6 Reacties

17 dagen geleden

Ach jeetje, maar wat herken ik je in jou verhaal. En dan heb ik er maar 1. Een dochter van 3. Mijn dochter gaat zelfs 4 dagen naar de opvang. Maar ik werk ook. Maar heb ook 1 dag extra gedaan... want vind het zo zwaar. En idd geduld raakt op. Helaas tips heb ik niet. Maar wel heel goed dat je een extra dag heb genomen

17 dagen geleden

Wat vervelend om te horen. Ik herken het helaas ook (3 kids)bijna 5, net 3 en net 1. Die van ons van 3 is ook een draak. Ik herken het wel van de oudste. Het gaat over maar ze zeggen dat het meestal is omdat ze te weinig worden uitgedaagd (ze willen naar school). Het enige wat bij ons werkt is fysiek moe maken en veel positieve aandacht geven. Helaas blijft het zwaar..

17 dagen geleden

Reactie op 7780wendy

Ach jeetje, maar wat herken ik je in jou verhaal. En dan heb ik er maar 1. ...
Ja die extra dag is dus aangevraagd, maar de opvang zit helemaal vol, de andere locatie hier in het dorp ook😅 Ik zit zooooo te hopen op mooi weer, want met de zonnige dagen is het een stuk gezelliger in huis (in de tuin vooral haha) Nooit gedacht dat ik het fijn zou vinden als hij naar school gaat, maar jeetje ik kijk er echt naar uit (ook al kan ik echt janken bij het idee om hem los te moeten gaan laten😢) Alles is zo dubbel, ik hou zoveel van dat mannetje en wil het perfect doen voor hem. Hij zoekt enorm de grenzen op, dat corrigeer ik (probeer ik teminste), soms lacht ie me uit, soms zegt hij sorry, soms is ie wel echt geraakt en zit hij in de hoek te huilen... Als hij me uitlacht of gewoon sorry zegt en doorgaat dan triggert het me echt om boos te worden, als hij begint te huilen breek ik zelf van verdriet en de gedachte hem te hard te hebben aangepakt. Het is echt een wirwar van houden van, corrigeren, spijt, knuffelen, bang dat hij me niet lief vind, het geeft me zoveel onrust... We hebben een baby van 5 maanden (en nog een kindje van bijna 2).. ik hou enorm veel van ze, maar ik heb ook regelmatig de gedachte: hadden we het maar bij 1 kindje gehouden, had hij het dan niet veel beter... en dan dus weer een mega schuldgevoel naar de 2 meiden... Pfff wat kan mama zijn toch enorm lastig zijn (als je er niet zoveel van zou houden zou het vast gemakkelijker zijn, maar die liefde voor je kind maakt het zoooooo gruwelijk moeilijk af en toe)

17 dagen geleden

Reactie op Suuz91

Wat vervelend om te horen. Ik herken het helaas ook (3 kids)bijna 5, net 3 ...
Ja idd die uitdaging heeft hij echt nodig. We lezen elke dag boekjes met hem, hij oefent nu al een paar weken elke dag met fietsen (zonder zn zusjes erbij, even een 1 op 1 moment), we spelen spelletjes... eigenlijk als we hem 'entertainen' gaat het goed. Vrij spel is niks als ruzie met zn zusje, of hij wil knuffelen... zo wil hij bijv. altijd knuffelen als ik de baby moet voeden, eten moet koken, de was moet doen... Ik denk idd dat school heeeeeeel veel rust gaat geven hier in huis, al denk ik ook dat hij dan mega moe zal zijn (slaapt nog elke middag)

17 dagen geleden

Reactie op 3kidsmama

Ja die extra dag is dus aangevraagd, maar de opvang zit helemaal vol, de an ...
Ok had ik het verkeerd begrepen.... dar dat je zouezo al een extra dag opvang had. Zo jammer dat ze geen plek hebben....want dat zou je zeker wat rust geven. Neem echt me petje voor je af... 3 kinderen🙈 Ik denk bij 1 al.... jeetje waar ben ik aan begonnen.... wat is hier nou leuk aan🤣 Alles is een strijd... alles is nee, gebroken nachten nog steeds😔 idd het continu corrigeren.... en dan zeggen ze om je heen dat ik consequent moet blijven pfff.... ja dar weet ik ook wel, maar je energie en geduld raakt gewoon op😅 En tuurlijk hou ik ook zielsveel van mijn dochter, maar wat is het zwaar. Maar als ik jou dan zo hoor.... met 3 kinderen....hoe doe je dat🙈

16 dagen geleden

Reactie op 7780wendy

Ok had ik het verkeerd begrepen.... dar dat je zouezo al een extra dag opva ...
Haha ja met 3 kinderen hoef je je nooit te vervelen🤣 Gisteren een gruwelijke baaldag, vandaag een heerlijke dag gehad (in monkeytown, mijn ontspanmoment🤣🤣) Kids heerlijk spelen,baby voor het eerst mee in de ballenbak. Andere mama met al 2 kids van dezelfde leeftijden ontmoet (was ook zwanger van de 3e)... was erg gezellig (jammer dat ik geen flauw idee heb wie het was, want was eigenlijk wel voor herhaling vatbaar, kids speelde zo fijn) S'middags eventjes de kids bij de tv (hadden in de auto een kwartiertje geslapen, en dan krijg ik ze niet meer in bed daarna😅), daarna gaan wandelen en de oudste op de fiets (hij kan sinds een goede week zonder zijwieltjes fietsen en dat wil ie nu dus elke dag oefenen haha) Vandaag dus (gelukkig) weer echt genoten (kids ook vandaag voor het eerst sinds lange tijd geen ruzie gemaakt samen haha) Ik vertel mezelf regelmatig: je zit nu in de tropenjaren, zo druk als je het nu hebt krijg je het NOOIT meer... over een jaar gaat de oudste naar school, en ga je deze momenten nog missen Ik merk vooral dat ik echt op tijd naar bed moet gaan, als ik zelf moe ben dan wordt het niks😅 dan heb ik geen geduld meer... Dusja, nu ook maar naar mn bed🤣