Lieve dames,
Iemand goede tips voor een heftig verkoudheid en hoesten? De normale neusspray mag je tijdens je zwangerschap niet ivm de xylometazoline die daarin zit, en de zoutoplossing variant die je wél mag gebruiken doet natuurlijk niks. Iemand nog goeie tips? Ik ben kapot van vermoeidheid want ik slaap ook amper doordat ik amper kan ademen.
Bij mezelf smeer ik savonds als ik in bed kruip vicks of tijgerbalsem op mijn voetzolen. Een ouderwets middeltje, maar dit helpt enorm om vrij te ademen.
Daarnaast net zoals bij onze kleintjes een paar keer per dag spoelen met fysiologisch water en een ui naast het bed
Huh? Op je voetzolen? Een dan een plekje of helemaal?
Ja, bizar eh
Ik heb ooit die raad eens gevolgd omdat ik echt niet kon slapen
Ik veronderstel dat het iets met voetreflexologie te maken heeft; een bepaalde plek op de voet ligt in verbinding met de sinussen.. maar ik weet niet waar precies dus ik doe m’n ganse voetzool maar 😆
Je mag neusspray met xylometazoline wel gebruiken als je zwanger bent. 3x per dag max. 1 week. Wat je eventueel ook kunt doen is de kinder versie nemen, daar zit net wat minder in..
Dank jullie wel voor het meedenken maar ik volg gewoon heel braaf mijn verloskundige hierin wanneer die zegt dat ze het afraden, ook de 7dgn die zogenaamd mag. Want dat had ik inderdaad ook gelezen dat dat mag, maar ik vind een professional meerwaarde hebben dan een bijsluiter. Die Rhinohorn werkt heel goed, dus tip voor de mama's' die ook een andere optie willen.