4 Reacties

6 jaar geleden

Ik krijg vaak verhalen dat gastouders ineens afbellen. Niet zo handig als je moet werken. Maar zelf werk in in de ploegen, dus moet ik goed overleggen

6 jaar geleden

Ik ben zelf gastouder aan huis. We hopen dit jaar een huis te kunnen kopen, dan kan ik, als alles goed gaat natuurlijk, mijn eigen gastouderopvang starten. Kan de kleine fijn bij mij blijven. ❤ Dus mijn antwoord: gastouder!! Veel meer 1 op 1 aandacht, persoonlijker, flexibeler. En ja, als de gastouder ziek is kan het zijn dat je zonder opvang zit. Maar vaak hebben gastouders wel een kring van gastouders om hun heen met wie ze samenwerken en waar je terecht kan in zo'n situatie. Dus bespreek dat en laat je keuze daarvan afhangen als je die achterwacht belangrijk vind!

6 jaar geleden

Reactie op Mlein

Ik ben zelf gastouder aan huis. We hopen dit jaar een huis te kunnen kopen, ...
Ik snap je helemaal, het is klein schaliger en wat persoonlijker. Alleen als ze ziek/of op vakantie gaat is het natuurlijk wel minder en toch minpuntje dat ze alleen is. Met z'n twee heb je toch meer handen/ogen. Heb zelf ooit jaren op een kinderdagverblijf gewerkt en er werd goed voor de kleintjes gezorgd maar vond het soms net fabriekswerk. Je hebt geen tijd om aandachtig de fles te geven en te kroelen tussendoor. Vooral baby's lagen vaak lang alleen in de box. (Verticale groep) Maar denk dat toch de voorkeur naar een gastouder gaat + opa&oma.

6 jaar geleden

Wij hebben een gastouder en ik vind het echt fantastisch. Er wordt de hele dag door lekker geknuffeld, ik krijg filmpjes en ze maken echt een soort vriendjes omdat ze met een klein clubje (vaste) kindjes zijn op de dagen. Als de gastouder vakantie heeft, heb je idd geen opvang, maar bij ons geeft ze dit begin van het jaar door en dan is daar prima wat voor te regelen.