13 Reacties
5 jaar geleden
Ow dat klinkt wel extreem zeg nee geen ervaring mee. Wel te lage ijzervoorraad en ipv tabletten die ook veel bijwerkingen hebben heb ik nu ijzer bisglycinaat op aanraden van de VK. Het is een voedingssuplement. Maar succes ermee. Te laag in je ijzer kan je je best ellendig van voelen. Ik hoop dat je er van opknapt.
5 jaar geleden
Hoi! Ja 3 weken terug een ijzerinfuus gehad. Ik had namelijk een HB waarde van 5,5. Daarvoor ijzertabletten en epo spuit gehad maar werkte te langzaam.
Ijzerinfuus viel mij mee, geloof dat het met 15 a 20min erin zat. Eerste dagen merkte ik er niet veel van. Had gedacht direct een energie boost te krijgen, haha. Maar arts had al aangegeven dat het ijzer wel een aantal dagen tot een week nodig heeft om zich over je lichaam te verspreiden. Nu na 3 weken merk ik zeker een verschil, val smiddags in het weekend niet meer in slaap en ook de avonden weer meer energie. A.s. donderdag nieuwe controle en ben benieuwd hoe hoog mn HB waarde nu is.
Succes in ieder geval!
5 jaar geleden
Reactie op Sheres
Mag ik vragen waarom je dat ijzer infuus moet? Ik heb vandaag ook bij contr ...
Mijn ijzer is al sinds januari laag (door fout in het ziekenhuis kindje verloren veel bloed verloren en hoop ellende
Slik al vanaf januari pillen
Van 1 naar 2 naar 3 pillen .
Mijn ijzer bleef laag .
Dus folium zuur er bij voor betere opname
Maar mijn ijzer blijft nu zakken ik nu op 4.9
Dus nu vind ze het genoeg en gaan we over op een infuus
Ben nu bijna 30 weken zwanger
Kring een keizersnee
Dus moet echt gewoon hoger zijn om alles goed aan te kunnen
5 jaar geleden
Reactie op Mommy3
Mijn ijzer is al sinds januari laag (door fout in het ziekenhuis kindje v ...
Jemig dat is erg heftig zeg, ook te horen van het verlies van je kindje in januari 😢.
Zelf heb ik ook een laag HB en vanaf week 12 ben ik ijzer tabletten gaan slikken maar ook mijn HB bleef dalen. Momenteel zit ik op 5.3 en ga ik iedere 2 weken naar de gynaecoloog en inmiddels onder behandeling bij de hematoloog. Waardes Ijzer, foliumzuur en b12 blijken goed te zijn dus nu vervolg onderzoeken in hoe het kan dat mijn HB zo laag is en monitoren dat het niet verder gaat zakken. Ijzer infuus is even ter sprake gekomen maar omdat de ijzerwaarde goed blijkt gaat mij dit niet helpen.
Heel vervelend en ook wel een beetje eng zo richting de bevalling. Ben zelf ook bijna 30 weken.
Ik ben het nu rustiger aan gaan doen om zoveel mogelijk mijn energie te steken in het fit worden voor de bevalling.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel meer energie hebt en krijgt met het ijzer infuus 🙏
5 jaar geleden
Ik heb gisteren een ijzer infuus gehad. Mijn hb waarde was te laag en mijn ijzer waarde ook. Ik heb eerst ijzertabletten gehad maar ik kan daar niet tegen.
Het infuus valt echt mee het is even een zit van bijna 3 uur bij mij iig (las net iemand 25 min). Ik hoop dat ik wat meer energie ga krijgen. Maar dat heeft even tijd nodig dus we wachten geduldig af.