12 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er net 1 besteld! Ben van plan deze pas te gebruiken als de onze gaat omrollen. Heb zelf nooit ingebakerd maar die van ons maait en trapt nu ook ineens enorm met handen en benen. Heb haar sinds gister in de puckababy mini liggen. Dat ging heel goed! Maar omdat ze graag met haar armen omhoog slaapt tegen haar hoofdje, heb ik ook de swaddle up besteld. Denk dat ze die nog fijner zal vinden. Zou zoiets niet ook een optie zijn na het inbakeren? Of de slaapzak van fedde en kees? Ben zelf ook bang dat ze onder het laken uit zal wurmen, dus die bewaar ik dan tot de fase als ze zelf kan omrollen.
5 jaar geleden
Zodra je baby kan omrollen mag je de swaddle up niet meer gebruiken. En die van fedde en kees, en de puckababy ook niet. Eigenlijk alle slaapzakken waarbij de armen niet vrij zijn. Als ze kunnen omrollen kan dat gevaarlijk zijn en zouden ze zelfs kunnen stikken als ze verkeerd komen te liggen en door de beknelde armen niet meer terug kunnen rollen. Dus, bij de eerste signalen van omrollen er mee stoppen.
5 jaar geleden
Reactie op sevem
Ja precies. Ik ben gestopt met inbakeren wegens omrollen. De swaddle up bew ...
Nee dat klopt niet hoor! Ik heb de swaddle up net binnen en er staat heel duidelijk in de handleiding dat je meteen moet stoppen met deze slaapzak als ze gaat omrollen.
Het is trouwens wel meteen een groot succes! M'n baby ligt er as we speak in en is binnen 3 minuten in slaap gevallen 馃憤. Even 2x kreunen en thats it. Ze ligt heerlijk met haar handjes in die mouwtjes tegen haar wangen aan 馃挄
5 jaar geleden
Nee dat klopt niet hoor! Ik heb de swaddle up net binnen en er staat heel d ...
Iets te voorbarig....Het elastiek van de swaddle up rekt wel heel erg mee. De handjes komen nog best wel ver omhoog over het gezicht waardoor ze haar speen wel makkelijk uitslaat. Die doe ik er dan weer in de dan slaapt ze wel door nu ;)... Maar die puckababy heeft geen elastiek, dus dan blijven de handjes was later. De swaddle up had in die zin wel iets stugger mogen zijn. Zeker als de kindjes wat groter en sterker worden. Vooralsnog slaapt ze er nog wel in :)
5 jaar geleden
Wij hebben het lakentje en het slaapzakje van fedde en kees nu sinds een weekje of 8. Voor ons destijds echt de redding geweest voor rustiger slapen. Af en toe lukt het nu om de armpjes niet vast te ritsen en te laten slapen met het dekentje alleen. Meestal gaat het goed dat de armen eronder blijven. Als ze echt niet wil slapen en het krijsen is, dan komen dr armpjes wel onder het lakentje vandaan, maar daar moet ze wel moeite voor doen. Ik blijf hem voorlopig nog wel gebruiken! Plus dat ik moeite heb met strak instoppen en ze nu mooi op de plek blijft liggen, ook heel fijn. Slaapzakje tm 3 maanden past nog steeds en de kleine is bijna 14 weken (+- 60 cm nu).
5 jaar geleden
Iets te voorbarig....Het elastiek van de swaddle up rekt wel heel erg mee. ...
Nou, toch veel te elastisch die swaddle up. Ze heeft zichzelf alsnog wakker gemaaid... Misschien goed geschikt voor kleinere babietjes. Ik ga weer terug naar de puckababy mini.
5 jaar geleden
Nee dat klopt niet hoor! Ik heb de swaddle up net binnen en er staat heel d ...
Aha oke, dankjewel. Had hem al wel besteld maar dan gaat hij maar meteen retour.
Lakentje heb ik ook besteld, ben erg benieuwd. Mijn baby heeft duidelijk veel meer moeite met in slaap komen nu ik hem niet inbaker en schrikt ook eerder wakker 馃槙