13 Reacties

5 jaar geleden

Mijn ervaring is dat Zara iets aan de kleine kant is, maar dan vooral in vergelijking met veel andere winkels. Voor mijn zoon was dit destijds juist perfect en kwam het goed overeen met zijn werkelijke lengte. De pasvorm vond ik vaak iets smaller. Hopelijk heb je hier iets aan!

5 jaar geleden

Reactie op Emmster

Mijn ervaring is dat Zara iets aan de kleine kant is, maar dan vooral in ve ...
Ik vond zara juist altijd te groot uitvallen bij mijn zoontje haha. Was toen maat 74/86 wat altijd te groot uitviel bij hem. H&m viel vaak wel normaal uit. 😅 Met kleinere maten heb ik geen ervaring bij de zara.

5 jaar geleden

Reactie op Esma55

Ik vond zara juist altijd te groot uitvallen bij mijn zoontje haha. Was toe ...
Haha heel consequent is Zara in ieder geval niet met hun maten denk ik. De kleding die ik er nu koop voor mijn zoon (inmiddels 11) valt ook enorm groot!

5 jaar geleden

Ik vind Zara altijd veel groter vallen. Mijn zoontje is ruim 3 en waar hij normaal nu net in maat 98/104 past, zag ik vd week dat hij een Zara T-shirt aan had van 18 maanden 😝 haha. De shirts vallen ook vaak rechter, beetje blokkerig, waardoor ze ook groter zijn.

5 jaar geleden

Hm en sws aan de grote kant, ook met rompers. Zara is vanaf het begin wel aardig op maat maar als je dan bij de grotere maatjes komt kan je beter een maat groter nemen.

5 jaar geleden

Hm en sws aan de grote kant, ook met rompers. Zara is vanaf het begin wel a ...
*is

5 jaar geleden

Zara valt klein is mijn ervaring. In elk geval t/m maat 98. Ervaring met groter heb ik nog niet 😁 Zou een maatje groter pakken. H&m wisselend. Broeken van hema kunnen gewoon 10cm schelen in dezelfde maat.

5 jaar geleden

Zara klein en H&M groot!

5 jaar geleden

Zara valt klein, met name baby en mini maatjes. H&M en hema valt groter uit.

5 jaar geleden

Ik vind Zara ook net wat kleiner vallen en neem dan altijd een maatje groter. H&M valt goed en ruim zoals hema. Zeeman valt ook iets kleiner en Prenatal zit ongeveer net goed qua maat. Het is ook net hoe groot/klein je baby is natuurlijk..

5 jaar geleden

H&M valt heel groot! Mijn zoontje zit met zijn zomerkleding nog steeds in 86 van de H&M terwijl hij van zijn andere kleding al 92 of zelfs 98 draag. Zara vind ik klein vallen!

5 jaar geleden

Weet niet of je voldoende antwoord al hebt op je vraag? In mijn beleving kan je dus helaas niet zeggen welke kledingmaat 'klopt', want zelfs binnen hetzelfde merk heb je nog verschillen. En ook je kindje is JOUW kindje en waarschijnlijk niet exact het gemiddelde. Onze dochter is qua lengte heel gemiddeld (dus de maten qua 74 80 etc klopt), maar erg dun, dus loopt ze heel erg achter qua maatvoering. Ze kan een vestje van Zara van 74 nog aan, maar een jurkje van Primark van 80 heeft echt wel te korte mouwen. Aankijken dus per maat of je kindje er al in past of uitgegroeid is. En als je iets leuks hebt hangen van een of twee maten groter, alvast proberen voor het geval dat het precies zo'n item is dat klein valt!

5 jaar geleden

Mijn ervaring is dat h&m groot valt. En zara zit vaak precies goed bij mijn zoontje