15 Reacties
5 jaar geleden
Zorg er ook voor dat je goed drinkt, daar wordt je ontlasting zachter en dus minder pijnlijk van. Neem je tijd op het toilet. Pak gerust een tijdschrift of zo mee en ontspan🧘🏻♀️💩
5 jaar geleden
Ik ben tijdelijk gestopt met mijn ijzertabletten en drink nu veel fruitsap en eet kiwi's enzovoort... alles om wat "beweging" te brengen in de zaak! 😉 Want mijn aambeien spelen er ook weer meer door op.
Ik ga wachten van opnieuw te starten met de ijzertabletten tot mijn aambeien volledig genezen zijn...
5 jaar geleden
Vezelrijke producten eten zoals havermout, volkoren producten en brood met zaden.
Ik heb voor mijn zwangerschap eerder ijzertekort gehad en ook geen baat bij tabletjes. Toen een ijzerinfuus gehad en was het weer op peil. Na mijn bevalling was het weer te laag dus wederom 2 keer een ijzerinfuus gehad. Je zou dat eens kunnen voorleggen bij je huisarts.
5 jaar geleden
Reactie op MomJ’s
Kun je ipv de tabletten niet beter floradix gaan gebruiken? Daar moet je mi ...
Sommige krijgen obstipatie van floradix, dus dat kan zeker wel als je dat gebruikt. Het verschilt per persoon, dus als ijzertsbletten niks voor je is dan kun je floradix proberen en andersom.
Ik zelf heb ijzertsbletten van Holland en Barret, op aanraden van de verloskundige. Deze zouden vele maken minder bijwerkingen hebben dan de ijzertabletten die je op recept kan krijgen. Ik slik deze nu bijna 2 weken (met vitamine c tablet ernaast), en geen bijwerkingen. 🤞
5 jaar geleden
Ik merk het ook gemerkt. Ik heb veel bloed verloren daarom neem ik nog steeds tot op de dag van vandaag ijzerrijke producten, Floradix en heb ook die tabletten op recept geslikt.
Damn wat deed het zeer, waarschijnlijl inwendige aambei, nog meer gaan drinken en twee dagen één lactulose zakje van 12g gedronken en curanol gesmeerd. Na een week kon ik weer normaal naar toilet en let nu wel op met Floradix etc.
Gewoon weer de huisarts bellen?
5 jaar geleden
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar wat ik doe is s'ochtends een groente/fruit smootie maken.
Alles in de blender:
- 1 glas coolbest drank
- 1 banaan
- handjevol spinazi
- stukje komkommer
- kwart avocado
- stuk mango
- halve citroen
- klein beetje gember
(Eigenlijk kun je er alles aan groente en fruit, op smaak in doen)
Heb je meteen alle vitamines en mineralen binnen. Spinazie is goed voor het ijzergehalte. En ook meteen voor wanneer je wilt afvallen een gezond vullend drankje voor in de ochtend. En de kleine profiteert er (met borstvoeding eventueel) ook van mee.
5 jaar geleden
Ik heb voeding aangepast ( suikers schrappen alsook nu en dan koolhydratenarm eten cfr. Delphine Steelandt en Pascal naessens stijl dus heel veel groenten), veel water en thee alsook zakjes laxido natuur. Ik moet ook nog tijdje ijzertabletten nemen. S6