Hoe berekenen hoe lang je zwanger bent

Nancy1988
20 dagen geleden
Volgen
Hoi allemaal, Misschien een beetje stom maar ik lees hier overal berichten dat jullie weten hoe ver jullie ongeveer zijn. Hoe berekenen jullie dat precies? Ik heb zondag voor het eerst positief getest.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
Doedie89
20 dagen geleden
Je rekent vanaf de eerste dag van je menstruatie. Dat was bijvoorbeeld bij mij woensdag 1 april, dus ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Precies weten doe je het niet, want weten wanneer de conceptie heeft plaatsgevonden kan lastig te achterhalen zijn. Heeft te maken met wanneer je je eisprong hebt gehad, wanneer je gemeenschap hebt gehad en hoe snel het zaadje het eitje heeft bereikt. De eerste twee weken ben je eigenlijk nog niet zwanger, maar worden wel meegerekend. Bij de eerste echo kunnen ze zien hoe groot je kindje is en dan een nauwkeuriger schatting maken van hoe ver je bent. Alle kindjes groeien namelijk in het begin ongeveer even snel. Gefeliciteerd trouwens!
  • Rapporteren
B7688
20 dagen geleden
Ik had de 30ste een positieve ovulatie test en vandaag positieve zwangerschapstest terwijl ik vrijdag pas mijn periode moet verwachten. Als ik het dan uitreken qua eerste dag van menstruatie ben ik nu 3+5 weken.
  • Rapporteren
JILLZ02
20 dagen geleden
Reactie op Doedie89
Je rekent vanaf de eerste dag van je menstruatie. Dat was bijvoorbeeld bij mij woensdag 1 april, dus ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Precies weten doe je het niet, want weten wanneer de conceptie heeft plaatsgevonden kan lastig te achterhalen zijn. Heeft te maken met wanneer je je eisprong hebt gehad, wanneer je gemeenschap hebt gehad en hoe snel het zaadje het eitje heeft bereikt. De eerste twee weken ben je eigenlijk nog niet zwanger, maar worden wel meegerekend. Bij de eerste echo kunnen ze zien hoe groot je kindje is en dan een nauwkeuriger schatting maken van hoe ver je bent. Alle kindjes groeien namelijk in het begin ongeveer even snel. Gefeliciteerd trouwens!
Ik 1 week later. 8 april, Ik heb zelf berekend ga dan vanaf vandaag mijn 6de week in en jij nu je 7de week toch?
  • Rapporteren
Nancy1988
20 dagen geleden
Bedankt voor de info. Voor mij was dat 16 april dus zou ik morgen nog maar 4 weken zijn. 11 juni voor intake en echo naar verloskundige. Erg spannend. Voor onze dochter een buiten baarmoederlijke zwangerschal gehad met operatie. Bijna zelf niet overleefd. Hierbij hebben ze bij mij links alles verwijderd. Ook hebben ze een cyste links verwijderd waardoor me eileider beschadigd is. We zouden voor IVF gaan omdat de kans groot zou zijn dat het weer mis ging met grote risico's. Maar onze dochter toch spontaan gekomen. Het is dus een een spannende tijd maar ik vind het fijn te lezen op dit forum al jullie ervaringen.
  • Rapporteren
Doedie89
20 dagen geleden
Reactie op JILLZ02
Ik 1 week later. 8 april, Ik heb zelf berekend ga dan vanaf vandaag mijn 6de week in en jij nu je 7de week toch?
Klopt!
  • Rapporteren
Nancy1988
20 dagen geleden
Reactie op Nancy1988
Bedankt voor de info. Voor mij was dat 16 april dus zou ik morgen nog maar 4 weken zijn. 11 juni voor intake en echo naar verloskundige. Erg spannend. Voor onze dochter een buiten baarmoederlijke zwangerschal gehad met operatie. Bijna zelf niet overleefd. Hierbij hebben ze bij mij links alles verwijderd. Ook hebben ze een cyste links verwijderd waardoor me eileider beschadigd is. We zouden voor IVF gaan omdat de kans groot zou zijn dat het weer mis ging met grote risico's. Maar onze dochter toch spontaan gekomen. Het is dus een een spannende tijd maar ik vind het fijn te lezen op dit forum al jullie ervaringen.
Ik bedoel links alles verwijderd en rechts cyste weg gehaald.
  • Rapporteren
Anna93
20 dagen geleden
Reactie op Nancy1988
Ik ook 16 april en 15 juni, op mijn verjaardag, de eerste echo 🤗
  • Rapporteren
Nana1990
20 dagen geleden
Reactie op JILLZ02
Hiii ik ook haha 8 april gefeliciteerd!! gyn zei vandaag 5/6 weken heb echo gehad je ziet nog niks mr gelukkig het zit goed. En 28ste me eerste echo bij vk
  • Rapporteren
Fem28
20 dagen geleden
Kan het zijn dat men moet kijken naar de eisprong soms (cyclus 32d) en dan nog eens 2w moet bijtellen om te weten hoe ver je bent?
  • Rapporteren
JILLZ02
20 dagen geleden
Reactie op Nana1990
Hiii ik ook haha 8 april gefeliciteerd!! gyn zei vandaag 5/6 weken heb echo gehad je ziet nog niks mr gelukkig het zit goed. En 28ste me eerste echo bij vk
Leuk!! Gefeliciteerd!! Ik heb 3 juni de echo.. Moet nog eventjes wachten heb hiervoor al een miskraam gehad ben heel bang dat het deze keer weer gebeurd maar moet vertrouwen hebben in mijn eigen lichaam! Hoe weet jij dat het goed ? Spannend! Fijn dat alles goed is bij je!
  • Rapporteren