9 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter eet echt alles 🙈 helaas is dit niet te zien in haar groei. Weegt nog steeds rond de 9 kilo en is 20 maanden

3 jaar geleden

Groot favoriet is hier rijst. Kind word helemaal gek als hij rijst ziet 😂 Wat hij lust; Rijst Pasta Spaghetti (Gebakken) Aardappeltjes Patat (uit de airfryer) Kipfilet Vissticks (uit de oven) Kibbeling Gehaktballetjes Ei (omelet) Pannenkoekjes Spinazie Zelf gemaakte saucijzenbroodjes Verschillende soorten (turkse) soep Soms; Tomaat Komkommer Niet; Eigenlijk alle groentes 😅 bied het wel altijd aan maar meneer weigert altijd. Lijkt wel op z'n moeder 🤫 Voor nu ben ik redelijk tevreden. Soms weigert hij iets wat hij eigenlijk normaal altijd eet. Dan laat ik het even en dan eet hij het alsnog. Ga niet moeilijk doen en maak er ook geen strijd van. Als je niet eet dan niet.

3 jaar geleden

Gisteren voor de 2e keer gado gado gegeten, smullen 😁 alleen de rijst eet ze amper. Ei en sperzieboontjes vindt ze heerlijk. Absolute lievelings is gebakken aardappel, dan zit er echt geen rem op. Geven dan eerst groenten anders kijkt ze die niet meer aan. Als je eerst broccoli geeft werkt ze daar ook zo een heel bord van weg. Wrap met bonen en mais. Zo uit het vuistje haha. Pizza 🤣 dan roept ze ook de hele tijd "pizza!!! (9/10x zelfgemaakt, met groenten belegd) Pasta wisselt een beetje. Als we haar soms een potje geven is ze wel helemaal gek op pasta bolagnese maar dat maak ik zelf niet.

3 jaar geleden

Hier zijn favoriet: - sperziebonen - aardappeltjes uit de oven (met Italiaanse kruiden) - gekookt ei - volkoren pasta - couscous - alles met tomatensaus - zoete aardappel - broccoli - pompoen - tomaat - erwtjes - balletje falafel Op dit moment is niet populair: - rijst - komkommer (maar van die kleine snackkomkommetjes lust ze wel 🤷‍♀️) - alles wat pittig is Tot nu toe ben ik heel tevreden, ze eet graag groenten (net als wij :)) en er is eigenlijk nooit strijd. Gisteravond heeft ze haar hele gezicht ingesmeerd met yoghurt, ze was heel trots haha. Wij laten dat gewoon gebeuren, daarna lekker in bad :)

3 jaar geleden

Wel: - Rijst+groenten(maakt niet uit watvoor)+saus - frietjes uit actifry - komkommer (liever niet in kleine stukjes) - stokbrood - boontjes - worteltjes - cherry tomaatjes - bami Niet - pizza - spaghetti - pasta - vlees ( al van alles geprobeerd, houdt ie in zn mond en spuugt het dan uit) - soep

3 jaar geleden

Wel: - pasta (liefst sliertjes) - ei - kip - vis -zalm, makreel, vissticks - vlees - noodles - tomaat - komkommer - fruit Niet: - Groenten.. Soms alleen proeven. Soms: - sla - aardappel/ friet - pannenkoeken

3 jaar geleden

Wel: zo’n beetje alles als het maar niet een te heftige smaak heeft Niet: paprika en tomaat ( tomatensaus daarentegen weer wel)

3 jaar geleden

Reactie op Rensie

Wel: - pasta (liefst sliertjes) - ei - kip - vis -zalm, makreel, vissticks ...
Oh ja, en rijst :) Maar trouwens ook wel gekke smaken, zoals kurkuma en gember! En laatst hadden we sushi (sushirijst is ze dol op) en cassave chips, die best pittig was! Ze wilde per se proeven, dus gaf een klein stukje, want ze is wel iets gewend. Ze vond t gek en niet lekker leek, maar ze wilde wel steeds meer 😅 En ze at t dus wel op.. Haha

3 jaar geleden

Onze kleine (1,5) eet heeel veel wel. Favoriet: Bloemkool Broccoli Pompoen Worteltjes Gebakken courgette Gebakken aardappeltjes Pasta met tomatensaus Slavink Kabeljauw Kibbeling Komkommer Fritters (soort omelet met groenten) Olijven Sardientjes Ook lekker: Zalm Sperziebonen Tomaat Vissticks Gekookte aardappels Gnocchi Kipgehaktballetjes Vegetarische ‘kip’burger Niet zo lekker: Bietjes Te hard vlees Nog niet geprobeerd, geen idee waarom, zit niet in mijn kookroutine blijkbaar: Pannenkoeken Soep Alle fruit trouwens ook heel lekker, met watermeloen en druiven favoriet! Ons zoontje wilde geen potjes eten, waardoor ik werd gedwongen te koken, denk dat ik daar nu de vruchten van pluk? Tip voor de mama’s van wie de kids groenten niet zo lekker vinden maar ei wel: ik maak vaak ‘fritters’. Een soort omelet met groente erin. Bijv. een hele zoete aardappel prakken, gekookte spinazie erbij, een losgeklopt ei erdoor en dan bakken in de pan. Kun je met allerlei groenten maken!