13 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Altay2018
Heb je dan niet altijd alleen maar voormelk als voorraad?
Ik heb hem ook g ...
Lactatiekundige zei dat er bijna geen verschil zit tussen voor en achtermelk. En anders drinken ze dan wat extra als het niet vet genoeg is.
5 jaar geleden
Werkt dit alleen als je live bv geeft? Ik kolf nu namelijk fulltime met een elektrische kolf. Maar zo’n haakaa lijkt mij ideaal als de batterij van kolf leeg is. Of op momenten waarop het toch niet mogelijk om te kolven.
5 jaar geleden
Reactie op AnoniemS-24
Lactatiekundige zei dat er bijna geen verschil zit tussen voor en achtermel ...
Ik kolf al een tijdje maar deel de mening van de lactatiekundige niet echt. Wat ik lek is redelijk doorzichtig terwijl het na een tijdje kolven echt wit wordt. Zelf zit er verschil tussen de eerste keer kolven na de nacht en een paar uur later de 2de is veel witter en minder doorzichtig en veel vetter.
5 jaar geleden
Reactie op Firstbaby-1
Werkt dit alleen als je live bv geeft? Ik kolf nu namelijk fulltime met een ...
Dat durf ik niet te zeggen. Het komt bij mij pas op gang als Nora ook echt drinkt. En heb het nog niet geprobeerd om het zonder voeding te doen.
5 jaar geleden
De Haakaa gebruik ik vaker dan mijn elektrische kolf. Ik vind het ook 1 van de beste uitvinding ooit. Ik gebruik het meestal voordat ik de baby aanleg.
5 jaar geleden
Super blij mee! Ook als ze langer door slaapt of mijn man een voeding doet. Mijn borsten staan dan zo op spanning, hiermee haal ik de eerste druk er al af voordat ik de kleine meid aanleg.
Het voor en achtermelk verhaal is al wat achterhaald gaf een lactatiekundige me aan. Ook in voormelk zit genoeg vet.
5 jaar geleden
Reactie op Firstbaby-1
Werkt dit alleen als je live bv geeft? Ik kolf nu namelijk fulltime met een ...
je het altijd gebruiken. Zonder tegelijk borstvoeding moet je vaak je toeschietreflex starten dmv tepelstimulatie. En het werkt fijn om lekkende melk op de vangen en druk eraf maar het is niet vervangbaar met een kolf wat betreft tijd en opbrengst.
Als je fulltime kolft ben je afhankelijk van de kolf voor productie stimulatie, de haakaa, hoe handig ook, is niet goed genoeg ervoor
5 jaar geleden
Reactie op FirstTimeM0m
De Haakaa gebruik ik vaker dan mijn elektrische kolf. Ik vind het ook 1 van ...
Dus je kan m ook gebruiken zonder dat de baby aan de andere borst zit? Gewoon plaatsen en het druppelt er vanzelf uit?
5 jaar geleden
Ik vind m ook ideaal! Heb een erg sterk toeschietreflex, melk spuit vaak alle kanten op. Dan kan ze niet goed drinken. Of de tepel staat zo gespannen dat ze niet kan vacuüm zuigen.
Gebruik m voornamelijk om de druk eraf te halen. Als ik m tijdens het voeden aan de andere borst doe (vaak zijwaarts zeg maar, anders zit zij in de weg) komt er 50 ml uit of zo. Maar idd heb je dan alleen voormelk, zie zelf ook duidelijk verschil met voor- en achtermelk. Ook de kraamzorg had het hierover en vind het op veel websites terug. Denk zelf dat het toch wel verschilt..