14 Reacties

5 jaar geleden

Waarom zou je het niet doen? Ben best wel benieuwd namelijk. Ik doe het eig wel gewoon geven. Want aan vitamine is toch niks slecht? 🙈

5 jaar geleden

Ik geef een combi van gekolfde melk, borstvoeding en kunstvoeding als het nodig is. Ik geef gewoon vitamine K en D, omdat ik anders niet zeker weet of mijn zoontje voldoende binnen krijgt. Is smaak- en geurloos, zit geen suiker oid in. Mijn zoontje lijkt het lekker te vinden

5 jaar geleden

Ik ben ermee gestopt. Ik heb nu voer merken staan en het is bij allemaal niks dan spugen na die vitamines.

5 jaar geleden

Ik twijfel om er mee te stoppen k krijgt ze zowiezo al nier omdat ze boven de 500ml zit met koemelkvrije kunstvoeding

5 jaar geleden

Vitamine D en K van davitamon en neem zelf mamafit van davitamon in combi met borstvoeding. Volgens mij is die K sowieso best wel belangrijk toch als je borstvoeding geeft?

5 jaar geleden

Ik vergeet het wel regelmatig 🙊

5 jaar geleden

Reactie op Mama Van Owen

Ik vergeet het wel regelmatig 🙊
Blij om dit te lezen 😭 vergeet het ook wel is en kan me dan zó schuldig voelen

5 jaar geleden

Ik had hier het idee dat de vitamine d niet lekker ging of de olie (krampen). Ik had op olie basis vit d en k ineen. Dagen dat ik het vergat gingen beter. Maar echt zeggen dat het daardoor kwam kan ik ook niet. Ik heb wel besloten dus losse vit k op waterbasis te halen van organics. Ik laat de vitamine d staan. Het is sindsdien wel beter gegaan, maar dat kan aan zoveel liggen. Ik begreep dat vit k belangrijker is dan d bij bv. Dus ik houd het zo.

5 jaar geleden

Hier 3 kids en alle 3 gingen zij onwijs spugen van vitamine d, zelfs die op waterbasis kwam er weer uit

5 jaar geleden

Bij alleen borstvoeding is vitamine K echt nodig hoor. Zelfs gevaarlijk voor de baby als je het niet geeft. Vitamine K heeft namelijk invloed op de bloedstolling, google maar eens.

5 jaar geleden

İk gebruik de combi k en d van layeen te koop bij oa holland & barret hoef maar 1 x 3 drups te geven.

5 jaar geleden

Ik gebruik inmiddels het merk laveen en de krampjes zijn een heel stuk verminderd!! Zit ook niets anders in dan vitamine D en olie verder geen rotzooi! Davitamon was hier een ramp!

5 jaar geleden

Waarom zou je helemaal stoppen met vit D geven? Ik zou nooit zomaar stoppen zonder eerst te overleggen met de jeugdverpleegkundige of (huis)arts!

5 jaar geleden

Overigens raadde de jeugdverpleegkundige me aan om de druppels op waterbasis (davitamon, aquosum) niet meer te gebruiken! Er zit een stof in waarvoor de norm voor baby's jonger dan 4 maanden nog niet is bepaald. Zie ook: https://www.rivm.nl/nieuws/propylgallaat-in-vitamine-d-druppels-veilig-voor-peuters