26 Reacties

4 jaar geleden
Hai misschien een hele stomme vraag maar wat word er bedoeld met de 5 weken sprong? Mijn kleine meid is nu 7 weken maar prematuur geboren en sinds 2 a 3 dagen extreem huilerig heb alles al geprobeerd en zit nu al vanaf vannacht 3 uur beneden met haar ze ligt nu al 5 hele minuten te slapen 🥵maar ik ben heel benieuwd of zij dan misschien ook last heeft van een zoveel weken sprong 😰

4 jaar geleden
Reactie op patty alles
Hai misschien een hele stomme vraag maar wat word er bedoeld met de 5 weken ...
Hoi. Je kan de oei ik groei app even downloaden( kost wel geld) maar dan kan je berekenen met je uitgerekende datum vam de bevalling wanneer de sprong er is.
Bij een sprong zijn ze erg huilerig, slecht slapen, niet alleen kunnen zijn.
Dus grote kans

4 jaar geleden
Hier zijn we al 1,5 week aan het emmeren.. hij is nu 5,5 week maar is 1 week later dan uitgerekende datum geboren. Dus zou zomaar kunnen. Hij komt om de 1,5 a 2 uur en is echt een beetje uit zijn doen. Veel huilen vooral savonds. Ik hoop dat dit nogsteeds het sprongetje is want san zou het nu wel bijna over zijn. Maar ik weet het niet..

4 jaar geleden
Er zit ook nog een regeldag op 6 weken dus het zou ook de combi kunnen zijn!

4 jaar geleden
Reactie op Celiie
Ongeveer een week. Met 8 weken is er nog een sprongetje en die duurt zo'n 2 ...
Pff.. die van mij is net 8 weken. De dag nadat die 8 weken werd begon de ellende. Weg ritme, weg ik kan al alleen in mijn wiegje in slaap vallen. Ik ben weer bij af. Maar het vreemde is, is dat die 2 weken te vroeg geboren is, omdat ze naar de uitgerekende datum kijken. Dus het sprongetje hoort er nog niet te zijn eigenlijk.

4 jaar geleden
Reactie op Nicky90
Pff.. die van mij is net 8 weken. De dag nadat die 8 weken werd begon de el ...
Bij mij is ze een vier dagen voor de uitgerekende datum geboren.. Volgens de uitgerekende datum zou ze pas volgende week haar groeispurt hebben en volgens effectieve geboortedatum zou het nu zijn en ze heeft het wel al twee dagen lastig...

4 jaar geleden
Reactie op Nicky90
Dus dan zou het best kunnen dat het wel op de bevaldag kan ipv uitgerekende ...
Ja dat denk ik ook 😅 ik wacht volgende week nog even af is het erger dan is dan pas de sprong... Merk wel dat ze gerichter kijkt ivgm vorige week

4 jaar geleden
Reactie op xnxx
Oh daar ben ik stiekem heel blij om🙈 ik maakte me al zorgen!
Hoelang duu ...
Ik durf het ook niet te zeggen. Onze kleine man was de afgelopen 4 dagen uit zijn doen, maar er was ook wel een aanloop naar die 4 dagen met veel onrust. 2 dagen daarvan was het echt hel i.c.m. krampen. Nu is het weer rustiger.
Ik heb lang eigenwijs gedacht dat die sprongetjes heus niet zo nauw komen, maar ik denk toch dat we de 1e nu gehad hebben. Ook nu ik zie wat hij allemaal ineens doet en hoe hij rond kijkt.

4 jaar geleden
Reactie op Nicky90
Moet het de 2e week erger zijn? Hier ook iemand die zijn eigen hand sinds 2 ...
Ik wacht volgende week vooral af omdat dan de sprong zou zijn volgens haar uitgerekende datum ipv effectieve geboortedatum..Ben benieuwd

4 jaar geleden
Pfff.. hier net de 2e dag van z’n sprong en vind t al zooo zielig!
En idd: we hadden een topritme qua voeden en slapen (om de 4 overdag en om de 5/6 snachts voeden en sliep veel) maar daar is niks meer van over..
Slapen doet hij volgens mij ook puur omdat hij uitgeput is van het jengelen en doen.. en wij ook.. ☹️
Ik ben zo bang dat straks na deze sprong, dat ritme ook niet meer terugkomt?
Als ik eraan denk dat de tweede sprong 2 weken gaat duren 😳
Ik vind één week al erg!
Ik kwam hier op het forum eigenlijk om te zoeken naar hoe lang de eerste sprong duurde 🙈🙈
Ik heb de app wel, maar ik zie alleen een balletje in een balkje en niet hoeveel dagen, maar Pjieuw dat wordt nog wat dan!
Daar tegenover is het wel echt leuk om te merken, als hij dan wakker is zonder huilen, dat hij de dingen veel beter ziet en volgt en geluidjes maakt en zo. Maar hij mag daar van mij ook gerust langer over doen zonder de sprong 🤣🤣 maar ja dat is de natuur 🤗🤗