20 Reacties

5 jaar geleden

Net geboren kreeg die van m’n vriendin 15cc bij een gewicht van 2900gr. 8 flessen als ik het goed heb, anders 6. Nu is ze bijna 4 weken en al naar de 110cc - 6 flessen en weegt 3800gr.

5 jaar geleden

2w 100 cc 7 flessen

5 jaar geleden

Net geboren en de 2e dag over gegaan op flesvoeding. Onze kleine woog toen ongeveer 2900 gram. De kraamhulp vertelde dat ze uitgaan van ongeveer +10cc per dag. Dus dag 2 20cc en de volgende dag 30 cc.

5 jaar geleden

En dan om de 3 uur voor regelmaat

5 jaar geleden

De regel is 10cc per dag oplopend tot dag 10. Dus dag 1 10cc, dag 2 20cc, dag 3 30cc... dag 10 100cc en daar blijven ze een tijdje op. Mijn zoontje is nu 2 weken en hij krijgt 100cc en 7 flessen

5 jaar geleden

Mijn kleine man is vandaag precies een maand, laatst bekende gewicht is 4040. Hij zit op 5 voedingen van 150 ml😂🙈

5 jaar geleden

Hier 13de dag, zitten op 7-8 voedingen van 80cc ongeveer. Meer krijgt ze niet op per voeding . Laatste gewicht is 2960 gram bij een week. In haar geval gaan we uit van min 150ml per kg.

5 jaar geleden

Wij zitten op dag 11. Ze krijgt nu 60cc en dan 8 voedingsmomenten. Ze heeft een sonde omdat ze niet zelf voldoende drinkt. Volgens de arts is het zo goed even, maar moeten wel weer omhoog uiteindelijk. Maar zijn allang blij dat het er nu inkomt in plaats van dat er zelf maar 20cc naar binnen ging

5 jaar geleden

Hier dag 8, wij geven 7 flesjes van 70cc per dag. Gisteren is ze nog gewogen door de kraamzorg, ze woog toen 3020gr. Wij geven om de 3-3,5 uur een voeding.

5 jaar geleden

Ons meisje is nu bijna 3 weken, en drinkt gemiddeld 7x a 8x op een dag 90cc.

5 jaar geleden

150 ml per kg per dag verdeelt over 7 of 8 flessen

5 jaar geleden

Reactie op LynneTeLintelo

Mijn kleine man is vandaag precies een maand, laatst bekende gewicht is 404 ...
Ik geef borstvoeding via de fles vraag en aanbod vandaag dag 6 en mr drinkt probleemloos 120 ml weg 😳 overlegt maar geen probleem. Gisteren ook gemiddelde flessen van 100ml en hij was de laatste 24 niets aangekomen of afgevallen. Ik denk hou een beetje de zelfde flessen aan als kunstvoeding maar ja😅

5 jaar geleden

Onze kleine man is 11-12 geboren met een gewicht van 2396gram. Hij kreeg eerst 10 cc en dat is langzaamaan opgelopen. Hij is vorige week gewogen en was 2700gram mochten toen over naar 7 voedingen en hij krijgt nu 90 met 3 schepjes. De nacht mogen we wachten tot hij zelf komt dat is nu meestal half 12 fles- 3/3.30 wakker en dan rond 7 uur weer 1 en dan de dag door. Meer geven heeft hier nog geen zin hij heeft 1x 120 gekregen maar verder laat hij die extra 30 staan. Vrijdag is hij 4 weken.

5 jaar geleden

Ik geef borstvoeding via de fles vraag en aanbod vandaag dag 6 en mr drinkt ...
Het kan zijn dat de kleintjes soms een paar dagen niet groeien en dan minder drinken hoor!

5 jaar geleden

Het kan zijn dat de kleintjes soms een paar dagen niet groeien en dan minde ...
Ja hoor😊 drinken gaat prima als ik geen borstvoeding gaf zou hij nu denk ik net 70 ml mogen ipv de 130 die hij nu drinkt.. De volgende dag was hij weer mooi aangekomen

5 jaar geleden

Ja hoor😊 drinken gaat prima als ik geen borstvoeding gaf zou hij nu denk i ...
Ah kijk! Apart he dat ze minder mogen met flesvoeding. Die van mij mag eignelijk 145 maar krijgt meer, premature baby's hebben toch vaak dat ze op een gegeven moment meer gaan drinken hoorde ik. Consultatiebureau houdt zich echt te streng aan regeltjes vind ik😂

5 jaar geleden

Reactie op Dekentje25

Hier dag 8, wij geven 7 flesjes van 70cc per dag. Gisteren is ze nog gewoge ...
Inmiddels dag 11..flessen zijn nu 6 per dag, 80cc. Ze woog gisteren 3105gr, geboortegewicht was 3100gr. Kraamzorg heeft ons aangeraden om nu hierop te blijven tot de jgz-verpleegkundige op huisbezoek is geweest. Dat is komende maandag. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen! Vind wel dat ze dit ineens heel erg loslaten zodra de kraamzorg weg is. Vind het moeilijk zelf te besluiten hoe of wat m.b.t. de flesvoeding.

5 jaar geleden

Dag 10 Mijne drink 80 a 100 cc 😅

5 jaar geleden

Reactie op MomJ’s

Net geboren kreeg die van m’n vriendin 15cc bij een gewicht van 2900gr. 8 f ...
Geeft ze dan in de nacht ook??

5 jaar geleden

Mijn kleine man is vandaag precies een maand, laatst bekende gewicht is 404 ...
Slaapt hij al door en war zijn je tijden wat je voed