19 Reacties

4 jaar geleden

Wat een schatje 😍 Wij hebben morgen een afspraak met een kinderarts die ons waarschijnlijk gaat doorverwijzen naar een osteopaat. Mijn schoonzus is voor die reden met haar dochter ook bij een osteopaat geweest. 2x geweest en toen was het reflux probleem opgelost. Het kleintje had een blokkade.

4 jaar geleden

Met onze oudste ook 3x bij de osteopaat geweest ivm reflux. Daarna stukken rustigere baby die in ieder geval weer wilde slapen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Bij ons werkte het helaas niet. Nu naar een manueel therapeut morgen.

4 jaar geleden

Mijn kleine is ook 2,5 weken oud en heeft last van reflux. We hebben pas 9 feb een afspraak omdat Osteopaat niet open is ivm de lockdown. Zo vervelend. We wachten de afspraak dus af. Ben benieuwd of er meer mama’s hier meer bekend mee zijn. Hopelijk helpt het!

4 jaar geleden

Wij gaan in februari ook voor de verborgen reflux

4 jaar geleden

Wij zijn al bij de osteopaat geweest toen Lily een paar dagen oud was. Ze is gehaald met de vacuümpomp en gaf tekenen van pijn in haar nekje. Na het bezoek hele relaxte baby. Hele positieve ervaring dus.

4 jaar geleden

Wij gaan morgen voor de eerste keer! Wat kijk ik er naar uit. Ons meisje heeft ook last van krampen na het eten en heel regelmatig grote hik... Ik verwacht alleszins veel van ons bezoek morgen 🙊 ik laat zeker weten hoe het was

4 jaar geleden

Wij zijn vandaag bij de chiropractor geweest om hem te laten checken nav vacuüm bevalling. Zaten idd wat blokkades. Volgende week weer en gaan hem nu dagelijks masseren 🥰

4 jaar geleden

Bij welke Osteopaat zijn jullie geweest? Hier in Utrecht kan ik helaas niemand vinden die open is door de lockdown.

4 jaar geleden

Reactie op Marloessmits90

Bij welke Osteopaat zijn jullie geweest? Hier in Utrecht kan ik helaas niem ...
Ik kan er hier ook geen vinden, regio Twente..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik woon ook in Utrecht, 29 feb is de eerste mogelijkheid die ik hoor...

4 jaar geleden

Osteopaten mogen inderdaad niet werken nu. Maar manueel therapeuten en fysiotherapeuten wel. Hier in het dorp is toevallig iemand die alle 3 de functies uitoefend. Op papier behandeld hij onze zoon als manueel therapeut, maar in de praktijk doet hij de behandeling als osteopaat. Misschien dat je ook iemand kan vinden die beide functies uitoefend?

4 jaar geleden

In Bennekom is Lagerwey open. Wij gaan morgen weer.

4 jaar geleden

Wij vermoeden dat onze lieve Bobbi ook verborgen reflux heeft. Gaan morgen een afspraken maken met een osteopaat, alleen kan dat dus pas na de lockdown (halverwege februari). Zijn er nog tips (bedje staat al schuin, anti reflux voeding van nutrilon hebben we al, rechtop drinken en halfuur na de voeding recht/omhoog houden)? 😢

4 jaar geleden

Reactie op tvm1993

Wij vermoeden dat onze lieve Bobbi ook verborgen reflux heeft. Gaan morgen ...
Oh wat een ellende, onze oudste heeft dit gehad. Heeft hier ontzettend veel last van gehad. Is een enorme zoektocht geweest vol met tegenstrijdige adviezen van CB en de kinderarts. Hebben ook destijds een osteopaat bezocht met helaas weinig resultaat. Ik zou een bezoekje aan een mesoloog willen adviseren. En bestel het boek van Stephanie Molenaar 'baby en reflux'. Dat was de redding voor ons kleine meisje. Hebben echt alle adviezen en handvatten opgevolgd en kregen een ontspannen baby.

4 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Oh wat een ellende, onze oudste heeft dit gehad. Heeft hier ontzettend veel ...
Bedankt voor je reactie. Ik heb gelukkig het idee dat Bobbi er niet elke keer zoveel last van heeft, maar gisteren was het de hele dag raak (vannacht gaat weer beter). Ik ga eens informeren naar een mesoloog en het boek ga ik meteen bestellen! Dank je!

4 jaar geleden

Ivm reflux zijn wij gisteren met onze dochter van 8wkn bij een osteopaat geweest. Ze werd o.a. in foetushouding gedaan en onderste boven gehangen..Onze kleine meid leek na de behandeling meer ontspannen. Na de behandeling vertelde ik over de vreemde houdingen aan een vriendin en zij kwam met allemaal verontrustende artikelen dat o.a de foetushouding gevaarlijk is voor baby’s. Ik ben ontzettend geschrokken en heb er slecht van geslapen. Ik observeer onze kleine meid nu steeds op onregelmatigheden. Ik ben benieuwd of de genoemde houdingen ‘normaal’ zijn bij een osteopaat behandeling en of jullie dit dus ook hebben meegemaakt...anybody?

4 jaar geleden

Kent iemand een osteopaat waar we nu al wel terecht kunnen omgeving Eindhoven, Helmond?

4 jaar geleden

Bij mijn oudste zoontje met verborgen reflux hielp het niet.. uiteindelijk waren maagzuurremmers de enige oplossing.