12 Reacties

5 jaar geleden

Hier een oortherometer. Moet je sowieso één graad bij op tellen. Voorhoofdthermometer werd bij ons op werk nog getest om te zien of het goed werkte. Heb daar nog geen uitslag over gehad, maar geloof dat ze er niet heel tevreden over waren.

5 jaar geleden

Op mijn werk waren ze erg ontevreden over de voorhoofdthermometer. Hij gaf bij 6 verschillende personen exact de zelfde temp. Er staat bij dat je het 3 keer moet meten op 3 cm van het voorhoofd om een goede meting te kunnen krijgen en het ziet er een beetje uit als of je iemand wil neerschieten met zo'n apparaatje. Hier thuis gebruiken we een flexibele rectale thermometer voor de kleintjes (minder onprettig als ze beweegelijk zijn) en een oorthermometer voor volwassenen.

5 jaar geleden

Als je liever geen rectale thermometer gebruikt kan je het beste een oor thermometer gebruiken. Deze wordt in de zorg veel gebruikt en is betrouwbaar. Een voorhoofd thermometer is heel onbetrouwbaar. Begin van de corona was ik op reis in Thailand. Overal temperatuur controles met zo'n voorhoofd ding. Ik kon binnen 5 minuten van 37.3 naar 85.5 en daarna 36.8 gaan. Mijn vriend heeft met zo'n thermometer 34.2 gehad, en dat terwijl het 40 graden was haha.. dus nee, echt niet betrouwbaar. (Zelfs die de douane op de luchthaven gebruikte deden dit, en dat zullen vast niet de goedkope Ali express dingen geweest zijn)

5 jaar geleden

Ik heb op mn werk (gehandicpatenzorg) een voorhoofd thermometer, wat een vreselijk ding. Ik had 34.6 en oortemp 37.3 🤣

5 jaar geleden

Nee is echt een waardeloze ding ik ben overgestapt naar Braun oorthermo

5 jaar geleden

Wij gebruiken op het werk (ziekenhuis) oorthermometers. Mijn huisarts gebruikt voorhoofdthermometer, maar daar ben ik absoluut niet tevreden van. Zijn zo ooit met ons zoontje op consultatie geweest. Thuis had hij meer dan 38 graden (rectaal genomen, want dit is de meest correcte temperatuur), op consultatie 36,5 en dan thuis terug 37.7 Ikzelf vind het dus niet zo betrouwbaar.

5 jaar geleden

Een oorthermometer mag je pas vanaf 1 jaar gebruiken.. Gewoon rectaal meten, is het meest betrouwbaar en je zit toch met luiers verschonen, die kleintjes hebben daar echt geen last van, gebruik er wel 1 met een flexibele tip

5 jaar geleden

Ik gebruik ook een oorthermometer. Geeft zeker een Indicatie van verhoogde temperatuur. (Meet wel altijd 2x achtereen, 2e temperatuur komt beter in de richting van de waarheid vergeleken met rectaal) Als ik t preciezer wil weten meet ik rectaal, maar doe t zo min mogelijk.

5 jaar geleden

Waarom op grote afstand? Wir ga je meten? Ik heb toen mn dochter een halfjaar was een oorthermometer van Braunn gekocht echt ern top ding en veel plezier van. Voor de meting vraagt het naar de leeftijd van he kindje en zet de temp automatisch om naar een geel, rood groen lampje. Scheelt voor een leek zoals ik veel google opdrachten naar ‘normale lichaamstemp’ 😂

5 jaar geleden

Ligt er aan voor wie je het wil gebruiken. Bij baby’s/kinderen is rectaal het beste en bij volwassen oorthermometer.

5 jaar geleden

Wij hebben een oorthermometer van de kruitvat maar die zit er altijd een paar graden naast en niet een standaard aantal het wisselt ook nog kan hem net zo goed weggooien. Rectaal is misschien niet de leukste maar wel de beste na mijn idee..

5 jaar geleden

Rectaal is het meest betrouwbaar en relatief weinig werk (vind ik) als je toch een luier moet verschonen. Zeker in de eerste weken wilde wij precies weten wat er met ons kindje aan de hand was. Wij hadden een kapotte thermometer.. Was echt heel vervelend. Nu heb ik geïnvesteerd in een goede rectale thermometer. Ik zou niets anders aanraden.