechtstaan). Ook als ik in het huishouden bezig ben, biedt hij wel steun. Mijn klachten zijn niet weg, maar het is met de band wel draaglijker.

5 jaar geleden

Ik ga inderdaad maar eens een bezoekje brengen aan een bekkenfysio! 馃憤 ben al de hele dag aan het zeulen met mn peuter, dus kan ook niet altijd even goed opletten op mn houding e.d.

5 jaar geleden

Ik had de band van Carriwel maar vooral tegen bandenpijn. Daar werkt die echt goed tegen en eind van mn zwangerschap dagelijks gedragen. Nu met 17 weken al van zolder gehaald want lang staan en lopen merkte ik het al. Toen alleen om met hele dag lopen en staan (zoals bezoek aan de dierentuin) nu (23 weken) heb ik hem af en toe om als ik denk dat ik veel moet lopen. Het helpt preventief tegen bandenpijn scheelt echt en ook wel tegen pijn in onderrug. Wellicht ook bekkenpijn maar daar heb ik geen ervaring mee. Al hoor ik echt alleen maar goede verhalen over naar de bekkenfysio gaan met pijn dus vooral doen.