37 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb een cadeaulijst gemaakt met dingen die we wel graag willen/kunnen gebruiken. Mijn moeder deelt actief de link met mensen om ons heen haha. We zullen altijd wel nog iets krijgen wat niet op het lijstje stond. We kunnen dat dan aan anderen doneren. Maar een briefje om te doneren aan een stichting vind ik ook echt een mooi idee!
5 jaar geleden
Je kunt op zoek gaan naar een goed doel en vragen om een bijdrage daarvoor?
Je kunt evt ook vragen om een cadeaubon / envelopje om zelf wat uit te zoeken/ te doneren.
Ik hoop altijd dat mensen vragen wat we willen zodat het geen dingen zijn die we niet willen of al hebben. Klinkt misschien stom maar ik wil ook niet 20 knuffels, als dat wel gebeurt probeer ik die door te verkopen en geld in een spaarpotje te stoppen voor iets nuttigs, zoals een slaapzak of rompers!
5 jaar geleden
Ik heb op lijstje.nl een lijstje gemaakt en de link komt op het kaartje :)
5 jaar geleden
Mensen die vragen wat we willen sturen we (niks, of een bepaald dingetje wat we echt kunnen gebruiken zoals wasbare billendoekjes oid) en tot nu toe snapt iedereen dat heel goed! Iedereen met kinderen weet hoeveel spullen je krijgt die je nooit gebruikt.... zij zijn juist heel blij dat ze iets kunnen geven wat niet alleen maar in de weg ligt. Verder geef ik aan dat eten voor ons ook altijd welkom is, dan hoeven we daar wat minder zelf over na te denken 😅
We hebben ook al wel dingen gekregen die we niet hoeven hoor (zo hebben we nu al 3 badcapes gehad en gok ik dat ik ook geen 5 flessen babybadolie nodig heb) maar daar maak ik uiteindelijk een pakket van en dat geef ik dan weg aan iemand die het goed kan gebruiken.
Ik vind het zelf altijd lastig om echt met een lijstje te werken omdat ik wel altijd graag de optie open wil houden dat mensen zelf iets kunnen bedenken. Soms krijg je iets fantastisch wat je zelf nooit had bedacht, en ik zou het jammer vinden dat zulk soort verrassingen er helemaal niet zijn! Zo hebben wij echt een hele coole schommel gekregen voor op onze zolder van mijn vriendinnen, dat hadden we zelf echt nooooit bedacht.
5 jaar geleden
Vind ik ook lastig indd. En merk dat instructies niet goed doorkomen 😅 mensen reageren alsof jij hun wat ontneemt als ze niks mogen geven. lk zat daarom te denken om cadeaubonnen voor wasbare luiers te vragen! Of gewoon wasbare luiers en dan geven we het type door dat we willen, kunnen ze evt nog printje kiezen ofzo 😋
5 jaar geleden
Ik vraag gewoon cadeaubon van mijn favo baby winkels die kan je vaak tot jaar gebruiken
5 jaar geleden
Is er niet iets groots/duurs wat je nog wel nodig hebt? Dan vraag je een bijdrage aan je bezoek.
En anders zou ik gewoon een lijstje maken inderdaad, met daarop de optie voor een donatie aan een goed doel. Als mensen het gevoel hebben dat hen daarmee iets ontnomen wordt, is dat (vind ik) echt hun probleem!
Overigens, mijn moeder zoekt altijd een mooie geboortesteen uit als er een kleinkind wordt geboren. Onze eerste dochter kreeg een enorme woestijnroos. Is zoiets een idee voor jullie, om daar een bijdrage voor te vragen? Het is een duurzaam cadeau, mijn dochter neemt deze later mee als ze het huis uit gaat ❤
5 jaar geleden
Wij hebben online een lijstje voor kraamcadeau’s. Hierop heb ik bijv gezet “kleertjes hebben we voorlopig genoeg”. Maar ook bijv “(tweedehands) boekjes”.
Dit lijstje gebruiken we al langer en is inmiddels wel gewoon geworden.
We vinden al die spullen ook allemaal niet nodig. Liefde en aandacht, dat staat bij ons voorop. ❤️
5 jaar geleden
Kan me hier heeeelemaal in vinden! Wat een MEUK is er op de wereld. Krijg er bijna stress van 🙈🙈🙈🙈 ik hoef ook geen cadeaus, en dat weet men ook van mij. Ze vragen altijd heel gericht wat ik wil. Cadeaubonnen word ik ook gelukkig van, dan kan ik tzt altijd nog iets nuttigs kopen :) sommige vinden t saai, de meeste waarderen het.
5 jaar geleden
Ik begrijp je helemaal maar ik ga er toch niks mee doen. Mensen halen er zoveel plezier uit om je iets te kunnen geven. Dat plezier gun ik ze :) Ik reageer overal dankbaar en blij op maar dat wat ik niet kan gebruiken of echt mijn smaak niet is, geef ik weg aan iemand die het wel kan gebruiken of aan de verloskundigenpraktijk die een zolder vol heeft met spullen voor mensen die het niet breed hebben.
5 jaar geleden
Wij hebben ook veel tweedehands gekregen van familie en wat we nog nodig hebben zouden we gerust zelf kunnen kopen. Maar omdat ik weet dat sommige mensen graag iets geven maken we toch een lijstje. Link komt op geboortekaartje, dat is standaard in België. Dan krijgen we tenminste wat we nog nodig hebben en mooi vinden. Zelfgemaakte cadeautjes vind ik ook leuk maar dat weten mijn vrienden wel. Willen op lijstje ook een goed doel zetten maar weten nog niet wat, ofwel iets voor moeders of baby's die het moeilijk hebben, ofwel iets voor de natuur.
5 jaar geleden
Wij gaan kraamvisite vragen om in plaats van een cadeau'tje iets te eten mee te nemen. Mijn man houd niet van koken en ik hoor dat je de eerste weken erg druk bent en dat het koken er dan nog wel eens bij inschiet. Dus vragen wij; gezonde soep, een ovenschotel of andere dingen die in de vriezer kunnen. We krijgen er leuke reacties op omdat mensen echt voelen dat ze je helpen 😀. En wij waarderen het ook extra omdat mensen er echt tijd in steken. Een vers bananenbrood, fruitsalade zelfgemaakte pastasaus. We genieten er enorm van. Voor het bezoek die niet van koken houd vragen we gezonde snacks zoals noten, fruit of lovechoc.
5 jaar geleden
Ik heb met de 1e een lijstje.nl gemaakt en link op de kaart gezet.
Dat werkte heel goed
Je kunt ook een rekening voor je ukje openen waarop men dan een bijdrage kan storten voor als de uk groot is.
5 jaar geleden
Vind ik ook lastig indd. En merk dat instructies niet goed doorkomen 😅 men ...
Leuk, die had ik ook op m'n lijstje staan. Evt ook wetbag of zwemluier, zodat ze zelf nog wat leuks kunnen uitzoeken voor ons. Ik denk wel dat ik daarnaast specifieke maten ga vragen. Zo heb ik in maat 62 al zoveel kleding...