8 Reacties

4 jaar geleden

In de avond alleen. Fles warm waken pap erbij en echt even laten staan. Goed schudden. Na het maken van de fles doe ik eerst zijn luier . Dan heb ik nergens last van

4 jaar geleden

Reactie op Kim-2

In de avond alleen. Fles warm waken pap erbij en echt even laten staan. Goe ...
Ik laat het ook een poosje staan. Het eerste deel gaat ook goed hoor alleen de laatste 50 a 30 cc is drama.. ik gebruik al de 3 standen speen en dan op stand 3

4 jaar geleden

Wij gebruiken van difrax de L speen

4 jaar geleden

Rijstebloem gebruiken wij sochtends als ontbijtpap

4 jaar geleden

Van haverpap overgegaan op de Olvarit, toen dat op was naar de speltpap van AH eigen merk. Hij krijgt savonds en sochtends een papfles op aanraden van het cb omdat hij wat te licht is. Ik gebruik de Dr. Brown met de Y speen. De Olvarit was op zich prima maar lastig te gokken hoeveel je erbij kon doen voor de speen verstopt raakt. De speltpap lijkt net wat fijner van structuur. Regelmatig even 'schudden' tussendoor dan zakt het niet zo naar de bodem. Rijstebloem wordt sowieso afgeraden omdat er arseen in zit

4 jaar geleden

Het heeft qua voedingsstoffen niet echt meerwaarde en komt vaak in de plaats van het broodje. Terwijl juist dat broodje goed is op den duur voor de ontwikkeling van de mondmotoriek (kauwen en slikken). Als je pap wil geven dan gaat de voorkeur uit naar uit een bakje met een lepel, zodat de mondspieren alsnog getraind worden. Maar dat is uiteindelijk meer werk dan een broodje geven. En pap smaakt vaak wat zoetig en is lastiger weer af te wennen. Als je er niet aan begint, hoef je het ook niet af te wennen uiteindelijk.

4 jaar geleden

Bij ons mannetje komen aardig wat tandjes tegelijk door waardoor drinken uit de fles niet altijd soepel verloopt. Vaak is de laatste voeding van de dag dus een papje met Olvarit 6mnd granen. We geven dit dan per lepel.

4 jaar geleden

Ik heb gisteren tarwe en haver pap geprobeerd van olvarit. Niet in de fles, echt als baby brinta zeg maar馃槄 Eerst keektie me aan van, mens wat zit je me nou naar binnen te kiepen馃槕馃槕 maar nadat ik ook af en toe een hapje heb genomen en na wat lekker overdreven oeehh lekker!! Jammie. Mmmm.. Toen ging dat mondje steeds sneller open.. Toen nog een beetje fruit erdoor gemixt, toen was het helemaal feest馃槄馃ぃ