13 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zus heeft dit bij haar kindje met 5 maanden laten doen. Was zo gebeurd, erna gelijk aan de borst gelegd om te troosten en meteen leren goed te drinken. Was gelijk rustig toen dus pijn leek mee te vallen. De nabehandeling van 10 dagen was wel vervelend want het wondje moest telkens los gemasseerd. Maar uiteindelijk waren alle voedingsproblemen gelijk erna weg en groeide haar kindje ook veel beter! Veel succes en komt goed!

5 jaar geleden

Reactie op Bibii85

Mijn zus heeft dit bij haar kindje met 5 maanden laten doen. Was zo gebeurd ...
Bedankt voor je reactie. Welke voedingsproblemen had het kindje van je zus?

VRIEND

5 jaar geleden

Hoi, Hier was tongriem een probleem en uiteindelijk niet laten laseren of knippen. De lactatiekundige zei ook dat een kinde van een paar weken oud meer baat heeft. Een kindje van 3 maanden heeft al een hele tijd zo gedronken en laseren zou het deels wel kunnen oplossen maar het is meer de drinktechniek die moet worden aangepast daarna. Anders heeft laseren ook geen zin, en dat kon nogal erg moeizaam gaan volgens haar..

5 jaar geleden

Ik heb het Lipbandje laten laseren met 7,5 week. De ingreep was prima alleen savonds heeft mijn dochter 5 uur lang extreem gehuild. Volgens de chirurg is dit wel uitzonderlijk en het voordeel is dat wanneer je baby 3 maanden is je een zetpil mag geven. Dit werd bij mij afgeraden omdat ze te jong was. De nazorg is idd vervelend, voor de baby was het alleen op het moment zelf vervelend maar als moeder vond ik het denk ik moeilijker dan de baby. Het drink probleem was nadat het genezen was wel verholpen. Mijn dochter hapte voor de ingreep te klein aan waardoor ze veel lucht hapte en ontzettend krampte. Dit is nu opgelost dus het was het waard. Ook verhelpt het andere problemen op latere leeftijd zoals: spraakproblemen, spleetje tussen de tanden etc.

5 jaar geleden

Reactie op anoniem1888

Ik heb het Lipbandje laten laseren met 7,5 week. De ingreep was prima allee ...
Bij mij garandeerde ze overigens ook geen garantie op verhelpen drinkprobleem omdat ze al bijna 8 weken was. Maar met het oog op de overige gevolgen op latere leeftijd vinden wij het de poging waard.

5 jaar geleden

Reactie op Emy17

Bedankt voor je reactie. Welke voedingsproblemen had het kindje van je zus? ...
Wat ik mij kan herinneren ging het aanhappen moeilijk, vaak tepel loslaten, ook veel lucht inslikken en daardoor erge verborgen reflux. De drinktechniek is vanzelf aangepast, mijn zus merkte echt meteen verbetering! Haar baby heeft 5 maanden heel erg veel en heftig gehuild en was vanaf toen over. Een heel andere baby erna dus.

5 jaar geleden

Reactie op anoniem1888

Ik heb het Lipbandje laten laseren met 7,5 week. De ingreep was prima allee ...
Hey! Hier ook ontzettend verkrampt kindje bij elke voeding! Hij plooit dan echt helemaal dubbel van zodra hij enkele slokken drinkt, heel zielig! Ging ht bij jou ook zo? Heeft je dochtertje er lang last van gehad?

5 jaar geleden

Wij gaan het tongriempje volgende week laten laseren. Ze kan wel drinken maar het kost haar teveel energie en moeite dus het is huilen geblazen. Fles pakt ze niet meer inmiddels dus het is echt hopen op verbetering na volgende week. Ze is tien weken

5 jaar geleden

Reactie op Emy17

Hey! Hier ook ontzettend verkrampt kindje bij elke voeding! Hij plooit dan ...
Niet tijdens het drinken maar ze kon letterlijk niet op haar rug liggen. De huisarts vond het ook extreem. Nee in principe niet de dag na de ingreep was echt niet te doen 5 uur lang extreem huilen, maar dit schijnt uitzonderlijk te zijn. Na de eerste dag was het alleen ven huilen als je het moest masseren. Maar zodra je stopte met de massage was het ook klaar. Het is even door de zure appel heen bijten maar het was het waard voor ons!

5 jaar geleden

Edit: het duurde bij ons denk ik wel een goede 3-4 weken na de ingreep voordat het drinken verbeterde dus heb even geduld als je baby al iets ouder is en na de ingreep nog niet direct beter drinkt.

5 jaar geleden

Wij hebben het tong- en lipriempje laten laseren toen ons zoontje 2 weken oud was. Ik vond de ingreep wel heftig om te zien, hij moest op dat moment hard huilen, maar was snel te troosten na afloop. De dag van de ingreep was hij niet lekker en huilde hij meer, met een paracetamol voelde hij zich beter. De naverzorging van de wondjes vond ik niet prettig om te doen en erg zielig, maar is wel noodzakelijk voor een goed herstel, dus hebben we dit trouw 3 weken gedaan. Het resultaat was gelijk na de ingreep merkbaar; mijn zoon dronk krachtigere, kon goed aanhalen en geen pijn meer bij borstvoeding, Ik ben super blij dat we het hebben laten doen, een wereld van verschil wb de borstvoeding. Succes!

5 jaar geleden

Ik heb het bij m鈥檔 oudste dochter rond 8 weken laten doen. Keek er enorm tegenop en zoveel stress van gehad dat m鈥檔 melkproductie kelderde.. 馃槒 De ingreep zelf is me alles meegevallen. De nazorg was echter wel een strijd. En ondanks dat we dat wel trouw een paar weken hebben gedaan is het lipbandje weer gewoon aangegroeid... 馃槒

5 jaar geleden

Jammer genoeg hebben wij zelf ook na 3 maanden pas vastgesteld dat ons zoontje een te kort tongriempje heeft. Geen ervaring met laseren, wel met knippen. Tongriem een paar dagen geleden laten klieven/knippen op 14w. Pijn van de ingreep zelf viel mee, hij heeft heel even geweend tot hij besefte dat hij zijn tong beter kon bewegen. Nu nog met de nazorg oefeningen bezig maar heb niet het gevoel dat deze pijn doen bij hem. Vrijdag laten klieven, vandaag de indruk dat hij beter aan de borst drinkt (voorheen zeer onrustig, liet constant los, wou bijna niet meer drinken..) Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux, hopelijk hapt hij zo minder lucht binnen