22 Reacties

4 jaar geleden

Hi Wat knap dat je dit deelt ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan. De laatste keer dat wij intiem zijn geweest is april vorig jaar. Toen is onze dochter verwekt ❤️

4 jaar geleden

Met lust refereer je naar echt fysiek intimiteit /sex? Of is er ook geen behoefte tot kroelen oid? Ik vind het zelf niet raar dat je misschien nog niet staat te springen om sex te hebben. Persoonlijk heb ik er zelf ook weinig zin in, ik ben moe, gespannen en voel mij nog niet aantrekkelijk oid. M’n libido is op de verloskamer blijven liggen en ik denk dat ik die pas na het überhaupt ontzwangeren weer beetje terug krijg. Ik ben niet direct bang voor veel afstand. Maar als jij dat wel echt bent zou je wel kunnen kijken of je door gewoon te doen en er eens wat spannends van te maken een cirkel kan doorbreken. Hoe open ben je hierin naar je partner? Misschien kan hij hierin ook wel iets voor je betekenen?

4 jaar geleden

Reactie op Stefanie14-02

Hi Wat knap dat je dit deelt ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aa ...
Wat fijn dat je reageert, ben ik toch niet de enige. Maar heb je net als ik toch wel de behoefte maar niet met de partner of helemaal niets? Hoe ga jij met de situatie om?

4 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Met lust refereer je naar echt fysiek intimiteit /sex? Of is er ook geen ...
Ik vind het moeilijk om me ervoor open te stellen. Mijn partner staat hier wel erg open in en heeft ook altijd een luisterend oor. Maar het is op een of andere manier een grote drempel voor me om erover te praten. Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan..

4 jaar geleden

Reactie op Leoni055

Ik vind het moeilijk om me ervoor open te stellen. Mijn partner staat hier ...
Toch heel knap dat je het dan deelt hier. Kan mij best voorstellen dat het niet makkelijk is om te delen, met je partner misschien helemaal niet. Ik zou het misschien toch eens proberen. Geen idee of je er iets voor voelt, gezien je wel enigszins opgewonden raakt van sommige verhalen, maar misschien eens een spannend filmpje kijken online? Misschien brengt dat je wat in de stemming om ook fysiek je partner aan te raken omdat hij bij je is. Misschien is dit allemaal een brug te ver voor je hoor. Maar hier wil dat nog weleens wat doen. Mijn partner is ook heel open hierin. Soms beginnen we er ook gewoon aan als ik geen zin heb en dan komt de stemming vaak later wel, of niet. Dat gebeurt ook. Hier is de keren na de bevalling op 1 hand te tellen ook. En daarvoor ook maanden geen intimiteit gehad omdat hij dat te spannend vond in de zwangerschap.

4 jaar geleden

Zeer herkenbaar hoor. Nou heb ik nog nooit heel veel lust in sex gehad🙈 maar sinds de zwangerschap nog veel minder. Ik ben meer van knuffel en kroelen.. maar helaas dan wil mijn man gelijk meer pfff. Dus vermijd ik het een beetje🤣 en heb het gewoon te druk en te moe sinds de kleine er is🤷‍♀️ heb er geen energie voor! Al hou ik hem maar af en toe tevreden😊

4 jaar geleden

Hier ook absoluut geen libido. Ik zou willen dat het er nog was. Ik dacht dat het beter zou worden nu mijn lijf weer aardig in model is en de meeste zwangerschaps kilos verdwenen. Maar dat maakt dus geen enkel verschil, over het algemeen ben ik alleen maar ontiegelijk moe, moe, moe. We hebben af en toe wel sex, maar dat is puur om hem een plezier te doen voor mij hoeft het niet, voor hem dus ook niet zo leuk. Ik denk dat het wel een tol eist van de relatie. Tips..had ik ze maar, het schijnt dat je van sex hebben meer zin krijgt 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Leoni055

Wat fijn dat je reageert, ben ik toch niet de enige. Maar heb je net als ik ...
Ik merk dat ik helemaal niet de behoefte heb. Ik mis het ook niet. Wij hebben een lang traject gehad voordat ik zwanger raakte. Toen moest het nu hoeft het voor mij niet

4 jaar geleden

Ik was voor en tijdens de zwangerschap heel erg bezig met seks. Ik had heel vaak zin. Na de geboorte van onze dochter heeft het even geduurd voordat ik durfde en de eerste paar keer deed het ook echt zeer. Nu zorgen we ervoor dat er drie dagen tussen zit, zodat ik kan herstellen, en dan kan ik er ook weer echt van genieten. Misschien is het toch een kwestie van gewoon doen.. ik weet het niet. Ik kan me niet bijzonder goed verplaatsen in geen intimiteit met mijn man. Er is al zoveel veranderd door de komst van een baby dat ik het heel belangrijk vind om intimiteit te behouden op de momenten dat het kan.

4 jaar geleden

Klinkt misschien raar maar bij mij is het echt hoe meer intimiteit er is, hoe meer zin ik er ook in heb. Dus als het dan even wegvalt is het heel moeilijk voor mij om er weer zin in te hebben maar ik weet dat als ik dan expres juist toenadering opzoek de zin ook steeds meer terugkomt. Geen idee of dit voor anderen ook zo werkt maar misschien het proberen waard

4 jaar geleden

Reactie op Longstoryshort

Klinkt misschien raar maar bij mij is het echt hoe meer intimiteit er is, h ...
Oké dat is zeker het proberen waard inderdaad. Heb alleen continu de gedachte dat ik het beter snel even zelf kan ‘doen’ doordat het veel tijd bespaard 🤭 Misschien nog meer tips om juist de lust naar mijn partner toe te vergroten?

4 jaar geleden

Reactie op Leoni055

Oké dat is zeker het proberen waard inderdaad. Heb alleen continu de gedach ...
Misschien proberen terug te denken aan *die ene keer* dat het echt steamy hot was en deze herinnering samen met je partner ophalen. Erover praten of praten over een fantasie o.i.d. 😋

4 jaar geleden

Hier is het andersom. Ik wil heel graag maar mn partner niet. Onze dochter is half januari geboren en na die tijd 2 keer sex gehad. Dus ben keihard geweest dat ik behoefte heb aan genegenheid en lust en begeerd wil worden en niet alleen als huishoudster rond te lopen. Heeft nog niks uitgehaald maar heb ook gezegd als het niks uithaalt ik liever eerlijk wil weten waarom hij niet intiem wil zijn en dat ik het dan beter ergens anders kan zoeken.

4 jaar geleden

Reactie op Mamamaggie86

Hier is het andersom. Ik wil heel graag maar mn partner niet. Onze dochter ...
Dat is best een duidelijke reactie. Hoe reageerde je partner erop toen je dat zei?

4 jaar geleden

Reactie op Leoni055

Dat is best een duidelijke reactie. Hoe reageerde je partner erop toen je d ...
Niet. Ik hint steeds op knuffelen, sex of wat dan ook maar krijg geen reactie. Gesprek is 2 weken geleden voor de laatste keer geweest maar probeer het al vanaf de tweede week na de bevalling duidelijk te maken dus denk dat er binnenkort weer een gesprek moet komen en knopen doorhakken. We zijn bijna 10 jaar samen is zijn eerste kind en mijn derde. We wonen ook niet samen maar zijn regelmatig bij mekaar. Dus het is niet dat er geen tijd is ofzo

4 jaar geleden

Reactie op Mamamaggie86

Hier is het andersom. Ik wil heel graag maar mn partner niet. Onze dochter ...
Nou doei

4 jaar geleden

Gisteren ben ik voorzichtig in gesprek gegaan met mijn partner. De grote vraag bij hem was waarom er geen lust vanuit mijn kant naar hem is en daar heb ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op. Voor nu de keuze gemaakt dat we wat meer afstand nemen van elkaar in de hoop dat het vuurtje harder gaat branden. Het idee om het te doen om meer lust te krijgen is mogelijk een tweede oplossing. Benieuwd hoe de komende weken verlopen… Het voelt nu als een enorm diep gat en hoop dat we er sterker uitkomen. Het gemist van mijn partner komt nu wel kei hard binnen. Vooral het gevoel van veiligheid, geborgenheid en samen zijn. Voor nu vooral zelf aan de slag zodat die lust snel op niveau is. Door jullie ben ik toch het gesprek aangegaan en dat was erg spannend maar wel heel goed omdat dan alles helder wordt. Tip aan iedereen, praat open over je gevoelens met je partner maar luister ook naar hem en respecteer zijn gevoelens! Zoek samen naar een oplossing ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Leoni055

Gisteren ben ik voorzichtig in gesprek gegaan met mijn partner. De grote vr ...
Wat knap van je dat je het gesprek bent aangegaan !

4 jaar geleden

Ik heb dit ook wel. Bij mij komt het ook omdat ik nog veel bv geef en veel huid op huid contact heb met m'n dochter. Daardoor wordt een groot deel van mijn behoefte aan affectie en knuffelen daar al mee bevredigd. En ik voel me ook nogsteeds heel zacht en moederlijk ri m'n kindje en niet echt zo'n wild sexbeest op het moment 😬... Ik hoop dat het toch ook wel weer terugkomt. Daarnaast ben ik ook nog steeds bang voor teveel lawaai savonds en dat de baby wakker wordt. Ons huis is erg gehorig en de onze slaapt nog niet door. Dus ik ben ook nogal gespannen daardoor. Dat helpt ook niet bepaald om in the mood te komen 🙈😬...

4 jaar geleden

Reactie op Meisjespapa

Nou doei
Ga je weg?