31 Reacties
5 jaar geleden
Hier hetzelfde maar dan met borstvoeding.
Hij wilt noooit slapen door de dag.
Dus nu laat ik hem voorlopig op mij slapen en dan krijgt hij elke 1,5 a 2 uur eten. Ben wel stikkapot erdoor maar als hij niet kan slapen de hele dag vind ik dan ook weer zielig :(
5 jaar geleden
Hier juist hetzelfde! Heb het nu gevonden door haar na haar fles wat bezig te houden voor 2 uur (bijvoorbeeld in haar park of op haar speelmat). Ze doet haar dutjes ook sinds deze week boven in haar eigen kamer en het werkt wel goed. Ik zet pianomuziek op en maak alles donker. Hierdoor is ze rustig. Na een halfuur moet ik meestal nog eens haar tuut opnieuw geven maar dan is ze wel vertrokken voor terug een 3 kwartier of 1 uur. En dan wordt ze terug wakker met grote honger
5 jaar geleden
Mijn zoontje is woensdag 6 weken. Hij slaapt ook overdag niet genoeg, maar hij komt wel uit zichzelf iedere ongeveer 4u om voeding. Tijdens en na een wandeling valt hij direct als een blok in slaap. In de auto en in de tripp trapp (zet ik dan bij me) ook. Kinderwagen of draagzak maakt niet uit, die laatste gebruik ik ook in huis. Stofzuigen in zijn buurt kalmeert ook. Als hij niet wil slapen, dan slaapt hij niet. Ik ga hem niet steeds pakken als hij wakker ligt. Als hij gaat huilen, laat ik hem in principe liggen en troost ik hem zo. Ik pak hem pas op als hij echt ontroostbaar is. Is geen fijn gevoel om hem dan wakker te maken voor voeding als hij nét slaapt, maar dat is minder heftig voor hem als dat ik hem laat liggen tot hij uit zichzelf komt. Dan schreeuwt hij namelijk een stuk harder
5 jaar geleden
Reactie op Raïssa1996
Hier hetzelfde maar dan met borstvoeding.
Hij wilt noooit slapen door de da ...
Hier ook zo met borstvoeding... Slaapt weinig overdag én valt enkel in slaap aan de borst. Ben daardoor vaak elk uur aan het voeden... Ben echt ook kapot daardoor..
5 jaar geleden
Hier het zelfde. Nu is het wel zo dat hij ook ontiegelijk slecht drinkt waardoor ik in zijn wakker tijd (en dat is nogal wat) tussendoor nog weleens 30 cc geef.
Toen ik hem voor het eerst in zijn eigen kamer te slapen legde ging het geweldig, sliep snel in en sliep dan 1,5 of 2 uur.
Na 2 dagen was dat over en huilt hij vooral in bed.
Na 3 keer troosten vis ik hem er meestal maar uit om op schoot te slapen.
Ik wou dat ik een gouden tip had, maar helaas.
Wel zijn het allemaal fases die ook weer over gaan, maar ja daar heb je nu niks aan.
Hij is nu 11 weken.
5 jaar geleden
Mijn dochtertje van 16 weken doet sinds 2 weken ook alleen nog maar hazeslaapjes. Ik krijg haar daarna niet terug in slaap in haar bed. Uiteindelijk belandt ze dan vaak in de draagzak. Ik las het boek baby in een droomritme al maar ik kom er gewoon niet uit. Iemand nog tips om dit aan te pakken?
5 jaar geleden
Reactie op _1992_
Mijn dochtertje van 16 weken doet sinds 2 weken ook alleen nog maar hazesla ...
Hier ook met 17 weken, overduidelijk het sprongetje waardoor ze hazeslaapjes doet.
5 jaar geleden
Reactie op _1992_
Mijn dochtertje van 16 weken doet sinds 2 weken ook alleen nog maar hazesla ...
Draagzak doe ik soms ook. Als ik daar geen zin in heb haal ik m uit bed, wakkertijd, mini flesje (ik vind het te heftig om m'n kind zonder eten weer naar bed te doen). Ik speel sinds kort wat meer met de voedingen, hij krijgt een gewone fles als t slaapje prima was maar als t kort was doen we een tussenfles van ong 60ml. Daarna gaat ie als hij weer moe is prima slapen. Ritme loslaten werkte bij mij het beste (ook voor mijzelf)...
5 jaar geleden
Draagzak doe ik soms ook. Als ik daar geen zin in heb haal ik m uit bed, wa ...
Oja, ik hou me zeker aan de wakkertijden en kort m eventueel in bij een kort slaapje!
5 jaar geleden
Ik merk wel een enigszins lekker ritme wanneer ik haar na de eerste voeding wakker houd. Bijv om 07:00 wakker, eerste voeding. Eerst gaf ik die in het donker nog om zelf bij te slapen. Dan viel ze zelf weer in slaap gelijk. Nu start ik bewust de dag, in daglicht de fles etc. Dan is ze ook echt wakker. Dan probeer ik haar 1,5 a 2 uur wakker te houden, en dan een slaapje. Dan is het bijna weer 3 uur later voor voeding als ze een slaapje van 45 min heeft. Dit werkte hier wel!
Maar straks bij een grotere fles om de 4 u ben ik ook benieuwd hoe ik het ga doen.. Haha.
5 jaar geleden
Ik laat m’n zoontje dan 2 slaapjes doen tussen de flessen in. Als hij na een slaapje korter dan 45 min niet meer in slaap komt, verschoon ik hem, speel/knuffel ik even met hem en laat hem daarna nog even in de box (vaste volgorde van handelingen, maar voeding valt er dan tussenuit). Na 60 min wakker zijn, merk ik dat hij alweer moe is. Ik laat hem dan nog een dutje doen tot de volgende fles
5 jaar geleden
Reactie op jonanina
Ik laat m’n zoontje dan 2 slaapjes doen tussen de flessen in. Als hij na ee ...
Hier doe ik dat ook
5 jaar geleden
Reactie op jonanina
Ik laat m’n zoontje dan 2 slaapjes doen tussen de flessen in. Als hij na ee ...
En is dit dan weer een dutje van 45 minuten? Als ik haar in de draagzak neem slaapt ze vaak plots nog 2 uur minimum. Ik weet dus niet goed of ze dit echt nodig heeft of het gewoon lekker gezellig vindt dicht bij mama 🙈
5 jaar geleden
Mijn zoontje van 12 wkn doet precies hetzelfde. Sinds hij vanaf 4 weken 1 of 2 dutjes overdag in zijn ledikant doet, slaapt hij exact 45 minuten en wordt dan wakker. Een baby heeft n slaapcyclus van 45 minuten en sommigen slapen dan door en anderen lukt het niet om verder te slapen... Wat wij elke keer doen is hem overleggen in de kinderwagen en daar slaapt hij zo nog 2 uur verder. Even in de woonkamer op en neer hobbelen of even een blokje om en dan zet ik hem vaak voor t raam in de achtertuin.
Ik heb het meerdere keren geprobeerd om hem opnieuw in slaap te krijgen in zijn ledikant, helaas nog niet gelukt... ik blijf hoop houden!
Succes!🙏
5 jaar geleden
Reactie op Mar2021
Mijn zoontje van 12 wkn doet precies hetzelfde. Sinds hij vanaf 4 weken 1 o ...
In de wandelwagen lukt het hier idd ook zolang je wandelt. Vanaf dat ik stop met wandelen wordt ze wakker 🙈. Ik ben al heel blij geweest met mijn draagzak. Dat werkt al een geluk altijd.
5 jaar geleden
Sinds afgelopen woensdag heeft onze zoon (15 weken) eindelijk geleerd om langer te slapen dan 40 minuten. Heus, het gaat echt een keer voorbij. Ik kon er ook altijd de klok op gelijk zetten dat ie wakker werd na ongeveer 40 minuten..
Wij gingen altijd naar boven zodra hij begon te pruttelen en deden dan op het goeie moment de speen erin. Niet tegen hem praten, geen contact verder. We bleven er meestal bij, omdat hij zn speen nog weleens uittufte. Dan sliep hij soms nog eventjes door.