11 Reacties

5 jaar geleden

Het hoeft niet groter te voelen maar je bekkenbodem kan nog wel enorm slap zijn.. waardoor jij dus wellicht ook veel minder gevoel hebt. Ik heb zelf een verzakking en volop uitleg gekregen van de fysio ... die bekkenbodem is alles behalve oké na zo’n korte tijd... 6 weken tot 3 maanden wil de boel weer een beetje “normaal” gaan staan.

5 jaar geleden

Voel je niks niks of voelt het anders?? En voel je wel bijvoorbeeld als je je zelf laten we zeggen een handje helpt..... ?? Ik was zowizo even langs een gynacoloog gegaan!

5 jaar geleden

Reactie op MomOfThree123

Voel je niks niks of voelt het anders?? En voel je wel bijvoorbeeld als je ...
Ik voel soms dat het nog wat ongemakkelijk voelt omdat het natuurlijk nog zo kort geleden is maar echt tijdens de seks voel ik niks... dat ik me zelf afvraag of 'ie' er wel inzit....

5 jaar geleden

Reactie op MomOfThree123

Voel je niks niks of voelt het anders?? En voel je wel bijvoorbeeld als je ...
Alles functioneert laten we maar zeggen alleen bij penetratie niet....

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Het hoeft niet groter te voelen maar je bekkenbodem kan nog wel enorm slap ...
Pfff ja vind t heftig hoor... maar een verzakking jeetje zeg... wat houd dat precies in?

5 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Pfff ja vind t heftig hoor... maar een verzakking jeetje zeg... wat houd da ...
De spier is verslapt aan de voorwand waardoor m’n blaas m’n vagina inzakt. Beetje zoals je misschien weleens hoort dat de baarmoeder naar beneden zakt, zoiets maar dan de voorband. Verslapte spieren door lange intense bevalling ... veel vrouwen hebben dit in het begin schijnbaar alleen ik merkte de bal op aan het begin van m’n vagina, zag hem zitten...

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

De spier is verslapt aan de voorwand waardoor m’n blaas m’n vagina inzakt. ...
Oke dat klinkt heftig zeg, ervaar je daar ook klachten van? Bijv minder gevoel of is dat niet het geval.bij jou? Ik ben na de bevalling niet gecontroleerd ofzo, alleen hechtingen checken enzo

5 jaar geleden

Reactie op Happy-baby

Oke dat klinkt heftig zeg, ervaar je daar ook klachten van? Bijv minder gev ...
Ik zag het zelf, anders had ook niemand gecontroleerd. Is vaak ook wel vroeg. Ik heb beetje bal gevoel in m’n Vagina, niet heel heftig ofzo... maar wel anders dan voorheen. Minder gevoel weet ik niet. Door m’n totaal ruptuur geen sex aangedurfd nog 😊 maar zou zomaar kunnen doordat m’n wanden slap zijn dat ik ook weinig ga voelen ... als je zoekt op geen gevoel sex dan is een slappe/zwakke bekkenbodem vaak een van de oorzaken. Geef het een beetje tijd of ga preventief naar de bekken fysio. Het is eigenlijk sowieso raadzaam voor iedere bevallen vrouw. Je kan ook gewoon nog wat zwelling hebben bij je zenuwen enzo waardoor het gevoel anders tot niet is ...

5 jaar geleden

Ik zou zoals meerder adviezen ook naar een bekkenfysio gaan. Ze kan je tips en oefeningen geven’! Hopelijk gaat dit helpen! Succes

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Ik zag het zelf, anders had ook niemand gecontroleerd. Is vaak ook wel vroe ...
Wat herkenbaar om te lezen! Ik kwam er gisterochtend achter dat er inderdaad iets "extra's" zat. Compleet overstuur dus.. Ik was sowieso al van plan om maandag de bekkentherapeut te bellen. Hebben ze jou iets gezegd dat het met oefeningen of iets anders minder kan worden?

5 jaar geleden

Reactie op Lisannexx94

Wat herkenbaar om te lezen! Ik kwam er gisterochtend achter dat er inderdaa ...
Ach! Ik snap je.. ik heb ook flink gehuild. Zeker bellen hoor. Het ligt ook een beetje aan de graad van dr verzakking. Komt het eruit? Of zit het nog in je vagina wel? Waarschijnlijk is het een voorwand verzakking (of mogelijk je baarmoeder maar dat voel je snel genoeg als je naar binnen gaat met je vinger). Hier zegt ze dat met oefeningen het met de tijd goed moet komen. Schijnbaar is een lichte (1e graads) verzakking iets dat enorm veel voorkomt na een bevalling en vooral als deze met lange persfase, vacuüm of een flink ruptuur is geweest. Dit hersteld in het 1e jaar post partum, maaaar doe je er niks mee, komt het dus op latere leeftijd terug. Stel al je vragen maar hoor. Ik was ook zó van slag ervan!