29 Reacties

4 jaar geleden

Zou stoppen met sudocreme smeren. Sudocreme droogt nog meer uit. Je kan beter ene handcrème of bodylotion gebruiken

4 jaar geleden

Vaseline is beter dan sudocreme. Uiencreme helpt ook vaak wel.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Kokosolie is ook altijd goed

4 jaar geleden

Hier ook last van. Koude weer en veel handen moeten wassen doet ook geen goed. Ik smeer er vette crème op voor kloven of droge handen. Doe dat elke nacht, dikke laag en handschoenen aan 😂 Volgende dag zijn ze weer lekker zacht en kan ik weer een dagje mee door.

4 jaar geleden

Ik ook mega veel last van, inderdaad echt scheurtjes die ineens opeb barsten omdat ht zo droog is.... Helaas nog niet iets gevonden wat echt goed helpt. Dus ik lees mee !!

4 jaar geleden

Wat er idd gezegd worden, geen sudocreme gebruiken. Dat droogt uit. Een vettende handcrème zou ik proberen en beetje gek in deze tijd maar je handen niet te vaak wassen. Of een terugvettende handenalcohol zoeken.

4 jaar geleden

Bepanthen🙏🏻 Mijn huid scheurde ook steeds open. Ik smeerde mijn handen voor het slapen in met bepanthen en overdag met een vette handcreme. Ik vermeed wel een aantal dagen handzeep.

4 jaar geleden

Reactie op Zwaantjee

Bepanthen🙏🏻 Mijn huid scheurde ook steeds open. Ik smeerde mijn handen vo ...
Dit inderdaad. Werkt voor mij ook het beste!

4 jaar geleden

Vaseline smeren voor het slapengaan en katoenen handschoenen aantrekken, liefst ook nog plastic handschoenen erover want vaseline is echt heel vet en dan heb je vetvlekken op je matras.

4 jaar geleden

Thanx voor de tips! Helaas heb ik kokosolie en bepanthen niet in huis op het moment, maar zal ik wel in huis halen. Ik heb even in mijn keukenkastjes gekeken en heb lijnzaadolie staan. De lijnzaadolie heb ik gemixt met wat vaseline en opgesmeerd (ook lekker vet) en dat geeft ook meteen wat verlichting. De sudocreme ga ik niet meer opsmeren, want dat maakt het dus alleen maar erger 😇
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ik ook super droge handen! Had ik vroeger nooit last van. Ik smeer Shea butter of kokos olie zo’n 2x per dag en na de douchen. Helpt goed! Ik vroeg me al af waar het ineens vandaan kwam, ik dacht meer door handen wassen etc maar nooit gedacht dat het aan hormonen kon liggen 😟 Thnx weer wat geleerd!

4 jaar geleden

Reactie op mamaH_

Ik ook super droge handen! Had ik vroeger nooit last van. Ik smeer Shea but ...
Hier hetzelfde! Dacht ook dat het van het vele handen wassen was! 😅

4 jaar geleden

Ooooooo. Dat verklaart 😅 Heb nog nooit gehad dat de kloven in m'n vingers vliegen. Die ontsmet bij de super zal ook niet helpen daarbij. Had 't met de 1e totaal niet

4 jaar geleden

Ja hier ook last van, werk in de zorg dus altijd veel wassen en nooit problemen gehad en nu zo droog en kloofjes.. Ik heb dit in huis gehaald, is ook fijn!

4 jaar geleden

Afbeelding kwam er niet bij volgens mij..

4 jaar geleden

Dit komt door het vele handen wassen! Werd me deze week nog in het ziekenhuis verteld door een dokter. En die billendoekjes drogen de huid daarnaast ook heel erg uit. Omdat ik die vooral met rechts aanraak heb ik er rechts ook net wat meer last van. Met name de hoeken bij de nagels hele harde huid die scheurt, dus daar al op verschillende plekken ontstekingen gehad. Ik smeer continu met goede handcrème zoals Vaseline handcrème. En s nachts doe ik op de hele droge hoeken bij de nagels Bepanthen zalf, per nacht wel 3x. Toen ik nog niet wist wat het was en vooral een groot droog vlak op de handen heel ruw had heb ik Bepanthen Exceem Creme gebruikt. Was geen Exceem achteraf gezien maar het spul hielp wel. Misschien wel omdat alles wat een beetje vocht geeft aan de huid werkt 🙈.

4 jaar geleden

Uierzalf voor het slapengaan. Liefst handschoenen erover aan. (De zalf, niet de crème) En overdag Bepanthen 🙂 Oh ik vind zelf purol zalf ook heel fijn. Smeer ik ook op mijn lippen als ik scheurtjes en droge lippen heb. Na een nacht zijn ze weer hersteld 😁

4 jaar geleden

Dit komt door het vele handen wassen! Werd me deze week nog in het ziekenhu ...
Dan zou ik er al 2.5 jaar last van moeten hebben....

4 jaar geleden

Dr fix miracle treatment winterhanden

4 jaar geleden

Ik heb er ook last van. Heb creme in huis gehaald voor extreem droge handen via bol.com Creme heet Mixa en ik smeer het zo veel mogelijk.