8 Reacties

2 jaar geleden

In de ochtend fruit en avond eten tijdens het avond eten. Waarom? Zo deed ik dat bij mijn dochter ook.

2 jaar geleden

Wij geven het in de late voormiddag tegen de middag ofwel namiddag maar steeds voor 16u omdat ze bij kind en gezin gezegd hebben dat als je het later heeft dat de darmpjes het misschien nog niet goed kunnen verdragen. We zijn met groenten begonnen.

2 jaar geleden

We zijn met groenten begonnen omdat fruit zoeter is en ze anders daarna misschien de groentenpap minder goed gaan lusten.

2 jaar geleden

Alles wat ik voor het eerst geef, geef ik 's ochtends ivm darmkrampen of eventueel allergische reactie. Ik begin met alle soorten groente en stap dan pas over naar fruit. Sowieso geef ik een hapje na het ochtendslaapje (dus rond half 11). Als we straks wat verder zijn en hij meer heeft gehad ga ik ook rond 17u wat geven...

2 jaar geleden

Fruit na haar ochtend slaapje, en de groente hapje als wij ook aan het eten zijn. Meestal is dat rond kwart over 5. Hier voor gekozen omdat dit straks ook ongeveer de tijden zullen zijn dat ze gaat eten.

2 jaar geleden

Ik ben begonnen met 1x per dag groente te geven en die gaf ik tussen 16.00 en 17.00 afhankelijk van hoelaat hij wakker werd. Daarna gaf ik alleen fruit en ook op dezelfde tijdstip. Nu hij er wat aan gewend is krijgt hij in de ochtend fruit en begin van de avond z'n groente.

2 jaar geleden

Sinds mijn zoontje 17 weken oud is, zijn we begonnen met groenten oefenhapjes aan te bieden. We willen eerst een tijdje alleen groentehapjes geven voordat we met fruit gaan starten :) wij hebben ervoor gekozen om het in de avond te geven als wij ook gaan avondeten. Na een halfuurtje/uurtje krijgt hij dan nog zijn laatste fles en gaat daarna slapen. En dat gaat vanaf de 1e dag super goed! Geen last van krampjes of iets dergelijks :)

2 jaar geleden

Wij geven tussen 11 en 12 groenten en tussen 3 en 4 fruit. Waarom? Is een beetje zo gegroeid en zo doen ze ook in de opvang ( wist ik niet op voorhand )