22 Reacties
5 jaar geleden
Ik wil het ook gaan gebruiken dus laat even wat achter zodat ik mee kan lezen.
5 jaar geleden
Bij onze eerste heb ik het gebruikt. Eerlijk gezegd heb ik er veel baat bij gehad. Ik wist wat ik moest doen om te persen en in het ziekenhuis waren de gynaecoloog en verloskundige verrast dat ik bij een baby van 4325 gram en eerste alleen een klein haarscheurtje had overgehouden en dat ik hem in een klein half uurtje eruit had.
5 jaar geleden
Ik gebruik het nu een paar dagen en moet zeggen dat het niet een super fijn gevoel is maar dat ik wel altijd trots ben dat ik het ballonetje steeds een beetje verder op kan rekken. Ik zit nog lang niet aan de grote van een hoofdje maar het is een fijne gedachte dat ik me zo goed mogelijk voorbereid.
5 jaar geleden
Reactie op Renee van de Maat
Ik gebruik het nu een paar dagen en moet zeggen dat het niet een super fijn ...
Dank! Ik heb hetzelfde gevoel erbij, ziet er best vervelend uit. Maar Ga het misschien dan toch eens proberen.
5 jaar geleden
Ik heb een hele enthousiaste vriendin die dit iedereen aanraadt. Heb hem zelf ook aangeschaft en een keer gebruikt. Blijkt dat dit pas vanaf 37 weken mag. Ben 34 dus nog even wachten. Het geeft ook zekerheid over hoe je moet persen en je leert het gevoel kennen. Vind ik ook al de moeite waard!
5 jaar geleden
Reactie op Antoinette4
Dank! Ik heb hetzelfde gevoel erbij, ziet er best vervelend uit. Maar Ga he ...
Je kan hem zelf opblazen tot zover je wilt, ik zou rustig aan beginnen gewoon even wennen. Als het pijn doet laat ik er weer wat lucht uitlopen. Ik vind het prima om te trainen maar ga mezelf niet pijnigen. Ook op deze manier maak ik elke dag weer een beetje vooruitgang.
5 jaar geleden
Het inbrengen vind ik zo vervelend en lukte niet. Inmiddels heb ik die taak aan mijn man gegeven. Kreeg ik gister de slappe lach van, voelde me net een kalkoen die gevuld werd, achja het charmante is er deze fase van de zwangerschap wel af....😝
In de handleiding stond dat je kan beginnen met 5 pompjes, dat vond ik echt best heftig, want dat is al 20 cm omtrek, begonnen met 3 (inclusief pompje die ik prettig vind voor inbrengen) en elke dag een pompje er bij als het lukt. Ik vind het wel prettig om te voelen hoe die spieren precies werken (vooral oefening 1) en hoe je enige controle kan uitoefenen op de uitdrijving (vooral oefening 2). Ben benieuwd of ik voor de bevalling tot 30 cm kan komen. Merk wel dat ik best was last heb van 'brandering' gevoel na het oefenen, komt denk ik door oprekken van perineum..
5 jaar geleden
Reactie op Mariekew91
Het inbrengen vind ik zo vervelend en lukte niet. Inmiddels heb ik die taak ...
Hier hetzelfde. Inbrengen lukt me wel maar de 1e x 5 pompjes vond ik veel te veel, liet hem elke x weer leeg lopen wanneer het pijn begon te doen.
Gisteren met 3 pompjes lukte het me voor het eerst.
Moet zeggen dat het me nog niet echt geruststelt als ik zie waar ik nu ben en waar ik ‘moet’ zijn voor de bevalling 😅
5 jaar geleden
Reactie op Mommy in 01/'21
Hier hetzelfde. Inbrengen lukt me wel maar de 1e x 5 pompjes vond ik veel t ...
Ondanks dat ik er veel baat bij heb gehad, ben ik nooit zover gekomen als het trainingsschema aangeeft. Ik ben heel rustig begonnen en nooit verder gegaan als het pijn begon te doen. En toch heeft het dus echt goed geholpen.
5 jaar geleden
Ik gebruik de epi no, maar lijkt me hetzelfde systeem. Ik ben net begonnen, maar hij floept er soms vanzelf uit. Ik moet echt tegendruk geven met mn hand om m er in te houden. Hebben meer mensen dit? Of doe ik iets fout? Ik steek m er voor de helft in, zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft.
5 jaar geleden
Ik heb de Aniball ook gekocht. Ik ben er vorige week mee begonnen, halverwege week 37. Ik vind het een geweldige apparaat! Dit is mijn eerste zwangerschap. Heb 3 dagen achterelkaar geoefend om er wat handigheid mee te krijgen. In het begin was het echt even lastig. Maar nu gaat het super.
Hoe ik hem nu gebruik:
- Plat/leeg met veel glijmiddel langs schaambeen naar achter inbrengen
- Oppompen. Telkens een beetje groter proberen per sessie. Eerst paar keer 5/6 x pompen, laatste keer vandaag 13x pompen.
- Dan oefenen met uitdrijven. Heel rustig aan. Houd de ballon tegen met je hand! Anders kan ie er zomaar ineens heel snel uitvliegen wat veel te pijnlijk is als de ballon zo groot is!
- Wat ik doe is in kleine teugjes persen op vagina. Heel rustig aan.
- Blijf ondertussen de ballon constant tegenhouden met je hand! De uitdrijving wil je gecontroleerd doen.
- Op een bepaald punt komt het kantelpunt waarop ik voel dat de ballon vanzelf naar buiten wil. Dit gaat ineens heel snel! En als de ballon groot is wordt dit pijnlijk, zo'n grote bal die er ineens uit knalt! Ik hou daarom de ballon nog steeds telkens tegen en hou m'n hand op het ventiel.
- Die ballon staat nu op knallen om eruit te willen. Ik laat de ballon nu snel wat leger lopen tot het punt dat ik de ballon pijnvrij kan uitdrijven.
- Dit paar x herhalen per sessie. Het uitdrijven lukt steeds wat makkelijk met iets meer cm.
- Ik zit nu op 23 cm. En ik vind het oefenen heel prettig!
5 jaar geleden
Ik heb de Aniball ook gekocht. Ik ben er vorige week mee begonnen, halverwe ...
En ik heb ook geoefend met verschillende houdingen van uitdrijven. Staan, hurken, liggen. Liggen in bed en 1 been optrekken vind ik nu het fijnst. M'n bekken dan wat kantelen en kussen onder m'n billen. Dan gaat de uitdrijving bij mij het meest soepel.
5 jaar geleden
Wat fijn dat deze topic er is, ik ga/mag hier volgende week mee beginnen, heel benieuwd
5 jaar geleden
Ik heb de Aniball ook gekocht. Ik ben er vorige week mee begonnen, halverwe ...
Dank je! Hier heb ik veel aan, goede voorbereiding voor mij