16 Reacties

5 jaar geleden

Mijn eerste dochtertje had dit ook bij de geboorte. Toen vonden de dokters en verpleegkundigen ook heel erg dat ze geel zag, maar zelf kon ik dat echt niet zo zien... ze heeft 3 dagen dan idd onder de lampen gelegen, krijgen een brilletje over de ogen en mogen enkel het pampertje aanhouden. Na 3 dagen was ze helemaal beter en dus weer volgens die dokters helemaal weer roze, maar ook dat kon ik zelf echt niet zo beoordelen... de billyprik was altijd met de papa en was idd wel wat zielig, maar veel goede moed, dit is snel en vlot op te lossen!

5 jaar geleden

Mijn dochter, 12 jaar geleden ook in december geboren, had het ook. Geen ervaring met prikken etc hoor, dat was toen allemaal wat makkelijker😉 Maar we zetten haar de hele dag zoveel mogelijk in het zonlicht, dus bij het raam. Misschien is dat nog een tip? Bij haar trok het toen wel weg.

5 jaar geleden

Reactie op Miss Sunshine

Mijn eerste dochtertje had dit ook bij de geboorte. Toen vonden de dokters ...
Ik zie het zelf dus eigenlijk ook niet. En alle andere kenmerken heeft hij niet. Hij is alert, drinkt goed, poept en plast goed. Maar voelt nu een beetje aan als aanmodderen. Fijn dat die fototherapie positief is ervaren. Hoop dat ze het ook snel gaan behandelen, mocht het nodig zijn en we niet die prikjes hoeven blijven doen. Inderdaad prikken met papa want ik ben elke keer zo hard aan het huilen als dat gedaan wordt. Verschrikkelijk!!

5 jaar geleden

Lastig is dat ik weet dat ze bij mn dochter ook konden meten met een soort van lichtthermometer. Zij zat eerder nog aan slangetjes waar ze makkelijk bloed uit konden halen. Zonder goede test weet je het natuurlijk ook niet echt. Leg je hem nu al bij het raam/zonlicht. Dat moesten wij thuis wel. Mijn dochters waarden waren te hoig maar je zag bijna niks aan dr, het kindje in het bedje ernaast zag er mijn inziens uit als een kanarie kwa kleur en zijn waardes waren prima dus van buitenaf is het erg moeilijk inschatten. Ik zou de box iig al bij het raam zetten. Alle beetjes helpen

5 jaar geleden

Hier ook, eerste kindje die geel was. Veel in de luier, in het zonlicht achter het raam. Kachel lekker hoog. Veel buiten wandelen en het trok weg

5 jaar geleden

Mijn dochter, 12 jaar geleden ook in december geboren, had het ook. Geen e ...
Hij ligt nu inderdaad zo op m'n bed in het ligt. Zonde aan mijn huis is dat er niet heel veel zonlicht binnenkomt wel dag licht gelukkig! Hoop dat het wat doet voor hem!

5 jaar geleden

Ons dochter heeft ruim een week onder die lamp gelegen gelegen geloof ik. Ze kreeg een mini zonnebrilletje op en dan zitten er 1 of meerdere lampen boven het bed met een soort blauw licht. Ze had er verder niet echt last van geloof ik door het brilletje. Wat betreft het prikken, bij haar werd standaard elke dag bloed gecontroleerd en geprikt voor meerdere onderzoeken. Dus dat was voor haar verder niet zo intensief.

5 jaar geleden

Reactie op Mirandajeroen

Hij ligt nu inderdaad zo op m'n bed in het ligt. Zonde aan mijn huis is dat ...
🥰 ik zag het ook niet bij mn dochter hoor! (Of wilde het niet zien, omdat ik geen gedoe wilde 😬) Mijn moeder zag het heel snel. Ik vond het gewoon een gezond kleurtje 🙈 Tot het idd in de oogjes zichtbaar was.

5 jaar geleden

Kijk dit is meer voor het licht. Je moet niet kijken naar alle apparatuur want dat was voor andere reden

5 jaar geleden

Hoi! Gefeliciteerd! Hier ook afgelopen vrijdag bevallen met 36+5 van ons dochtertje. Sinds afgelopen maandag ligt zij onder de blauwe lamp ivm verhoogde geelzucht, het schommelt qua waarde en nadat het gisteren goed gezakt was hoopte we vandaag uit het ziekenhuis naar huis te mogen. Ze moet omdat de waarde toch weer iets is gestegen nog vandaag en morgen onder de lamp en dan gaan ze vrijdag verder kijken. Ze willen haar hier niet te vroeg naar huis sturen. Vind t lastig om haar zo zien te liggen met dr zonnebrilletje, maar voor haar wel beter zo. Kinderarts zei vanochtend dat het heel normaal is bij prematuur kindjes en ze gewoon nog even nodig heeft. Hopelijk zijn we met t weekend dan eindelijk thuis. Hier in t ziekenhuis heb ik een room-inn mogelijkheid. Houd in dat ik bij haar kan slapen, dus 24/7 bij haar zijn. Ze ligt namelijk ook echt 24/7 onder de lamp. Behalve als ze moet drinken komt ze bij mij, maar dan ook weer daarna zsm onder de lamp. Dat vind ik soms wel lastig dat je niet even lekker een paar uur kunt cocoonen met z'n 2en. Ik hoop dat je zo een beetje een beeld hebt, als je meer vragen hebt laat maar weten! Succes in ieder geval

5 jaar geleden

Reactie op Dj91

Hoi! Gefeliciteerd! Hier ook afgelopen vrijdag bevallen met 36+5 van ons do ...
Pfoee jeetje! Klinkt wel heftig zeker dat je niet je momentjes samen hebt. Wel fijn dat je veel bij haar kan zijn. Hopelijk krijgen jullie snel groen licht en mogen jullie naar huis om lekker van elkaar te gaan genieten!

5 jaar geleden

Als ze onder de lamp gaat, gaan ze zo-ie-zo iedere dag prikken. Als je daar ligt kan je haar weinig vast houden enz. Dus zou liever niet onder de lamp kiezen, maar de waardes bepalen dat uiteindelijk. Zorg dat ze een warm voetje heeft voor het prikken. Dan stroomt het bloed makkelijker.

5 jaar geleden

Hij is net weer geprikt en we horen vanmiddag de uitslag. Tijdens de prik is hij aan mijn borst gegaan als troosttietje. En daarvoor z'n voetje warm gemaakt. Nu was het prikje ineens met 5 minuten klaar en was het ineens niet meer zo heftig. Hoop dat de curve is afgevlakt! Duimen jullie mee 💙

5 jaar geleden

De waardes van onze dochter waren een aantal keer iets aan de hoge kant waardoor het protocol zei dat ze toch onder de lamp moest. Ze is af en aan 3 dagen onder de uv lamp geweest. Dit omdat haar waardes steeds na een dag toch nét weer iets te hoog waren. In het begin vond ze het niet zo erg want ze was nog zo moe en slapjes. (Geboren met 34.5 dagen) De laatste keer was het wat vervelender voor d’r omdat ze het meer mee kreeg en meer energie heeft nu. Vanmorgen hebben ze weer geprikt en nu is alles goed. De kinderarts verwacht nu dat ze er ook niet meer onder hoeft. Het is even vervelend dat je niet je kindje kan pakken en knuffelen wanneer je dit zou willen. (de laatste keer mocht ze er wel uit met voeden). Wij hielden ons vast aan het feit dat het beter is voor de kleine. Dit gaf ons wat meer rust. Sterkte ermee! 🤗

5 jaar geleden

Wij hebben echt super goed nieuws!!! Mason z'n waarden is gezakt! Dat betekent geen ziekenhuis opname en geen herhaling van de billiprik 😍😍😍 Bedankt iedereen voor het meeleven en delen van jullie verhalen 💙 Heel veel sterkte voor iedereen waarvan hun kleintje nu onder zo een lamp zit! 💙

5 jaar geleden

Dat is heel fijn nieuws! 🤗