15 Reacties

2 jaar geleden

Dag mama, als ik dit lees, denk ik dat je zoontje oververmoeid raakt. Een uurtje tevreden na de fles, dan is hij waarschijnlijk al anderhalf uur wakker. Wij houden onze dochter van 5 maanden nog steeds niet veel langer wakker dan 1,5 uur. Als we dat wel doen, gaat ze ook krijsen, omdat ze te moe is om te slapen. Misschien kun je aan de opvang vragen hoe lang de wakkertijd daar is

2 jaar geleden

Reactie op Jan En Suzanne

Dag mama, als ik dit lees, denk ik dat je zoontje oververmoeid raakt. Een u ...
Ja hij is al sinds de geboorte een hele slechte slaper .. hij slaapt na zijn voeding nooit langer dan 1,5 uur .. soms zelfs helemaal niet .. hij wil gewoon niet slapen 😞

2 jaar geleden

Dat is lastig, maar er zijn wel veel methoden voor. Onze dochter heeft ook een periode van korte slaapjes gehad, maar toch gingen we elke keer na anderhalf uur weer aan de slag. Wiegen, speen, knuffelen, wegleggen, weer oppakken, knuffelen, tot ze sliep. We hebben ook een fijne slaapzak en een Zazzoo knuffel met regen geluid. Haar kamer is helemaal donker. Blijven proberen denk ik, totdat hij eraan gewend raakt.. zet m op!

2 jaar geleden

Reactie op Jan En Suzanne

Dat is lastig, maar er zijn wel veel methoden voor. Onze dochter heeft ook ...
Ja hij heeft ook een betere periode gehad dat we echt een ritme hadden maar toen kwam het sprongetje en liep het helemaal mis 😞 Zullen nog wat meer proberen ..

2 jaar geleden

Slaapregressie?? Zoontje 5 maanden slaapt amper door de dag.. Is wel niet lastig ofzo maar toch 🤷‍♀️ hij doet maximal 3 a 4 dutjes van 30 a 45 min 🙉🙉🙉🙉

2 jaar geleden

Reactie op Raïssa1996

Slaapregressie?? Zoontje 5 maanden slaapt amper door de dag.. Is wel niet l ...
Ja hier is hij ongelooflijk lastig .. tis op de moment echt zo een moeilijke baby 😞

2 jaar geleden

Onze dochter van 5.5 maand slaap nu ook max 1.5 uur soms 2 uur per dag. Voor ons totaal geen straf! Ik houd haar bezig met spelen, hapjes geven, baby tv vind ze helemaal geweldig en lekker veel naar buiten dat ze lekker kan kijken en ontdekken. Samen de bekende liedjes van babytv zingen vind ze echt geweldig! Merk dat ze op deze leeftijd heeel erg nieuwsgierig is en veel wilt meekrijgen van wat pappa en mamma allemaal doen. Ik betrek haar overal bij en laat haar zoveel mogelijk zien. Zo kan ze haar "energie" kwijt en is tegen de einde van de dag ook echt super moe. Slaapt om 9 uur en word weer om 9 uur in de ochtend wakker. Dit is mijn ervaring met sprong 5!

2 jaar geleden

Reactie op Doomvisser

Onze dochter van 5.5 maand slaap nu ook max 1.5 uur soms 2 uur per dag. Voo ...
Ja dit doen wij ook maar ik moet ook eens naar het toilet of even de afwas doen en dit gaat zo echt niet met hem .. Snachts slapen is ook echt geen probleem voor hem .. hij gaat om 20u zijn bed in en slaapt tot 7u30 maar overdag is het een hel. Hij MOET van mij ook niet slapen maar wel als hij er zo hard van begint te huilen en in zijn oogjes begint te wrijven ..

2 jaar geleden

20 weken is ook wel echt wat anders dan 5,5e maand denk ik :) wij zitten ook in sprong 5 nu, denk dat jij net uit 4 komt?

2 jaar geleden

Reactie op Jan En Suzanne

20 weken is ook wel echt wat anders dan 5,5e maand denk ik :) wij zitten oo ...
Klopt, ik komt net uit sprong 4 😊

2 jaar geleden

Reactie op Jan En Suzanne

20 weken is ook wel echt wat anders dan 5,5e maand denk ik :) wij zitten oo ...
Mijn dochter is 23 weken denk niet veel verschil toch? Elke baby is anders en we delen onze ervaringen😉

2 jaar geleden

Reactie op Doomvisser

Mijn dochter is 23 weken denk niet veel verschil toch? Elke baby is anders ...
Oh dat scheelt minder dan in mijn hoofd het geval was. Was ook niet vervelend bedoeld hoor, meer dat ik een heel groot verschil merk tussen sprong 4 en sprong 5. Vier was echt meer drama en 5 vind ik tot nu toe leuk :) een hele opluchting

2 jaar geleden

Lees dat hij 1,5 uur slaapt na zijn voeding. Dit is niet verkeerd hoor! Sommige kinderen doen wat kortere slaapjes .. Misschien lukt het om hem al in slaapzak enz zijn voeding te geven en dan meteen daarna in bed te leggen. Na de voeding zijn ze vaak wel moe... Ik leg hem meteen in bed als hij eerste tekenen van vermoeidheid vertoond. In zijn geval wrijven in zijn ogen.. als ik daar niet op reageer gaat hij huilen.

2 jaar geleden

Reactie op StepHSkYJaY

Lees dat hij 1,5 uur slaapt na zijn voeding. Dit is niet verkeerd hoor! Som ...
Ja soms slaapt hij ook gewoon niet na zijn voeding. Nu leggen we hem gewoon in een rompertje met korte mouwen te slapen omdat het enorm warm is op de kamer. (Wanneer het kouder is doen we normaal wel slaapzak) ik probeer ook als ik zie dat hij in zijn ogen wrijft hem in bed te leggen maar hij wil dit gewoon niet .. direct slapen na zijn voeding doet hij nooit. Enkel savonds lukt dit soms wel.

2 jaar geleden

Reactie op Anke1405

Ja soms slaapt hij ook gewoon niet na zijn voeding. Nu leggen we hem gewoon ...
Vermoeiend hè dat zoeken naar een oplossing. Je wilt het beste maar is zo lastig achter te komen. Vraag de opvang ff naar hun schema... missch kun je daar iets mee 😃 Mijn dochter sliep nooit langer dan 15/20 minuten dutjes in de box of tijdens het wandelen , in buggy want in de wagen lag ze niet. Zat de hele dag met een over active baby die de wereld wilde ontdekken. Doodvermoeiend 😁 uiteindelijk is het nu een hele slimme meis van 9. En mijn 2e die sliep gewoon netjes in zijn bedje maar absoluut niet in een kinderwagen ofz. Ieder kind is anders joh. En jij doet je best om hem te begrijpen 😀