6 Reacties

3 jaar geleden

Ik maak gewoon in een keer een grote voorraad. Dan koop ik bijv, bloemkool/brocollie/boontjes/wortels en doppers en dan maak ik gekookte aardappels en zoete aardappel of macaronie. En dan met vis en kip. En dan maak ik overal een portie van wat ik in een zakje in de diepvries leg. Soms heb ik 20 zakjes, andere keer 15 ligt er maar net aan hoe groot de bloemkool of broccolie is haha. Ik vind dit erg handig omdat wij ook niet zulke aardappel lief hebbers zijn. Ons kind houd van aardappels vlees groente. Ik prak het wel, dus de groente en aardappels zijn dan wat grover, maar niet ok met de handjes zelf te eten denk ik.

3 jaar geleden

Ik heb pas geprobeerd om stukjes in te vriezen. Ik heb het een bak gedaan en toen het bevroren was in een sluitzakje gedaan en even op het aanrecht los geslagen in de zak en gelijk weer in de vriezer gedaan. En dat gaat gewoon goed Maar ik denk dat ik het handiger vind om het in kleinbakjes per portie te doen. Ik gebruik de bakje van difrax. Maar Zeeman had laatst handig platte bakje. Wel net ietsje te groot maar met stukjes heb je toch ook weer nwt een wat groter bakje nodig dan met gepureerd eten.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op LittleBabyGirl

Ik heb pas geprobeerd om stukjes in te vriezen. Ik heb het een bak gedaan e ...
Gehakt, kip, vis enz doen ik nog wel in ijsblokjes vormpjes en ik doe dan bij een portie vaak 1 blokje vlees/kip/vis erbij

3 jaar geleden

Reactie op LittleBabyGirl

Ik heb pas geprobeerd om stukjes in te vriezen. Ik heb het een bak gedaan e ...
Deze bakje heb je bij de zeeman

3 jaar geleden

Wij doen dit ook! De stukjes passen ook nog prima in een ijsblokjesvorm! En inderdaad daarna gewoon in de magnetron en dan komt het helemaal goed.

3 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken! Gisteren was het feest want hij wil echt niet meer gevoerd worden van een lepel, en zelf van een lepel eten gaat totaal nog niet. Ik heb inmiddels stukken wortel en stukjes gebakken kipfilet ingevroren en dat ging prima :)