Geloof en zwangerschap

MEGK
16 dagen geleden
Volgen
Hoi dames, Zijn er in deze groep mede christenen? Ben zelf net zwanger via een medisch traject en toen wel gezocht naar steun in het geloof. Veel geluisterd naar muziek, "Await" van Insalvation is een heel mooi nummer. Nu natuurlijk blij met zo'n klein wonder, maar het geeft ook zorgen of alles goed gaat. Wat teksten opgezocht voor steun: Psalm 86:10 U bent groot, u doet wonderen, u alleen bent God. Spreuken 19:21 Een mens maakt allerlei plannen, wat wordt uitgevoerd, is het plan van de HEER. Hoe gaan jullie hiermee om?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
19 reacties
SDH
16 dagen geleden
Hoi, mijn man en ik zijn ook Christenen. In januari een miskraam gehad, was hard, maar ons geloof heeft ons wel sterk gehouden. Nu opnieuw zwanger. Mijn man en het geloof houden me sterk om geen angst te hebben om opnieuw hetzelfde mee te maken. Vertrouw op God, Hij heeft alles al gepland. 🙏🏻
  • Rapporteren
MEGK
16 dagen geleden
Reactie op SDH
Hoi, mijn man en ik zijn ook Christenen. In januari een miskraam gehad, was hard, maar ons geloof heeft ons wel sterk gehouden. Nu opnieuw zwanger. Mijn man en het geloof houden me sterk om geen angst te hebben om opnieuw hetzelfde mee te maken. Vertrouw op God, Hij heeft alles al gepland. 🙏🏻
Dat lijkt me inderdaad heel moeilijk, knap dat je geloof sterker is dan je angst.
  • Rapporteren
Nienkemtve
16 dagen geleden
Mijn man en ik ook! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen meiden! Is het leuk om een groepsapp te starten? Kunnen we elkaar bemoedigen :)
  • Rapporteren
Berdien35
16 dagen geleden
Doet me denken aan dit stukje: Ik zag eens een kerk, die eigenlijk alleen maar een dak was – gedeeltelijk van zeildoek, gedeeltelijk van metaal. De mensen vertelden mij dat zij een prachtige stenen kerk hadden gehad, maar zij woonden in een land waar het christendom verboden was en iemand had de kerk in brand gestoken. Ik zei dat ik het heel erg vond dat zij hun gebouw hadden verloren, maar zij glimlachten. ‘God vergist Zich niet. Enige tijd geleden,’ zeiden ze, ‘was er op een zondagmorgen een aardbeving. Er zaten duizend mensen onder dit dak. Als wij in een stenen gebouw hadden gezeten, zouden velen gewond of omgekomen zijn, maar dit dak bewoog met de aardschokken mee heen en weer en er is niemand dood gegaan.’ Wij weten dat God alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die Hem liefhebben. – Romeinen 8:28 O Heer, dank U dat uw kant van het borduurwerk van ons leven altijd volmaakt is. Dat is een grote troost, als onze kant van het borduurwerk vaak zo verward is. - Corrie ten Boom
  • Rapporteren
Marloussc
16 dagen geleden
Ja ik ben ook christen! 3 miskramen gehad en daarna een prachtige dochter gekregen. Nu na dik 2 jaar weer zwanger
  • Rapporteren
MEGK
16 dagen geleden
Reactie op Nienkemtve
Mijn man en ik ook! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen meiden! Is het leuk om een groepsapp te starten? Kunnen we elkaar bemoedigen :)
Lijkt me wel fijn! Als meer meiden dat zien zitten. Of anders in dit topic soms het ea plaatsen.
  • Rapporteren
Naba
16 dagen geleden
Hi dames, ik ben katholiek. Ik begrijp zeker ook die angst maar het geloof helpt mij om sterk te blijven en hoop te houden dat alles goed komt met ons kindje...
  • Rapporteren
twixel
16 dagen geleden
Reactie op MEGK
Lijkt me wel fijn! Als meer meiden dat zien zitten. Of anders in dit topic soms het ea plaatsen.
Ja ik hier ook, lijkt me leuk!
  • Rapporteren
SuzeJ
16 dagen geleden
Mijn man en ik zijn ook christenen. 1,5 jaar geleden gezegend met een mooie dochter. In september een miskraam gehad en nu 6weken zwanger. Heel dankbaar! Ondanks af en toe wat angst om weer een miskraam te krijgen proberen we ons vertrouwen op God te vestigen.
  • Rapporteren
Sjuutert
16 dagen geleden
Mijn man en ik zijn christenen. Hij heeft er zelfs zijn werk van gemaakt 😉 Dit is onze eerste zwangerschap en alles is nieuw en spannend maar we vertrouwen op God. En we bidden er veel voor.
  • Rapporteren
SuzeJ
16 dagen geleden
Ik zie net dit boek voorbij komen over geloof en zwangerschap. Lees er goede reacties over.
  • Rapporteren
Nienkemtve
15 dagen geleden
Ik wil wel een groepsapp maken :) zou iemand van jullie mij haar 06 willen geven? Drop ik daarna een linkje
  • Rapporteren
Marloussc
15 dagen geleden
Power to the mama's goede site en mooi dagboek voor als je bevallen bent
  • Rapporteren
MEGK
15 dagen geleden
Reactie op Nienkemtve
Ik wil wel een groepsapp maken :) zou iemand van jullie mij haar 06 willen geven? Drop ik daarna een linkje
0614232225
  • Rapporteren
EsRood
15 dagen geleden
Ik vind het psalmversje 87:4 altijd zo’n heerlijke psalm als ik aan mijn kinderen denk. Wat er ook gebeurd, het is Gods maaksel, Hij zorgt voor je kind omdat het ook de Zijne is!
  • Rapporteren
Naba
15 dagen geleden
Reactie op EsRood
Ik vind het psalmversje 87:4 altijd zo’n heerlijke psalm als ik aan mijn kinderen denk. Wat er ook gebeurd, het is Gods maaksel, Hij zorgt voor je kind omdat het ook de Zijne is!
Prachtig! Ik was bang ivm corona maar na een preek te hebben geluisterd was mijn vertrouwen 100%. "God heeft zijn zoon op deze wereld gebracht om ons te vergeven. Hij heeft dit uit liefde voor ons allemaal gedaan." 💜 Ik bedankt God en heilige Maria elke dag voor onze baby.
  • Rapporteren
Evelien Nuyts
15 dagen geleden
Ik bedank God elke avond voor het slapengaan voor de mooie zwangerschap en de mooie en gezonde baby. Gedachtes en dankbaarheid zijn zo sterk.
  • Rapporteren
Marloussc
13 dagen geleden
Klopt het dat de link naar whats app groep het niet meer doet?
  • Rapporteren