20 Reacties
5 jaar geleden
Mijn kleine man is vandaag precies een maand, laatst bekende gewicht is 4040. Hij zit op 5 voedingen van 150 ml😂🙈
5 jaar geleden
Wij zitten op dag 11. Ze krijgt nu 60cc en dan 8 voedingsmomenten. Ze heeft een sonde omdat ze niet zelf voldoende drinkt. Volgens de arts is het zo goed even, maar moeten wel weer omhoog uiteindelijk. Maar zijn allang blij dat het er nu inkomt in plaats van dat er zelf maar 20cc naar binnen ging
5 jaar geleden
Hier dag 8, wij geven 7 flesjes van 70cc per dag. Gisteren is ze nog gewogen door de kraamzorg, ze woog toen 3020gr. Wij geven om de 3-3,5 uur een voeding.
5 jaar geleden
Reactie op LynneTeLintelo
Mijn kleine man is vandaag precies een maand, laatst bekende gewicht is 404 ...
Ik geef borstvoeding via de fles vraag en aanbod vandaag dag 6 en mr drinkt probleemloos 120 ml weg 😳 overlegt maar geen probleem. Gisteren ook gemiddelde flessen van 100ml en hij was de laatste 24 niets aangekomen of afgevallen. Ik denk hou een beetje de zelfde flessen aan als kunstvoeding maar ja😅
5 jaar geleden
Onze kleine man is 11-12 geboren met een gewicht van 2396gram. Hij kreeg eerst 10 cc en dat is langzaamaan opgelopen. Hij is vorige week gewogen en was 2700gram mochten toen over naar 7 voedingen en hij krijgt nu 90 met 3 schepjes. De nacht mogen we wachten tot hij zelf komt dat is nu meestal half 12 fles- 3/3.30 wakker en dan rond 7 uur weer 1 en dan de dag door. Meer geven heeft hier nog geen zin hij heeft 1x 120 gekregen maar verder laat hij die extra 30 staan.
Vrijdag is hij 4 weken.
5 jaar geleden
Ik geef borstvoeding via de fles vraag en aanbod vandaag dag 6 en mr drinkt ...
Het kan zijn dat de kleintjes soms een paar dagen niet groeien en dan minder drinken hoor!
5 jaar geleden
Reactie op LynneTeLintelo
Het kan zijn dat de kleintjes soms een paar dagen niet groeien en dan minde ...
Ja hoor😊 drinken gaat prima als ik geen borstvoeding gaf zou hij nu denk ik net 70 ml mogen ipv de 130 die hij nu drinkt.. De volgende dag was hij weer mooi aangekomen
5 jaar geleden
Ja hoor😊 drinken gaat prima als ik geen borstvoeding gaf zou hij nu denk i ...
Ah kijk! Apart he dat ze minder mogen met flesvoeding. Die van mij mag eignelijk 145 maar krijgt meer, premature baby's hebben toch vaak dat ze op een gegeven moment meer gaan drinken hoorde ik. Consultatiebureau houdt zich echt te streng aan regeltjes vind ik😂
5 jaar geleden
Reactie op Dekentje25
Hier dag 8, wij geven 7 flesjes van 70cc per dag. Gisteren is ze nog gewoge ...
Inmiddels dag 11..flessen zijn nu 6 per dag, 80cc. Ze woog gisteren 3105gr, geboortegewicht was 3100gr. Kraamzorg heeft ons aangeraden om nu hierop te blijven tot de jgz-verpleegkundige op huisbezoek is geweest. Dat is komende maandag. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen! Vind wel dat ze dit ineens heel erg loslaten zodra de kraamzorg weg is. Vind het moeilijk zelf te besluiten hoe of wat m.b.t. de flesvoeding.