10 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt maar 1 flesvoeding per dag. Maar ik geef dan geen bv meer.

4 jaar geleden

Mijn zoon is sinds vorige week van de laatste avondborstvoedingfles af. 7:30u wakker 8u ontbijt. 1 boterham en 100ml halfvolle melk. 10u fruithap 10:30 slapen (meestal 1,5u) 12:30 lunch 1 boterham, water/ verdunde sinaasappelsap 14:30u snack 15u slapen (meestal 1,5u) Na het slapen soms een snack nodig. 17:15u avond eten. Hij eet gewoon mee. Snijden het kleiner en word gevoerd of het is groot en zacht dan eet hij zelf 18:30u naar bed 19u slapen Verder drinkt hij de hele dag door ook water. Wij drinken zelf ook veel water. Hij drinkt uit een glas of uit een camelbackfles. Ons zoontje is nu 1 jaar en 1 week. Weegt 11kg en is 81cm lang. Hij heeft ook geen grote plasluiers, maar zeker genoeg. Poep zijn al heuze drollen. Lekker makkelijk verschonen 馃槢. Is je baby/dreumes ontspannen, vrolijk, nieuwsgierig? Dan lijkt me dat hij genoeg krijgt. Het ene kind wil meer dan het andere.

4 jaar geleden

Hai, waarom geef je kunstvoeding? Onze dochter is een grote eter en drinkt goed water met een rietje. In de ochtend en avond drinkt ze 150 ml magere melk en eet ze een boterham. Verder eet ze fruit, in de middag twee boterhammen, rond 4 uur yoghurt of worteltjes (ze is dol op wortels) en het avondeten eet ze mee, ze lust bijna alles en eet en drinkt het liefst zelf. Is zelf laten eten misschien leuker voor je kindje? Dat het dan beter gaat?

4 jaar geleden

Ons zoontje is van 17-1 en hebben dit schema'tje nu; 7u: fles kunstvoedig 210cc 9:30: fruit, en zelf drinken uit beker (meestal water/diksap/thee) 11:30: Bordje cereal pap van Nestl猫 van 12 tot 2 meestal slapen 15:00 tussendoortje of flesvoeding 17:00 Warme hap 19:00 papfles

4 jaar geleden

Vanaf een jaar MAG je kindje mee eten met onze maaltijden. Wij hebben de flesvoedingen helemaal afgebouwd. Krijgt nu ongeveer 300ml aan melkproducten. Ik vind dat jouw zoontje best veel eet en borstvoeding/kunstvoedingsmomenten heeft. Maar dat is uiteraard helemaal prima als jij je daar goed bij voelt. Hier is het ontbijt (brood + melk), fruit, lunch (brood + melk), tussendoortje, avond eten. Wij houden aan dat wij bepalen wanneer en wat hij eet en hij bepaald zelf de hoeveelheden. En ja, 9 van de 10 keer vind ik dat weinig. Maar leer langzaam te vertrouwen op hem, dat hij aangeeft wat hij nodig heeft. En eigenlijk gaat dat heel goed 馃槉

4 jaar geleden

Richtlijn is 3x hoofdmaaltijd (ontbijt, lunch, avondeten) en 2-4x per dag tussendoortje. Wat dat betreft zit je goed. Je zou (als je wil) de kunstvoeding kunnen minderen en ipv daarvan yoghurt aanbieden. Wat wij doen is 鈥榮 ochtends gewone melk in de fles, dan heet water erbij zodat het warm is). Heb je toch dat flesmoment, en ze krijgt vocht en kan dan ontbijten. Dit is ons schema +/- 07.30 fles halfvolle melk + kokend water +/- 08.00 2 boterhammen met boter en beleg (vaak iets van de kleine keuken, zuivelspread) +/- 09.30 uur fruithapje Dan slapen +/- 11.30 warme maaltijd Dan soms nog weer zo鈥檔 fles melk Dan slapen +/- 14.30 echt fruit eten (mandarijn+banaan) +/- 16.30 twee boterhammen + soms fruit als ze wil +/- 17.30 (nu nog opvolgmelk 210+7) en dan slapen. En soms als ze tussendoor honger heeft cracotte om te knagen, koekje van de kleine keuken) en we bieden steeds water of thee erbij aan!

4 jaar geleden

Hi, volgens mij is de hoeveelheid melk die je zoontje krijgt te veel volgens Nederlandse richtlijnen.. dat zou na 1 jaar 300 ml per dag zijn aan zuivelproducten. Ik persoonlijk vind dat te weinig, als je naar Spanje kijkt bijv is de richtlijn 500 ml per dag.. dus who knows.. Mijn zoontje heeft tot 10 mnd bv gehad, daarna opvolgmelk tot 12 mnd, nu is die net geen 14 mnd en ik geef koemelk. Ik zag dat je al wat schemas gekregen hebt, dit is de onze: 'S ochtends ontbijtpap van granen en ong 200 ml koemelk Tussendoortje als brood, tomaten (hij kan wel 10 cherrytomaatjes op) of banaan Lunch 200 tot 300 gram warm eten en een mandarijntje Meerdere tussendoortjes van fruit of koekje of cracker (wat hij zelf aanwijst) Avondeten weer warm 200 gram Voor het naar bed gaan flesje warme melk ong 150 ml Ik heb geen vaste tijdstippen, ik volg hem en als die bij de opvang is krijgt die brood ipv warm eten als lunch.

4 jaar geleden

Het is ook enorm zoeken, wat de ene dag goed naar binnen gaat, hoeft die de andere dag weer niet bijvoorbeeld.. wij houden nu hier +/- als volgt aan; Ontbijt; 210 opvolgmelk (pap wilt die ineens niet meer) Tussendoor: fruit (vaak een banaan) en water Lunch: 2 of 3 boterhammen en wat melk/water Tussendoor: een klein koekje, cracotte, stukje eierkoek oid , of niks. Hij lijkt het dan niet te missen. Savonds avond eten +/-200 gr En 150ml Griekse yoghurt als toetje Hij is van 17.01 en was met 11 mnd 79.7 cm en 8.9 kg

4 jaar geleden

Het is altijd een beetje zoeken, maar zo te zien drinkt ie zat melk. En wat goed dat je nog bv geeft! Bij ons werkt een rietjesbeker met water op de grond goed. Als ze dorst krijgt, pakt ze 'm zelf wel (en natuurlijk bieden we ook aan). En je zou misschien een graanmaaltijd in de avond (ik zie brood en pap in je lijstje staan) kunnen vervangen voor groente? Dan blijft de hoeveelheid gelijk maar wijzigt de samenstelling wat en kan ie het zelf pakken. Maar goed, als het gewoon een vrolijk ventje is, zou ik me niet te snel zorgen maken.

4 jaar geleden

7.30 wakker BV 9.30 ontbijt : bakje met fruit (elke dag verschillend) + 1 (spelt)boterham met wat gezonds erop + water uit beker naar behoefte 11:30 2 boterhammen met wat gezonds erop water uit beker naar behoefte 12:30 slapen (hoeveelheid tijdens slapen wat hij nog behoefte heeft BV (slaapt aan de borst)) 16:00 een tussendoortje zoals speltkoekje, fruit, of bijvoorbeeld gedroogde abrikoosjes van de kleine keuken 18:00-18:30 (m鈥檔 man is altijd pas laat thuis door werk) avondeten, eet alles wat de pot schaft mee, hij eet een best bakje eten op 19:30 slapen BV Succes 馃槈