42 Reacties

4 jaar geleden

Hoeveel mg omeprazol slik je??

4 jaar geleden

Wat vreselijk voor je! Ja ik herken dat van mijn zwangerschap, bij mij hielp koude en warme melk, probeer dat eens! Succces

4 jaar geleden

Extra omeprazol nemen en even bellen naar verloskundige. Eventueel flink wat melk drinken

4 jaar geleden

Hier ook enorm veel last van pfff gewoon s'nachts niet kunnen slapen van de zure oprispingen.... dus graag tips 😔

4 jaar geleden

Reactie op margarethd

Hoeveel mg omeprazol slik je??
20mg, ik mag indien aanval 40mg nemen.

4 jaar geleden

Zo zat ik vannacht ook, vreselijk! Ik slikte 10 mg omeprazol en heb toen op eigen initiatief nog 10 mg genomen en toen pas zakte het af.

4 jaar geleden

Ik neem meestal lepel yoghert heb het ook best wel veel gehad

4 jaar geleden

Reactie op missofthelake

Zo zat ik vannacht ook, vreselijk! Ik slikte 10 mg omeprazol en heb toen op ...
Ik neem elke ochtend 20mg en dan als ik voel zoals vandaag neem ik savonds ook 20mg. Maar heeft me niet geholpen dus

4 jaar geleden

Melk! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er totaal geen last van heb gehad. Ben nu 37 weken. In mijn land drinken ze altijd melk tegen maagzuur en ik was al voor zwangerschap dol op melk en tijdens zwangerschap nog meer. Het opvallende is dat ik totaal geen last heb van maagzuur en mijn moeder gaf ook aan mogelijk echt door al dat melk dat ik drink. Ik drink ook altijd 1 glas melk voor ik na bed ga en eet van alles wat zuur is en totaal geen last. Probeer het 😁

4 jaar geleden

Vla! Ik had er ook last. Hele nachten wakker gelegen. Eet nu sinds een week elke avond een schaaltje (dubbel) vla en maagzuur is zo goed als weg!

4 jaar geleden

Hier zit ook iemand rechtop in bed.. 😢

4 jaar geleden

Reactie op Doortje123

Hier zit ook iemand rechtop in bed.. 😢
Erg hé... 🥺

4 jaar geleden

Herkenbaar.. ik lig er momenteel ook weer wakker van. Al de 3de nacht achter elkaar.. veel last van gehad in mn zwangerschap en toen hiel antagel. Toen meneer ging indalen met 32 weken was t over.. en. Sinds 3 dagen terug weer dus begonnen. Zal t een teken zijn? 🤣 nu 37+5

4 jaar geleden

Ik nam ook een glas melk voor het slapen gaan en in de nacht als ik er niet van kon slapen een bakje vanille vla. Gaviscon en rennies hielpen dan voor mij onvoldoende.

4 jaar geleden

Reactie op Adreamcametrue

Melk! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er totaal geen last van heb gehad. Ben ...
Ik ook! Ik drink heel veel melk! Nergens last van. Dat was tot vanacht... Melk op, vergeten nieuwe mee te nemen van de supermarkt... Zware nacht gehad😔🤦‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op lindsaydavy

Ik neem elke ochtend 20mg en dan als ik voel zoals vandaag neem ik savonds ...
Wellicht elke ochtend standaard in totaal al 40 mg nemen? Indien nodig misschien nog 20 mg erbij? Omeprazol kan namelijk echt geen kwaad. Ik slik ook standaard elke ochtend 20mg en indien echt nodig nog 20mg bij. Nog een belangrijke vraag is; hoelang slik je het al? Je moet het namelijk wel een korte periode wel al slikken om een soort “vliesje” om je maag te krijgen voor de bescherming en dat het écht goed werkt.

4 jaar geleden

Ik kreeg meteen 40 mg voorgeschreven terwijl ik niet eens zulke vreselijke last had, dus denk dat t geen kwaad kan om meteen sochtends met 40 mg te beginnen. Probeer dat eens uit. Standaard 40 mg slikken.

4 jaar geleden

Geen zuivelproducten nemen, dit werkt juist averechts, al lijkt het aanvankelijk te helpen. Omeprazol 40 mg halfuur voor het slapen innemen op een nuchtere maag. Werkt het allerbeste!

4 jaar geleden

Vreselijk die maagzuur.. kon vannacht niet meer liggen. Ik kan het ook niet plaatsen met wat ik eet, denk eerder aan hoe de baby ligt. Baby lag heel hoog vannacht..? Ik nam meestal een Rennie en dan linkerzijde liggen maar vannacht 😭. En dan stopte het even, begon mijn rechterbeen enorm pijn te doen. Of pijn.. tintelen zo erg dat je niet kunt slapen. Laatste loodjes...! Maar ik ga wel even naar omeprazol vragen!

4 jaar geleden

Hier helpt Riopan (de zakjes) heel goed. Ik neem een zakje als ik wakker word van maagzuur en 10 min later is het volledig weg.