19 Reacties

9 maanden geleden

Gewenst is leuk, maar je doet wat voor je kindje past. Als ze niet meer wilt slapen, dan houd 't op🤷‍♀️ M'n oudste stopte 't ook zo rond 2,5j (samen met de komst van jan21 spruit) herkenbaar dus

9 maanden geleden

Gewenst is leuk, maar je doet wat voor je kindje past. Als ze niet meer wi ...
Poging mislukt 🤣🤣

9 maanden geleden

Reactie op gertjuh19

Poging mislukt 🤣🤣
Haha dat ziet er niet uit als slapen.

9 maanden geleden

Bij ons wil ze ook echt niet meer slapen in een bed overdag, maar als we smiddags met de kinderwagen gaan wandelen (en dan half liggend zeg maar) slaapt ze meestal wel 30 a 45 minuten.

9 maanden geleden

Verschilt per kind. Alles wat je op internet leest is een gemiddelde. Mijn oudste werd in juli 2 en hij vond dat de slaapjes eigenlijk genoeg waren. Met de zomervakantie hebben we hem echt in slaap gecommandeerd omdat we zagen dat het verstandig was omdat je tijdens je vakantie meer doet. In de buggy en liggen! Maar na die vakantie, dus 2 jaar en 1 maand had hij er echt genoeg van.... Dan is het accepteren als ouder en ermee leren omgaan. Ik was op dat moment zwanger van nummer 2, en snakte zelf naar middagdutjes. Dus legde ik allemaal speelgoed en boekjes op het bed van mijn man en ging ik ernaast liggen. Ook echt met mijn ogen dicht, soms sliep ik ook echt. Dat accepteerde hij. Goed, vervolgens nog afleren dat ik er niet van gediend was dat ik een snelweg was, maar daarna ging het echt goed. Soms als ik mazzel had viel hij toch tussen zijn auto's in slaap 🤭. Maar dat was zeldzaam.... Mijn jongste is nu 2,5 en heeft echt nog middagdutjes nodig. Hij slaat ze bij de opvang nu over waar hij 3 dagen achter elkaar is, en daarna haalt hij de middagdutjes thuis dubbel en dwars in 😁😁😁. Elk kind is anders 🤷‍♀️.

9 maanden geleden

Ik bekijk het per dag, gistermiddag wel op bed gelegd, meneertje kon niet meer op zijn voeten staan. Meestal slaapt hij nu even op de bank en als hij te lang slaapt wilt hij niet voor 22 uur naar bed, is ook niet de bedoeling standaard.

9 maanden geleden

Hier wilde ie vanaf 2 jaar al niet echt lekker meer overdag. Hij ging dan wel slapen, maar was dan ‘s avonds heel lang aan het kloten om in slaap te vallen. We hebben toen een paar x middagdut overgeslagen en hij bleef tot naar bed gaan in de avond heel vrolijk. En viel meteen om 19:15 in slaap. Onze eerste sliep wel tot 3,5 jaar. Maar deze trekt het al prima!

9 maanden geleden

Hier is het nu wisselend. Blijf hem wel in bed leggen, al gaat hij alleen maar even rusten ipv slapen. Ook ivm baby van 7 weken wenselijk, even aandacht voor alleen de baby dat die rustig kan slapen. Nu 2 keer gehad dat hij riep eruit te willen de laatste paar maanden. En dan wel toegegeven. Op de opvang slaapt hij vaker niet, hij is dan niet moe dat hij inkakt, moet wel sneller huilen/driftbuien/overprikkeld. Hieraan merk ik wel dat hij het nodig heeft om te rusten/slapen.

9 maanden geleden

Onze Fender is 2,5 en geen middagslaapje meer. Hij slaapt rond 18:30 uur / 19:00 uur. En rond 07:00 uur / 07:30 wakker. Behalve als hij s'ochtends al om 07:00 uur bij de opvang is, dan slaapt ie smiddags nog wel.

7 maanden geleden

Mijn zoontje (9-1) wil sinds een aantal weken ook geen middagdutje meer doen. Ik merk dat de dag dan net te lang duurt. Hij is hangerig en chagrijnig(denk toch een beetje oververmoeid). Ik probeer hem toch nog smiddags even te laten rusten in zijn bed maar vaak zonder succes. Hij gaat nu om 18u naar bed en slaapt direct. Iemand tips?

7 maanden geleden

Reactie op wb91

Mijn zoontje (9-1) wil sinds een aantal weken ook geen middagdutje meer doe ...
Klinkt alsof ik van ons zoontje lees, alleen als het in de avond later al 1830 uur word is het de hele avond en nacht drama! Ik bouw ergens op de dag een rust moment in. Even op schoot/samen op de bank tv kijken

7 maanden geleden

Toen hij 2 werd was hij er echt klaar mee. Hij slaapt enkel nog als we een lange autoreis hebben, verder nooit.

7 maanden geleden

Het gaat gelukkig inmiddels weer wat beter. Hij heeft nu al een aantal dagen achter elkaar smiddags geslapen. Savonds dan wel iets later naar bed maar nu met deze warmte ook niet erg.

7 maanden geleden

Hier vanaf 1,5 jaar al niet meer… Sinds de geboorte van zijn zusje slaapt hij in de middag niet meer. Hij is alsnog een stuiterbal om 19:15 uur. Waar halen ze de energie vandaan? Ik krijg soms mijn ene voet niet meer voor de andere…

5 maanden geleden

Hoe is het nu bij jullie? Mijn zoon wilt ook geen dutje meer doen sinds zijn zusje is geboren. Mijn zoon is net 2, maar hij heeft het wel echt nodig… is super moe, wrijft in zijn ogen. Gaat ook rustig mee naar boven voor zijn dutje maar zodra hij in zijn ledikant ligt en de deur gaat dicht is het krijsen geblazen…. Als we hem later eruit halen is hij ook nog wel echt moe.

5 maanden geleden

Wij zijn er sinds september mee gestopt. Scheeeuwde en huilde alleen maar in bed. Hij was toen 2 jaar en 8 maanden. Eind van de dag steeds erg moe. Gaat nu wel wat beter maar hij ligt om 18.15u al op bed 😋

5 maanden geleden

Wij zijn nu een paar maanden gestopt. Schreeuwde alleen maar. Hij is ook niet vermoeid, gaat 2030/21u naar bed hier zijn we erg blij mer. Als het aan hem ligt nog later. Mis het wel ivm 6maanden oude baby en eigenlijk zelf ook even zou willen slapen smiddags. Met de gebroken nachten en nu dat de oudste ook wat gespannen is voor sinterklaas en dus slechter slaapt(wel langer).

5 maanden geleden

Onze zoon slaapt ‘s middags niet meer sinds hij anderhalf jaar is. Zijn zusje (ze schelen anderhalf jaar) is nu 1 jaar en 3 maanden en slaapt in de middag ook steeds minder. Helaas hier kindjes die vrij snel al geen slaapjes meer doen, terwijl het zoooo fijn kan zijn!

3 maanden geleden

Hier lijkt het deze week echt voorbij. Hebben het zo lang mogelijk erin gehouden. Wordt over 2 weken 3 jaar. (Ze heeft hem niet 3 jaar iedere dag gedaan, maar meer wel dan niet 🥴). Nu geeft ze ook zelf echt aan dat ze hem niet wilt doen en als ze moe is gaat ze iets rustigs voor zichzelf doen of even liggen op de bank.