11 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben van plan om zo lang mogelijk water, thee en melk(vanaf wanneer dat mag) aan te bieden. Maar ook daar is iedereen verschillend in natuurlijk.

5 jaar geleden

Ik zou 't niet geven. Naast fruit en groente is sap echt niet nodig. Is eigenlijk alleen maar extra suikers geven in mijn ogen. Lijkt erg op marketing, wat bij veel 'speciaal voor baby' producten gebeurd.

5 jaar geleden

Ja ik laat haar het anders gewoon bewaren tot ze wel water mag en dan kunnen we het altijd nog verdunnen, maar ik was vooral benieuwd hoe ze dan verwachten dat je het nu geeft. Er staat precies niks op de verpakking of op de website van Hipp 🤣

5 jaar geleden

Al die extra voedingsmiddelen waar 'vanaf 4 maanden' op staat zijn marketingstunts. Gewoon bij je oefenhapjes en melk houden, meer hebben ze echt niet nodig.

5 jaar geleden

En mijn moeder denkt natuurlijk alleen 'Heeeuj ze is 4 maanden hier geef dr appelsap want volgens dit flesje mag het' 🤣

5 jaar geleden

Wat dat water betreft mag je baby zeker al water geven. Zeker met dit warme weer. Apeelsap en dergelijke is mij afgeraden tot aan 6 maand dus dat geef ik ook niet.

5 jaar geleden

Onze dochter krijgt al sinds ze 4.5 maand is babysapjes aangelengd met water consultatiebureau en kinderarts op de hoogte maken er geen probleem van omdat baby's ook gewoon dorst en het warm kunnen hebben, ze is inmiddels 5.5 maand en netjes in de groei curve

5 jaar geleden

Reactie op Margaux2101

Wat dat water betreft mag je baby zeker al water geven. Zeker met dit warme ...
Dat dacht ik ook meteen. Wat mis ik?! Uiteraard wel koud uit de kraan of uit een waterfles

5 jaar geleden

Oh wel? Ik lees overal pas water geven vanaf 6 mnd. Nu met het warme weer doe ik 20ml water extra in haar fles maar naast de flessen geen water dacht ik 🙈 https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/leren-water-drinken.aspx

5 jaar geleden

Reactie op Kuikelientje

Oh wel? Ik lees overal pas water geven vanaf 6 mnd. Nu met het warme weer d ...
Extra water in de fles is toch ook prima als je wat extra vocht wilt geven.

5 jaar geleden

In de kraam week is mij verteld dat het absoluut on în is om een baby extra water te geven als het warm is. Al het vocht wat ze nodig hebben zit in hun melk flessen🤷‍♀️