26 Reacties

6 jaar geleden

Ik ben al 4 jaar bam mam dus bewust aleenstaan mams en ja mijn moeder woonde 1 straat veder maar ook ik doe alles al een en dat gaat van zelf

6 jaar geleden

Mijn partner en ik wonen op minimum een halfuur rijden can onze familie. Soms denk ik dat dit heel jammer is maar soms heeft het ook voordeel (niet goed bedoeld advies of gemoei waar je niets aan hebt). Wij gaan wel minimum 1 keer per week langs en bellen veel. Zowel mijn mama als zijn mama gaan ook 1 dag per week voor de baby zorgen als die er is

6 jaar geleden

Hier ook geen familie oid in de buurt. Dichtstbijzijnde is een uurtje rijden en dat vind ik prima. Lang leve goede vrienden💗

6 jaar geleden

Mijn partner en ik wonen op minimum een halfuur rijden can onze familie. So ...
Dat ze willen/ kunnen oppassen is wel super! Onze moeders kunnen/ durven deze afstand niet te rijden. Het zou wel stoer zijn als m'n moeder zich daar overheen kan zetten, wie weet 😄. Ik hoef ook niet wekelijks een beroep op de te doen, maar voor het scheppen van een band lijkt het me erg fijn.

6 jaar geleden

Bij ons ook niet. We zijn bijna 5 jaar geleden verhuisd voor het werk van mijn partner. Zijn familie woont op 45 m afstand, mijne een uur. Vrienden wonen ook zo ver. Geplande oppasmogelijkheden kunnen wel, maar spontaan even een avondje voor de bios zullen we anders moeten regelen. Lijkt me lastig maar ik hoop dat we wel snel een cirkeltje van betrouwbare mensen kunnen opbouwen

6 jaar geleden

Reactie op Alice_in_wonderland

Dat ze willen/ kunnen oppassen is wel super! Onze moeders kunnen/ durven de ...
Toen m'n oudste geboren werd wonen m'n ouders op het eiland dat was z'n 2,5 uur rijden naar vooral onhandig en prijzig met de boot overtocht. M'n schoon ouders wonen 10 min bij ons vandaan. Vroeger had ik het zelfde met mijn oma's toen ik op het eiland woonde. De gene die het verste weg woonde hadden wij de sterkste band mee. Niet om hoevaak we elkaar zagen maar de band die er was toen we elkaar zagen. Mijn moeder heeft er altijd een feestje van gemaakt als we er waren meestal 4x per jaar logeerden we bij elkaar. Het is de moeite die men er in steekt niet de afstand. Als langs wippen niet wil probeer te plannen werk ook voor ons. Ondanks we dichtbij wonen schiet afspreken er makkelijk bij in. Elke woensdag eet m'n schoonmoeder bij ons. Veel mensen rijden een uur voor het werk of zitten zolang in het openbaar vervoer het valt best mee als je maar wil.. Ik zou me niet te druk maken en zoeken naar een goede oppas wij hebben een gastouder wat een heerlijke vrouw en ik ben er van overtuigd dat als we klem zitten dat ze er alles aan zou doen ons te helpen wat in haar macht ligt.

6 jaar geleden

Mijn ouders wonen op bijna 2 uur rijden. Maar het scheelt dat ze altijd hebben aangegeven dat te pas en te onpas opassen niet hun ding is. Gepland een weekendje logeren vinden ze denk ik dan wel weer leuk, en wie weet gaat dat soms wel lukken. Mijn schoonouders wonen in het dorp en zijn dol op kinderen, altijd erg flexibel en van het motto: hoe meer zielen hoe meer vreugd. Dus dat moet wel goedkomen:-) Ik denk wel dat ik het lastig ga vinden in het moederschap dat mijn schoonmoeder dan vaker over de vloer komt dan mijn eigen moeder. Dat is nu al en de opmerking: ik heb jullie al zoo lang niet meer gezien (1 of 2 wk) irriteert me nu al vaak... vooral nu ik mn ouders door corona al bijna een half jaar niet gezien heb... dus daar zal ik me op voor moeten bereiden hoe ik daar met mezelf mee om ga.

6 jaar geleden

Ik woon 12 uur rijden bij mijn ouders en 19 uur rijden van mijn schoonouders vandaan en het heeft zeker zijn jammere momenten. In onze ervaring inderdaad ook zorg dat de momenten tellen wanneer je elkaar ziet, als je elkaar wel vaker wilt spreken maar niet altijd de afstand overbruggen kan is facetimen ook een gave mogelijkheid. Ons zoontje van 1 kletst gezellig met opa en oma over Zoom of Skype en herkent ze ook ;) Wel de tip om te investeren in een goede oppas want dat is goud waard! Een die je echt vertrouwt en regelmatig kan, zeker als familie niet dichtbij woont is dat nog veel belangrijker! (:

6 jaar geleden

Ik woondr zelf 2 uur bij mijn opa en oma vandaan en zag hen niet heel vaak maar toen ik mijn rijbewijs haalde, besloot ik zelf om regelmatiger die autorit te maken omdat ik graag meer tijd met opa en oma door wilde brengen. Dus ook al zagen we elkaar niet veel was de relatie er echt wel!

6 jaar geleden

En met familie niet in de buurt zijn voor ons goede vrienden meer als familie geworden en hebben we daar ook mensen met iets oudere kinderen die een boel helpen als vangnet ;)

6 jaar geleden

Mijn ouders en vrienden wonen op een uur rijden. Ik heb helaas nog geen netwerk in de buurt opgebouwd, hopelijk komt dat nog. Mijn ouders en ik vinden de afstand geen probleem, maar je moet iets meer plannen. Mijn zusje is onlangs bevallen en woont bij mn ouders om de hoek, hun band zal daardoor misschien wat hechter worden. Mijn schoonmoeder woont op 20 min rijden. Ik vind het prima zoals het is, scheelt ook wel dat niet iedereen zomaar bij je binnen kan lopen.

6 jaar geleden

Mijn familie woont 2 uur rijden van ons vandaan. Vind het ook regelmatig wel jammer dat ik niet even langs kan voor een kopje koffie. Zeker voor de corona tijd gingen wij regelmatig naar mijn ouders en bleven daar ook slapen. De band met onze dochter is ook erg goed. We videobellen ook regelmatig in de week met mijn ouders. Merk wel dat mij dochter mijn moeder vooral echt wel herkend. Ben wel benieuwd of we met een tweede net zo makkelijk even een weekendje naar mijn ouders gaan. Mijn schoonouders wonen veel dichterbij maar zien we veel minder. Zeker nu ook om gezondheidsreden.

6 jaar geleden

Mijn schoonouders wonen in Indonesië. Voor de bevalling zullen ze naar Nederland komen en zo'n 3 maanden blijven (in de hoop dat corona dit toe laat) ik vind het belangrijk dat ook zij een band krijgen met hun eerste kleinkind, maar ik zie er toch ook wel tegenop om mijn gehele verlofperiode mijn schoonouders in huis te hebben. Wil daar nog wel goede afspraken over gaan maken.

6 jaar geleden

Reactie op Mv86

Mijn schoonouders wonen in Indonesië. Voor de bevalling zullen ze naar Nede ...
Het lijkt me heftig om je schoonouders na de bevalling in deze heftige periode 3 maanden in huis te hebben! Zeker als je ze misschien niet heel vaak ziet. Zorg idd dat je goede afspraken maakt zodat jij en je partner ook echt met zn 2en kunnen wennen en kunnen genieten.

6 jaar geleden

Reactie op r00s89

Het lijkt me heftig om je schoonouders na de bevalling in deze heftige peri ...
Misschien een fijne airbnb in dezelfde wijk/dorp? 😁

6 jaar geleden

Bij ons ook niet. We zijn bijna 5 jaar geleden verhuisd voor het werk van m ...
Onze vrienden wonen ook niet om de hoek, maar ik zie en spreek mijn buurvrouwen steeds vaker, wat ook fijn is. Juist de coronatijd heeft daar een handje in geholpen. Zo sporten we samen op het grasveld in de straat😄. Ik weet ook zeker dat ik altijd bij m'n buuf terecht kan. Wel prettig gezien mijn vriend en ik allebei niet hier vandaan komen en verder weinig binding met het dorp hebben.

6 jaar geleden

Reactie op Mv86

Mijn schoonouders wonen in Indonesië. Voor de bevalling zullen ze naar Nede ...
Zo dat lijkt me wel pittig, ik heb na twee dagen al genoeg van logés in het algemeen. Maar hopelijk kun je een alternatief vinden dat voor iedereen werkt.

6 jaar geleden

Mijn ouders wonen op een uur rijden hier vandaag me schoonmoeder is 8 min rijden Maartje is hulpbehoevend en niet ik staat te helpen of te komen wij redden ons prima verder zwanger van nr 4 nu maar vind wel erg jammer

6 jaar geleden

Mijn familie en schoonfamilie woonde ook op 30 minuten afstand. Niet eens zo heel ver, maar wel ver genoeg om zomaar even binnen te stappen. Dit vond ik erg lastig in die begin periode. Hierdoor ben ik vaak op en neer gereden, Dit heeft me erg veel energie gekost. We hebben na een aantal maanden besloten te verhuizen en dicht bij onze ouders te gaan wonen. Onze vrienden wonen ook allemaal in dezelfde plaats en het is de beste keuze die we hebben gemaakt. Het voelt zo fijn om een sociaal vangnet om ons heen te hebben. We beslissen nog steeds zelf Hoe vaak we elkaar zien, maar er is zoveel meer mogelijk. Even langs fietsen of even op de koffie, een avondje borrelen etcetera. Heel fijn!

6 jaar geleden

Schoonfamilie woont wel aardig dichtbij. Mijn eigen Familie woont 2uur rijden naar Groningen dus vind het wel jammer dat ik hun niet zo bij kan betrekken. Al is mijn mama juist heel erg betrokken via de whatsapp. Die vraagt elke week wel even hoe het met mij en de uk en mijn man gaat. En of ze wat voor me kan doen ook al zit ze op afstand. Ze doet der best. (Dat kan ik dan weer niet zeggen van me biologische vader. Die ook die kant op uit woont).