34 Reacties
5 jaar geleden
Wij zetten ook niets daarover op het kaartje, zelfs geen adres en telefoonnummer. Mensen die ons goed genoeg kennen zullen wel iets laten weten. En inderdaad corona...
5 jaar geleden
Hier hetzelfde. En als mensen echt willen komen kijken die bellen wel en dan kan je nog altijd kijken of je bezoek wilt.
5 jaar geleden
Hier komt er wel op te staan dat ze voor ze komen eben moeten bellen/appen. Dan staan ze niet zomaar voor de deur en kan je zelf zeggen nu nog even niet of juist prima kom maar. Zeker omdat we toch niet zeker weten wat de regels dan zijn of hoe ik ben(krijg waarschijnlijk een keizersnee).
Dus hier wel wat tekst erbij. Maar je kan het ook weglaten, maar onthoud weldat mensen dat misschien ook als uitnodiging gaan zien dat ze zo langs kunnen komen *hoewel dat nu misschien met corona meevalt, maar je weet maar nooit
5 jaar geleden
Wij doen net als bij onze tweede: de roepnaam op de voorkant en op de achterkant de geboortedatum en de volledige naam. En ons adres en telefoonnummers;
Dit omdat we net zijn verhuisd haha.
Oh ja en boven in de tekst onze zoon en broertje is geboren. Een heel minimalistisch kaartjes dus met eigenlijk niet meer info als de naam, de datum en ons adres haha.
5 jaar geleden
Wij zetten zo'n zinnetje soieso niet op het kaartje, er vanuit gaande dat mensen zelf wel bedacht krijgen dat ze ff een afspraak moeten maken.
Wij hebben dus alleen de naam, de geboorte gegeven, een gedichtje, ons adres en onze telefoonnummers erop staan.
Zo zouden we het zonder corona ook doen. Mijn familie woont op ruim een half uur rijden, dus die zullen zoiezo niet spontaan komen, de familie van mijn partner weet dat ze alleen op afspraak kunnen/mogen komen, zeker ivm corona.
Wel heb ik tegen de mensen die belangrijk voor ons zijn gezegd dat ik het wel erg leuk zou vinden als ze langskomen op afspraak, en dat we erop vertrouwen dat ze zelf een verstandige keuze kunnen maken als ze bijv. snotterig zijn dat ze dan niet komen.
Wij willen s'ochtends 1 stel en savonds 1 stel ontvangen per dag, meer niet. (Behalve de eerste dagen, we hebben 6 opa's en oma's, die mogen natuurlijk ook alle 6 komen, maar wel per 2 tal naar binnen).
Ons huis is groot (de woonkamer is 15 meter lang en 5 meter breed, dus we kunnen heel gemakkelijk afstand houden en het veilig houden)
Waarschijnlijk kom ik m'n bed wel uit voor bezoek indien dat gaat, zodat het bezoek niet te veel in de slaapkamer komt (ook al is die ook vrij ruim, dus mocht dat niet kunnen kan het bezoek ook in de slaapkamer komen, dan laten we de deur open staan)
5 jaar geleden
Bij ons staat er op.. "als jullie teentjes en vingertjes willen tellen, gelieve van te voren even te bellen"
5 jaar geleden
Wij hebben erop staan dat ze moeten appen. Kunnen dan zelf de boot af houden of mondjesmaat mensen toe laten.
5 jaar geleden
Wij hebben staan.
"Een lief verzoekje, bel voor je (k)raambezoekje.
Grootouders hebben we van te voren ingelicht, dat ze langs mogen komen op afstand, nadat de kraamzorg weg is.
Vrienden van ons gaven al aan via het raam te willen komen.
Overgrootouders hebben we een kerstkaart gestuurd, dat wij richting hun komen, als corona het weer toelaat en wij ons klaar ervoor voelen.
Broers en zussen vragen we om te komen, eventueel bij het raam, echt binnen komen zien we dan wel.
Wij hebben gelukkig niet zoon groote familie. Ook kwa vrienden valt dit mee. Ik ben niet bang voor een storm loop aan mensen aan de deur en wil graag de 1e dagen/week alleen de grootouders en zus op bezoek willen.
5 jaar geleden
Wij hebben ook enkel telefoonnummer op het kaartje staan (ons adres staat op de achterkant van de enveloppe). Hebben we bij ons zoontje ook gedaan. Mijn familie woont te ver om onaangekondigd langs te komen, dus daar verwacht ik zeker eerst een berichtje van, alsook van de familie van mijn man.
5 jaar geleden
Wij zetten er ook zo min mogelijk tekst op, nooit van gehouden sowieso. En iedereen die een kaartje ontvangt weet waar we wonen en wat ons telefoonnummer is, dus dat gaat er ook niet op (dan voelt het misschien toch als een uitnodiging). Iedereen weet ook hoe we over de corona regels denken, dus dat komt ook wel goed! En als ze toch voor de deur staan doe ik gewoon niet open 🤣
5 jaar geleden
Bij ons komt er niet z'n tekst op, zet wel het adres en de telefoon nummers er op maar wil dat mensen eerst contact opnemen en dan kijk ik op het moment zelf wel wat we willen.