68 Reacties
5 jaar geleden
‘Het wordt een kleine baby, het wordt een kleine baby, het wordt een kleine baby’ vanaf week 30 bij groeiecho’s niets anders gehoord. En bij de geboorte 3810 gram schoon aan de haak. Dat vind ik dus geen kleine baby...Sindsdien neem ik die groeiecho’s met korrel zout. Nu krijgen we er een die volgens de groeiecho’s ‘gemiddeld’ is. Ik stel me in op een 9 ponder, kan het alleen maar meevallen🤣
5 jaar geleden
Reactie op emma1334
‘Het wordt een kleine baby, het wordt een kleine baby, het wordt een kleine ...
Ja dat krijg ik dus ook elke keer te horen. Maar mijn voorgevoel zegt gewoon dat het goed moet zitten. De ene keer zeggen ze te klein de andere keer gemiddeld. Weet ook niet meer wat ik moet geloven.
5 jaar geleden
Bij mij waren de groeiecho's op zich goed... we zouden alleen een klein meisje krijgen..ik ben opgenomen met ernstige zwangerschapsvergiftiging en met 31 weken was ze op 1340 gr geschat.. 34 weken 1784. Onze dochter Quinoa is met 35 weken, op 7 dec 2020 na een spoedkeizersnee, met 1830 gr en 43 cm geboren.. in het ziekenhuis groeide ze amper en na een week mochten we beide naar huis..
5 jaar geleden
Reactie op Aukje1975
Bij mij waren de groeiecho's op zich goed... we zouden alleen een klein mei ...
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat wel even schrikken was voor jullie.
Gaat t nu wel goed met jouw herstel en met haar groei?
5 jaar geleden
Bij mij was het meer geschat of hij was, hij ging rond 3900 wegen, waarvan ik dacht het zal ook een grote worden 51 cm dacht ik, uiteindelijk 48.5 cm en 3570 kilo.
Maar natuurlijk als je eerder bevalt of 40 weekjes denk ik dat de schatting dan niet meer echt klopt denk ik toch niet? Ik was 39 weekjes toen ik beviel.
Nu 36 weekjes zwanger van me tweede hij zou al op 2750 gram zijn, dus super benieuwd hier, hij wordt nu ongeveer zelfde geschat of zijn grote broer. 😄
5 jaar geleden
36+3 hier 😊 Ik heb vanaf het begin af aan nog niet 1x iets gehoord over lengte of gewicht van mijn kindje. Alleen dat hij perfect in het gemiddelde zit. Ergens heel benieuwd, en ergens ook weer een geruststelling om het niet precies te weten 😁
5 jaar geleden
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat wel even schrikken was voor jullie. ...
Ja was erg schrikken idd.. van het moment ballon inbrengen tot de mededeling 5 min later we gaan naar de ok.. mijn herstel gaat langzaam maar wel de goede kant op.. Quinoa is in 2 weken tijd 665 gr gegroeid en is een heerlijke meid...huilt alleen als ze honger heeft of een vieze luier..
5 jaar geleden
Reactie op Aukje1975
Ja was erg schrikken idd.. van het moment ballon inbrengen tot de mededelin ...
Gelukkig dat alles goed is gekomen! Geniet van je baby en hopelijk herstel je snel 🙏🏼!!
5 jaar geleden
Reactie op Consuelabananahammoc
36+3 hier 😊 Ik heb vanaf het begin af aan nog niet 1x iets gehoord over le ...
Heb je er ook nooit om gevraagd? Om tot die conclusie te komen hebben ze vast wel een schatting voor je. Ik vraag letterlijk elke controle of ze een schatting voor me heeft. 🙈
5 jaar geleden
Bij ons zoontje van nu 3 riep ik de hele zwangerschap dat er voor mijn gevoel echt een mini mensje in mn buik zat. Volgens de metingen zou hij echter prima gemiddeld uitkomen (zo rond de 3500). Is uiteindelijk met precies 40 weken geboren en woog 2555 gram. Moedergevoel had dus gewonnen ;-)
5 jaar geleden
Heb je er ook nooit om gevraagd? Om tot die conclusie te komen hebben ze va ...
Nee, stom eigenlijk he! Ik voel me telkens zo overspoeld door emoties, informatie en de hele ervaring.. Dat ik me dit soort dingen pas thuis afvraag, haha! Zodra ik hoor "perfect in het gemiddelde" ben ik gerustgesteld en is m'n hoofd weer bij 3000 andere dingen die ik me dan afvraag of over na blijf denken 🤭
5 jaar geleden
Mijn eerste zoontje werd rond de 4 kg geschat en werd dus met 40 weken ingeleid. Hij is uiteindelijk met 4162 gram geboren.
Dochtertje van mijn schoonzus werd klein geschat. Zou net 3kg wegen en werd geboren met 3800 gram. Het klopt niet altijd. Maar in mijn geval wel dus 😂
Ben nu 38 weken zwanger van de tweede en van hem verwachten ze ook dat hij met 40 weken rond de 4 kg zal wegen. Ben nu weer doorverwezen naar de gyneacoloog. Heb aanstaande dinsdag daar een afspraak om te kijken wat nu het verstandigste is.
5 jaar geleden
Mijn verloskundige doet er geen verdere uitspraken over. Uiteraard heeft ze de metingen gedaan en die zijn “gemiddeld”.
Maar ze gaf aan, een echo is niet heel nauwkeurig daarin. Het kan bij de geboorte toch anders zijn. Ze zei: belangrijkste voor mij is dat er een goede groei is ten opzichte van de vorige meting.
Ik huiver zelf een beetje omdat ik zelf een lekkere zware 9 ponder was. Verloskundige gaf aan, maakt mij niet uit hoe dik die billen zijn, als het hoofdje er eenmaal door is, volgen die dikke billen vanzelf 😌
5 jaar geleden
Ons meisje werd geschat op 4300 gram, dus ik werd ingeleid. Uiteindelijk geboren met 3740 gram en 55 cm.
5 jaar geleden
Eerste werd geschat voorbij de 4kg bij voldragen 40 weken, geboren met 39 weken en 3965 gram dus dit klopt wel.
2e wordt nu geschat op 3400gram ben 35 weken wordt verwacht bij 40 weken op 4,5/5kg dus ben benieuwd wat ie uiteindelijk weegt het hoeft van mij deze keer niet te kloppen...🙈😅 zwangerschapsdiabetes dus ze vinden het in het ziekenhuis helemaal normaal!