22 Reacties

5 jaar geleden

Kan altijd mis gaan he ook als je 20 weken bent

5 jaar geleden

Mijn advies is echt positief blijven denken! 3 jaar geleden ook een miskraam gehad, dus deze keer voor mij ook extra spannend met een tweeling. Maar stressen is het allerergste wat je kunt doen, ook voor je vruchtje. Dus lekker gezond eten, positief denken en genieten!

5 jaar geleden

Op de website van gynaecologen zeggen ze zelfs dat bij een kloppend hartje 95% kans is dat het goed gaat. Snap je zorg maar de vraag is even tot welk % je wilt wachten, 100% ga je namelijk je hele zwangerschap niet krijgen. Er bestaat altijd een kans dat het mis gaat, maar wordt die kans natuurlijk wel kleiner en kleiner. Ik zou dus lekker focussen op die 95%. Als het dan onverhoopt misgaat heb je de steun van de mensen om je heen.

5 jaar geleden

Ik had ook miskraam vorge jaar. Maar ben nu gewon rustig ik weet niet warrom ik gelove dat goed zal komen.

5 jaar geleden

Reactie op emma1334

Op de website van gynaecologen zeggen ze zelfs dat bij een kloppend hartje ...
Ah ja, nu heb ik het een beetje te erg verwoord denk ik. Voel me goed en ben op moment ook niet heel bang dat het misgaat. Heb er wel een goed gevoel over. En ben ook wel redelijk positief. Maar blijft nog wel even zoiets van Hmm het kan nog. Maar dat kan idd ook met 15 weken nog of later.

5 jaar geleden

Reactie op Tessa0206

Mijn advies is echt positief blijven denken! 3 jaar geleden ook een miskraa ...
Ah ja, nu heb ik het een beetje te erg verwoord denk ik. Voel me goed en ben op moment ook niet heel bang dat het misgaat. Heb er wel een goed gevoel over. En ben ook wel redelijk positief. Maar blijft nog wel even zoiets van Hmm het kan nog. Maar dat kan idd ook met 15 weken nog of later.

5 jaar geleden

Mijn verloskundige gaf aan dat je hier absoluut niet meer van uit moet gaan.

5 jaar geleden

Reactie op lynntje

Ah ja, nu heb ik het een beetje te erg verwoord denk ik. Voel me goed en be ...
Voor wat het waard is: ik herken het wel, ben pas echt opgelucht als ik na 40 weken een gezond kind in mijn armen heb (en ook daarna hang ik vast weer boven het bedje om te controleren dat het hartje klopt). Maar heb het na kloppend hartje met 6 weken wel gewoon aan alle familie verteld

5 jaar geleden

Reactie op emma1334

Voor wat het waard is: ik herken het wel, ben pas echt opgelucht als ik na ...
Precies je bent pas gerustgesteld als het gezond in je armen ligt. Het is ons eerste kindje dus alles is nieuw en eng.

5 jaar geleden

Ik heb in december na een kloppend hartje een miskraam gehad maar daarbij gezegd dat vruchtje veel te klein was (liep 2 weken achter). Daarom was ik bij deze zwangerschap na een kloppend hartje ook nog best bang maar heb er nu gewoon vertrouwen in. Ik denk dat je jezelf niet teveel zorgen moet maken, het kan altijd fout gaan maar blijf positief en geniet ervan

5 jaar geleden

Bij mij is het nog wel mis gegaan na 8 weken met een kloppend hartje dus nooit is er zekerheid

5 jaar geleden

Reactie op HoneyXx

Ik heb in december na een kloppend hartje een miskraam gehad maar daarbij g ...
Oh echt. Vervelend zeg! Maar heb je het zien kloppen of horen kloppen?

5 jaar geleden

Bij mij is het nog wel mis gegaan na 8 weken met een kloppend hartje dus no ...
Had je een kloppen hartje gezien of gehoord?

5 jaar geleden

Lieve Lynntje, alsjeblieft stel deze vraag niet, want het antwoord wil je niet horen: ja het kan nog misgaan, en je krijgt een vertekend beeld omdat vooral degenen wie het is overkomen reageren, terwijl je zelf al zegt: kans ik zooooveel groter dat het wel goed gaat! Je maakt jezelf alleen maar onzeker als je de reacties leest (doe ik ook bewust niet, dus sorry als dit een dubbele reactie is). Gefeliciteerd met het mooie wondertje in je buik en probeer aan die 90% vast te houden!

5 jaar geleden

Reactie op emma1334

Op de website van gynaecologen zeggen ze zelfs dat bij een kloppend hartje ...
Helemaal mee eens! Komt goed! 👍💕😍💪

5 jaar geleden

De kans is veel groter dat het wél goed gaat. Geniet van het wondertje in je buik! 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Dekentje25

Mijn verloskundige gaf aan dat je hier absoluut niet meer van uit moet gaan ...
Hefige woorden van een verloskundig

5 jaar geleden

Een kloppend hartje geeft garantie dat het goed blijft gaan . Maar als het hartje klopt Dan is wel de kans een stuk kleiner omdag de aanleg van het hartje een belangrijk onderdeel is .

5 jaar geleden

Reactie op Mommy3

Hefige woorden van een verloskundig
Tja.. Ik vond het wel prettig om te horen, dat we er absoluut niet vanuit moeten gaan dat het nu nog fout gaat. Geeft vertrouwen en kan het nu ook veel beter loslaten. Kans is zoveel groter dat het goed is.

5 jaar geleden

De verloslundige zei (echo gehad met 8+4) dat miskraam kans nu 3% was nu ze het hartje zag kloppen. Maar ook ik ben erg bang dat ik slecht nieuws krijg bij de volgende echo (15juni) al heb ik daar geen reden voor.